Ops 2016 ja arviointi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Advertisements

Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
9.Lk Biologian laborointikurssi
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa. 2 Nykyiset linjaukset…  Oppilaan oikeusturvan kannalta on tärkeää, että päättöarvosanat on annettu samoin.
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
OPS-ajatuksia.
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Ritva Kareketo kouluttaja
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Järjestelyerät TVA-lisään 220 euroa ja henkilökohtaiseen lisään 330 euroa. Lisäksi on sovittu, että koulunjohtajien palkkausta tarkastellaan erikseen.
Ops seminaari Askola.
ARVIOINTI ON ARVON ANTAMISTA
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
ARVIOINTI SALO OPS 2014 perusteet Ulla Rasimus, Leena Nousiainen Koulun toiminta- kulttuuri Monialaiset oppimis- kokonaisuudet Ilmiöpohjainen.
Opettaja oppilaan oppimisen tukena Opi ja onnistu esteettä Eija Häyrynen erityisopettaja, KT.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Tiimijakso syksy 2016 TURUN LYSEON LUKIO. Miksi tällainen opiskelumuoto? Opiskelutaidoista tietoiseksi tuleminen Syvä ja integroiva oppiminen Uusi näkökulma.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Arviointi osana oppimisprosessia
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
MATEMATIIKKA.
Konstruktivismi Tekijä Bogi
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Ainetyöryhmien työn aloitus
Tervetuloa! OPS 2016.
© Petteri Elo OPS-koulutus 2016
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Vanhempainilta
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Nopolan koulu Opettajien veso
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
OPSISSA JA OPSISTA Opetussuunnitelma 2016.
Arviointi.
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Opetussuunnitelma ops
Opetustoimi osana Jyväskylää
Ryhmänohjaajien palaveri
Uusi opetussuunnitelma 2016
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Tulevaisuuden koulu 2016 Mikkeli
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Esko Taipale ja Katja Markkanen
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

Ops 2016 ja arviointi

Arvioinnin taustalla käsitys oppimisesta Oppilaan kasvaminen vastuuseen omasta opiskelusta Oman oppimisprosessin hahmottaminen Tavoitteiden asettaminen ja oman työn suunnittelu ja arviointi Kannustavan ja ohjaavan palautteen merkitys Oppilas on aktiivinen toimija!

laaja-alainen osaaminen Keskiössä laaja-alainen osaaminen

Arvioinnin luonne Jako opintojen aikaiseen arviointiin (opintojen ohjaamista palautteen avulla) ja päättöarviointiin (osaamisen tason arviointi) Monipuolinen arviointi ja ohjaavan palautteen antaminen ovat opettajien keinoja oppilaiden oppimisen tukemiseen. Arvioinnin myötä saatu tieto auttaa myös opettajia suuntaamaan opetustaan oppilaiden tarpeiden mukaan. Kehitetään itsearvioinnin ja vertaisarvioinnin edellytyksiä.

Arviointi