Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMarja Oksanen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde
2
Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat
3
Formaali oppiminen perustuu opetussuunnitelmaan Perinteinen kouluopetus
4
Informaali Opitaan ihmisistä sosiaalisissa tilanteissa ja välineistä tekemisen kautta ”Piilo-opetussuunnitelma”
5
Kokonaisvaltainen oppimisprosessi Formaalin ja informaalin sulauttaminen yhdeksi
6
Koulutyössä on annettava tilaa informaalille oppimiselle Uudenlainen pedagogiikka keskittyy oppilaan kokonaisvaltaiseen oppimisprosessin tukemiseen
7
Informaali oppiminen on luonteeltaan: Holistista Toiminta ja kokemuspohjaista Induktiivista Välineellistä Strukturoimatonta Oppijalähtöistä yhteisöllistä
8
Oppilas On tiedon tuottaja ja omistaja Opettaja antaa selkeät suuntaviivat työn lähtökohdaksi
9
Vallalla oleva oppimiskäsitys Konstruktivismi Sosiokulttuurinen luonne
10
Miten oppimisympäristöt määritellään tilojen suunnittelun ja pedagogiikan näkökulmasta?
11
Perinteinen oppimistilanne Luokkahuone Yksilöllinen oppiminen Ope puhuu 1 oppiaine Formaali Vähän uutta teknologiaa
12
Tulevaisuuden oppimistilanne tila tarpeen mukaan Yhteisöllinen tiedon tuottaminen vuorovaikutteinen Integroidaan opetusta Formaali ja informaali Monipuolisesti uutta teknologiaa ja mediaa
13
Tulevaisuudessa opetuksen työvälineet muuttuvat täydellisesti, tekniikka ja media ovat pääroolissa
14
http://innoschool.tkk.fi/framet/InnoSchool_kirja.pdf
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.