Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Vanhempainilta
2
ARVOPERUSTA OPH: Oppilaan ainutlaatuisuus ja oikeus hyvään opetukseen
Ihmisyys, sivistys, tasa-arvo ja demokratia Kulttuurinen moninaisuus rikkautena Kestävän elämäntavan välttämättömyys Siilinjärven kunta: Luotettavuus Avoimuus Asukaslähtöisyys Kehityshakuisuus
3
ARVOPERUSTA KUUSLAHDEN KOULUSSA
monipuoliset opetusmenetelmät erilaiset oppimisympäristöt luokkahuoneen lisäksi elinikäinen oppiminen toisten kunnioitus ja hyvät käytöstavat ihmisenä kasvaminen avoin vuorovaikutus yhteisöllisyys joustavuus toiminnassa
4
OPPIMISKÄSITYS OPS:n MUKAAN
Oppilas aktiivinen toimija – kieli, kehollisuus ja aistien käyttö oppimisen kannalta olennaisia Hän oppii asettamaan tavoitteita ja ratkaisemaan ongelmia sekä itsenäisesti että yhdessä muiden kanssa Omien kokemusten arviointi Vuorovaikutus – yksin ja yhdessä tekemistä Opitaan ottamaan huomioon oman toiminnan seuraukset ja vaikutukset muihin ihmisiin ja ympäristöön Oppiminen on monimuotoista Elinikäinen oppiminen – myös omien oppimistapojen ja -strategioiden tunnistaminen tunteet huomioon, tunnetaitojen oppiminen Oppimaan oppiminen Oppiminen koulun ulkopuolella
5
LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN
6
KUUSLAHDEN KOULUN TOIMINTAKULTTUURI
Yhdysluokat ja vuorokurssiperiaate Ystävällinen käytös, hyvät tavat ja toisten kunnioittaminen Vastuun otto omasta toiminnasta, ponnistelu oppimisen eteen Yhteisöllisyys Avoin ja tiivis vuorovaikutus koteihin Henkilökunnan kouluttautuminen
7
OPPIMISYMPÄRISTÖT JA TYÖTAVAT KUUSLAHDEN KOULUSSA
OPPIMISYMPÄRISTÖ = Tilat, paikat, yhteisöt ja toimintakäytännöt, joissa oppiminen ja opiskelu tapahtuvat, sekä välineet, palvelut ja materiaalit, joita opiskelussa käytetään. Erilaisten työtapojen käyttö, esimerkiksi toiminnallisuus, itsenäinen työskentely ja ryhmässä työskentely Opetuksessa hyödynnetään koulun piha-aluetta sekä koulua ympäröivää luontoa, rantaa, metsää ja peltoja. Tiloja koulun sisällä muunnellaan luovasti ja tarkoituksenmukaisesti monipuolisia opetustapoja tukeviksi. Yhteisopettajuus esim. monialaisissa oppimiskokonaisuuksissa
8
OPPIMISYMPÄRISTÖT JA TYÖTAVAT KUUSLAHDEN KOULUSSA
Yhteistyö eri toimijoiden kanssa Kannustaminen liikunnallisuuteen TAVOITTEEMME: Lisätä toiminnallisuutta Käyttää oppimisprosesseja, jotka alkavat suunnittelusta ja päättyvät työskentelyn arviointiin
9
VALINNAISET AINEET KUUSLAHDEN KOULUSSA
Luokilla 3 ja 4 taide- ja taitoaineiden valinnaisia tunteja on Siilinjärven tuntijaon mukaan yksi vuosiviikkotunti. Kuuslahden koulussa taide- ja taitoaineiden valinnainen tunti on 3. luokalla kiinnitetty kuvataiteeseen ja 4. luokalla musiikkiin. 5.-luokkalaisilla 2 vvt valinnaisaineita 6.-luokkalaisilla 1 vvt valinnaisaineita 5.-6.-luokkalaisten valinnat tehdään edellisenä keväänä opettajien suunnittelemalta valinnaisainetarjottimelta.
10
ARVIOINTI Arviointi perustuu OPSissa asetettuihin tavoitteisiin.
Monipuoliset arviointikäytänteet ja jatkuva arviointi Itsearvioinnin edellytysten kehittäminen Arvioinnin kohteet: oppiminen työskentely Käyttäytyminen Formatiivinen arviointi (keskittyy oppimisprosessiin ja sen tukemiseen, toteutetaan opiskelun aikana) Uutta nivelvaiheiden arvioinnit: 2. ja 6. luokan keväällä, kohteena erityisesti vahvuudet oppijana sekä työskentelytaidot ja oppimismotivaatio
11
ARVIOINNIN TOTEUTUS SIILINJÄRVELLÄ
Väliarviointi syyslukukauden päätteeksi: luokat 1-5 arviointikeskustelu luokka 6 numeroarviointi Lukuvuosiarviointi kevätlukukauden päätteeksi luokat 1-4 sanallinen arviointi luokat 5-6 numeroarviointi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.