Talpan strategiat 2009 – 2012. Strategiset tavoitteetKriittiset menestystekijät 20132009 Taloushallinnon keskittäminen jatkuu Kyky vastaanottaa asiakkaita.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
KANSALLISKIRJASTO Sektoritapaaminen Kirjastoverkon yhteisten palvelujen keskitetyn rahoituksen lähtökohtia ja periaatteita 1. Ohjausjärjestelmä.
Perhesosiaalityö Kokkolassa
”KaaSu” - Kaakkois-Suomen välityömarkkinoiden kehittäminen – hanke 2008 – 2010.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
laatujärjestelmä= asiakaspalautejärjestelmä?
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
RealGame – dynaaminen yritysprosessi- simulaatiopeli
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
M U U T O S T E N V A L M I S T E L U K e h i t t ä j ä n K a r t t a k i r j a Kehitysprojektien kriittiset menestystekijät.
tehokkaampi tapa toimia!
KORKEAKOULUN JA TYÖELÄMÄN UUSI TOIMINTAKONSEPTI Riitta Konkola.
Kouvolan kaupungin strategiasuunnittelusta
Nykytilan kuvaus: Havainnointitutkimus
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
Ministeriöverkoston kokous Kohti kestävää tuottavuutta - työelämän laatu, innovaatiot ja tuottavuus -hankkeen käynnistäminen.
Yksilöllisiä palveluratkaisuja henkilökohtaisella budjetilla - kokemuksia Eksotessa Merja Heinonen
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Tutkinnonuudistuksen.
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
Väli-Suomen Ikäkaste Pohjalaismaakuntien vanhustyön kehittämiskeskus Päivi Niiranen Projektikoordinaattori.
”KaaSu” - Kaakkois-Suomen välityömarkkinoiden kehittäminen – hanke 2008 – 2009.
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
Viestintä strategiseksi menestystekijäksi
Espoo-strategia, toimeenpano ja toteutuminen vuonna tarkastuslautakunta kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Mikä on arvioinnin rooli ohjelmatyössä Arviointiseminaari - eväitä uudelle ohjelmakaudelle Eero Pehkonen.
Kaupunkiyhteiset tulostavoitteet Kh Kaupunkiyhteiset tulostavoitteet v Talous Valtuustokauden tavoiteMittariTulostavoite Kaupungin.
INFOTILAISUUS HY – Aalto - TaY OTM projekti käynnistyy Niina Jokela / Kansainvälisen vaihdon palvelut1.
HeTa1 Taloushallinnon palvelujen keskittämismahdollisuudet HeTa- esiselvitys 2007.
Sivistystoimen tuloskortti 2013
Sivistystoimen tuloskortti 2012
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
VISIO KMO: Kestävää hyvinvointia monimuotoisista metsistä TULEVAISUUSKATSAUS: Metsät ja osaaminen- kasvavaa hyvinvointia Liite 2.
Opintohallinnon tietojärjestelmän modernisointiprojekti Pekka Kähkipuro,
HENKILÖSTÖSTRATEGIA Yhteistyötoimikunta
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä – Organisaatio Sitoutuminen
HENKILÖSTÖSTRATEGIA
Elinvoimainen ja oppiva kaupunkiseutu
Toimintamenojen hallinta Toimintamenojen hallinta Talous Palvelujen järjestäminen Henkilöstö Asiakas ja kaupunkilainen Elinvoimainen ja kilpailukykyinen.
Oulaskankaan yhteistoiminta alue Alustava toimintasuunnitelma 02/2007 – Vaihe 1 esiselvitys Vaihe 2 yhteistoiminta- alueen suunnittelu Vaihe.
Sosiaaliturvan ABC toimittajille Kela lainsäädännön toimeenpanijana
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Tampereen Tietotekniikkakeskus
KoulutusPotkuri+ Neuvontapalvelut alkaville ja toimiville yrityksille Turun seudun yrityspalvelukeskus Potkurissa - yhden paikan periaatteella - yrityksen.
Imatran kaupungin organisaatiouudistus
© Turun Oppisopimustoimisto 2009 Nappaa Nuori Töihin oppisopimuskoulutuksella Varsinais-Suomessa joka kolmas päivä yksi nuori työllistyy oppisopimuksella.
Pyhtään kuntastrategia Khall.
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
SOTET Tuloskortin seuranta 4/2016. Asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Henkilöstöstrategia
Projektisuunnitelma vuodelle 2017
SOVITTU MIKÄ SOVITTU JOHTAMISSOPIMUSTEN UUDISTAMINEN 2017
Kasva ja Opi Lempäälässä
Yhdessä työskentelyn prosessi, yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
VAU:n huippu-urheilustrategia
VAU huippu-urheilustrategia
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Asiakkuuksien hallinta
Yhteiskehittäminen Innokylässä
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
STRATEGIA Aurinko Golf Oy
Menestys tiimityön kautta
Projektin ohjaus, seuranta ja raportointi Riitta Rautava .
Esityksen transkriptio:

Talpan strategiat 2009 – 2012

Strategiset tavoitteetKriittiset menestystekijät Taloushallinnon keskittäminen jatkuu Kyky vastaanottaa asiakkaita Selvitys / ehdotus sekä uusista asiakkaista että nykyasiakkaitten laajennuksista ja muutoksista tehty [esim. Kv, Rakpa, HKR, tyttäriä, säätiöitä.] Asiakkaaksituloprosessi kuvattu. Tuottavuus kasvaa Yksikköhintojen laskuTuottavuus kasvaa keskimäärin 3 % vuosittain. Kaupunkitason uusi tuottavuuslaskentatapa käyttöön Tuottavuus kasvaaLäpinäkyvä hinnoitteluTyöajanseuranta käytössä 2010 Työajanseuranta pilottikäyttöön H2 09 Lv, tulos ja maksuvalmius budjetin mukainen Johtaminen ja seuranta kunnossa Heta /BO raportointi tuotantoon TALOUS

Strategiset tavoitteet Kriittiset menestystekijät KumppanuusKaupunkiyhteinen tapa toimia, selkeät sopimukset. Asiakkaan ja Talpan henkilöstö tuntee yhteisen tavan toimia (2010) Poikkeamaseuranta luotu, Talpan henkilöstö tuntee työnjaon. Tyytyväiset asiakkaat AvainasiakkuusAsiakastyytyväisyys yli 4Avainasiakkuuden periaatteet luotu. Tuotetaan vain sovittuja palveluita Asiakaskohtaiset erillispalvelut sovittu selkeästi. Erillispalveluista sovittu, ei sopimusten ulkopuolisia palveluita ASIAKAS

Strategiset tavoitteetKriittiset menestystekijät Toiminta sovitun prosessin mukaista Prosessin johtaminen sekä asiakas että Talpa- näkökulmasta Prosessipoikkeamat vähäisiä Prosessinmukaisuus palvelualuepalavereiden vakioaihe, poikkeamaraportointi luotu Prosessit kehittyvätProsessivastuulliset sekä asiakkaalla että Talpassa kehittävät prosessia aktiivisesti Prosessimittarit tarkennetaan Tietotekniikkaa hyödynnetään tehokkaasti Edetään tietotekniikka- strategian mukaisesti LASKE- projekti onnistunut, palkanlaskenta tehostunut Talpan tietotekniikkastrategia valmis LASKE-esitutkimus ja hankesuunnitelma tehty. Riskit hallinnassaEdetään riskienhallintasuun- nitelman mukaisesti Riskiarvioinneista ei tule huomautuksia Tarkistuspisteet prosesseittain käytössä PROSESSI

Strategiset tavoitteetKriittiset menestystekijät Oikein mitoitettu,Onnistunut henkilöstösuunnittelu Pysytään liukumien puitteissa. Hlöstösuunn. valmis Henkilöstötarpeen ennakointi 10 v Osaava jaEsimiestaidot, Osaamista johdetaan Ammattiosaaminen, uralla kehittyminen ja tehtävämuutosten suunn. käsitellään tuloskorttikeskusteluissa. Osaamisen kehittämisen suunnitelma tehty. Treeni-valmennukset käyty. Sitoutunut HENKILÖSTÖ Henkilöstö tuntee Talpan tavoitteet ja toimii niiden saavuttamiseksi. Palkitsemiskeinot käytössä. Avoimet paikat saadaan täytettyä pätevillä hakijoilla Osastojen tuloskortit olemassa 6/09. Palvelualuekortteja olemassa. Talpa tiedotusta keväällä. Henkilöstö tiedotettu syys 09. Talpan työn tärkeys ymmärretään Onnistunut viestintä, Kokonaisuuden ymmärtäminen Hyvinvoiva henkilöstöTyölle on asetettu tavoitteet tiimi- ja työntekijätasolla HENKILÖSTÖ & OPPIMINEN