Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos 23.1.2013.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos 23.1.2013."— Esityksen transkriptio:

1 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos 23.1.2013

2 Opintopolku.fi Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Oppijan verkkopalvelut -hanke on opetustoimen sähköisen asioinnin verkkopalvelukokonaisuus, jossa on tarkoitus tuottaa opiskelua ja siihen hakeutumista sekä oppimista ja urasuunnittelua tukevia palveluita elinikäisen oppimisen periaatteella 2. asteen käyttökoulutus KK-sektorin käyttökoulutus 2. asteen yhteishaku 2. asteen ja korkeakoulujen tarjonta Vieraskielinen haku Korkeakoulujen yhteinen haku Muu peruskoulun jälkeinen koulutus Aikuiskoulutuk- sen haku ja tarjonta eOPS IHEP HOPS työkalu Palvelukokonai- suuden jatkokehitys TOR vaihe2 Kevät 2013 Syksy 2013 Kevät 2014 Syksy 2014 Kevät 2015

3 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi 05/2013 Organisaatio- tietojen hallinta Käyttäjähallinto Tarjonnan hallinta 2. aste Tarjonnan esittäminen 2.aste Koodistot 02/2013 Näiden palveluiden kehitys jäädytetään Nämä palvelut valmistuvat koulutuksiin mennessä Kevät 2013

4 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kriittiset ydintoiminnallisuudet maaliskuuhun mennessä 02/2013 05/2013 08/2013 Paikan vastaanotto viestintä, raportointi Koodistot, käyttäjähallinta, organisaatiotiedot Tarjonnan hallinta ja esittäminen 2. aste Hakulomakkeen hallinta, hakemusten käsittely, valinnat ja sijoittelu, kk- tarjonnan hallinta Prosessin päästä päähän toteutus 10/2013 Valmiit palvelut + raakiletoteutus Hakulomakkeen hallinta Hakemuksen käsittely Valinnat ja sijoittelu Paikan vastaanotto ja ilmoittautuminen Raportointi Viestintä Valmiit palvelut + raakiletoteutus Hakulomakkeen hallinta Hakemuksen käsittely Valinnat ja sijoittelu Paikan vastaanotto ja ilmoittautuminen Raportointi Viestintä

5 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hankkeen seuraavat tehtävät RoadMap toukokuulle Käynnissä useita kilpailutuksia Hankejohdon tukipalvelut Ketterät testaajat Tietokantapalvelut Integraattori- ja sovellushallinta Prosessien ja käytäntöjen luonti ja käyttöönotto hankkeessa! Hyväksymistestaussuunnitelman valmistelu Hyväksymistestaus alkaa 03/2013 Käyttöönottosuunnitelman hyväksyminen

6 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Käyttöönoton työsuunnitelma 1-3 2013 Käyttöönottoryhmä kokoontuu viikoittain Käyttöönottopäällikkö valmistelee kokoontumiset Kokoontumisten välillä vastuuhenkilöt edistävät sovittuja toimenpiteitä Toimenpiteiden tuotokset toimivat käyttöönottoryhmän työn syötteenä Jokaisella kierroksella selkeät lopputuotokset, ei ainoastaan tehtävien statuksen seurantaa Vaihe valmis 21.3. Valmistelu Teemakohtaiset työpajat 1-8 Tuotos Toimenpiteet Tuotos

7 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Aikataulu RoadShow 030405 Koulutukset 02 Teematyöskentely Materiaali 06 Käyttöönotto 091011 Koulutukset 08 Roadshow Koulutus 12 07 Käyttöönotto Materiaali ja kutsut

8 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ASPARA - projektin tarkoitus ja tavoitteet Opetushallituksen, CIMOn ja UAF:n yhteisprojekti, jonka tarkoituksena oli: 1. Määritellä ja toteuttaa yhteinen sähköinen asiakaspalvelujärjestelmä (service desk) 2. Määritellä ja toteuttaa palvelukonsepti, jossa yhteiset tehtävät ja työnjako organisoidaan organisaatiorajat ylittävästi tarkoituksenmukaisella tavalla Ja tavoitteena: 1. Nopeuttaa ja helpottaa palveluprosessia sekä asiakkaan että virkailijan näkökulmasta 2. Luoda edellytykset palvelun seurannalle ja kehittämiselle 3. Yhteistyön avulla selkiyttää eri toimijoiden tehtävät ja vastuut

9 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Projektin tuotokset  Yhteinen sähköinen asiakaspalvelujärjestelmä  Palvelukonsepti, jossa yhteiset tehtävät ja työnjako organisoidaan organisaatiorajat ylittävästi tarkoituksenmukaisella tavalla  Nopeampi ja helpompi palveluprosessi sekä asiakkaan että virkailijan näkökulmasta  Palvelun seurannan ja kehittämisen edellytykset  Eri toimijoiden tehtävien ja vastuiden selkiyttäminen yhteistyön avulla

10 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Yhteistyö ja vastuiden selkiyttäminen Työ jatkuu kehittämisryhmässä ja ohjausryhmässä. Kehittämisryhmä kokoontuu vähintään kaksi kertaa vuodessa. Kaikki osapuolet voivat tarvittaessa tehdä aloitteen kokoontumisesta. Ohjausryhmä kokoontuu 1 – 2 kertaa vuodessa tai tarvittaessa kehittämisryhmän puheenjohtajan (ohjausryhmän sihteeri) kutsumana. Pääkäyttäjät huolehtivat asiakaspalvelun koulutuksista ja opastuksesta, järjestelmän ylläpidosta ja kehittämisideoiden keräämisestä käyttäjiltä.

11 Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Käyttöönotot UAF ”pilottikäyttöönotto” 19.11.2012 OPH opiskelijavalinnat 1.1.2013 CIMO 8.1.2013


Lataa ppt "Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos 23.1.2013."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google