Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013."— Esityksen transkriptio:

1 J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO pirjo.halonen@jyu.fi EFQM- MALLI 2013

2 J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO Johtajuus Prosessit, tuotteet ja palvelut Toiminnan tulokset Yhteis- kunta- tulokset Henkilöstö- tulokset Asiakas- (opiskelija) tulokset Kumppa- nuudet ja resurssit Henkilöstö Strategia Innovatiivisuus ja oppiminen Toiminta Tulokset

3 Kestävän tulevaisuuden luominen Huipputulosten tekeminen Lisäarvon tuottaminen asiakkaille Visionäärinen, innostava ja vastuullinen johtajuus Organisaation kyvykkyyden kehittäminen Osaava henkilöstö menestyksen tekijänä Luovuuden ja innovoinnin hyödyntäminen Ketteryys johtamisessa ERINOMAISUUDEN TUNNUSPIIRTEET

4 J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO E RINOMAISESSA YLIOPISTOSSA NÄKYY, ETTÄ YLIOPISTO Lisäarvon tuottaminen asiakkaalle –tuntee nykyiset ja tulevat asiakasryhmät ja ennakoi niiden tarpeita –ottaa mukaan asiakkaat kehittämiseen –on välineet, osaaminen ja valtuudet asiakastyytyväisyyden maksimointiin –seuraa ja arvioi asiakkaiden kokemuksia ja näkemyksiä –vertaa omaa suoritusta vastaaviin kohteisiin Kestävän tulevaisuuden luominen –turvaa tulevaisuutensa –sisällyttää kestävän kehityksen periaatteet yliopiston strategiaan ja prosesseihin ja varaa voimavarat tavoitteiden toteutumiseksi –rohkaisee sidosryhmiä osallistumaan yhteiskuntaa hyödyttävään toimintaan –kohdentaa resursseja pitkän aikavälin tarpeisiin –suunnittelee perustehtävänsä ja palvelunsa aktiivisesti ja vastuullisesti –osoittaa voivansa optimoida ympäristön, turvallisuuden ja yhteisönsä terveyden Kyvykkyyden kehittäminen –analysoi suorituskykynsä ja tunnistaa strategiset kehittämiskohteet –kehittää toimivan ja tehokkaan arvoketjun arvolupausten täyttämiseksi –kehittää yhteistyön ja ryhmätyön kulttuurin –huolehtii, että kehittämiseen on riittävästi resursseja –tekee yhteistyötä kumppaneiden kanssa –luo tarkoituksenmukaisia verkostoja Luovuuden ja innovoinnin hyödyntäminen –luo ja käyttää toimintamalleja, jolla saadaan henkilöstö, opiskelijat, kumppanit ja yhteiskunta käyttämään yhteistä tietämystään ideoiden ja innovaatioiden luomiseen –muodostaa ja ylläpitää oppimis- ja yhteistyöverkostoja –ottaa huomioon, että innovaatiotoiminta voi koskea tuotteita, prosesseja, markkinointia, organisaatiorakenteita tai perustehtäviä –asettaa innovaatiotoiminnalle selkeitä päämääriä ja tavoitteita –synnyttää ja priorisoi luovia ideoita järjestelmällisesti –testaa, jalostaa ja toteuttaa lupaavimpia ideoita Visionäärinen, innostava ja vastuullinen johtajuus –innostaa ihmisiä ja sallii osallistaa ja antaa vastuuta –vahvistaa yliopiston mainetta –määrittää ja viestii selkeän suunnan ja strategiset painopisteet –on joustava ja osoittaa kykyä tehdä järkeviä, oikea-aikaisia päätöksiä –ymmärtää kilpailuedun saavuttamisen edellytykset –on avoin ja suhtautuu vastuullisesti sidosryhmiin ja yhteiskuntaan Ketteryys johtamisessa –tunnistaa toimintaympäristön muutokset ja laatii vaihtoehtoisia tulevaisuusskenaarioita –toteuttaa strategian yhteensopivien prosessien, projektien ja organisaatiorakenteiden avulla –kehittää tunnuslukujen ja mittareiden kokonaisuuden –käyttää tietoa edistämään luovuutta ja kehittämistä –hallitsee muutoksia tehokkaasti –sopeuttaa organisaatiorakenteen nopeasti vastaamaan vaatimuksia –arvioi ja kehittää teknologiaa Osaava henkilöstö menestyksen tekijänä –määrittelee henkilöstön osaamis-, taito- ja suoritustasot, joita päämäärien saavuttaminen edellyttää –suunnittelee osaamisen ylläpitämisen –sovittaa yhteen yksilöiden ja ryhmien tavoitteet –valtuuttaa ihmisiä hyödyntämään osaamistaan laajasti –huolehtii työn ja vapaa-ajan tasapainosta –kunnioittaa erilaisuutta –motivoi työntekijöitä osallistumaan toiminnan kehittämiseen –antaa tunnustusta ponnisteluista ja saavutuksista –ymmärtää tiedonkulun tarpeet ja ylläpitää vuoropuhelua Huipputulosten tekeminen –kerää tietoa sidosryhmien tarpeista ja odotuksista –tunnistaa ja ymmärtää, mitä keskeisiä tuloksia vaaditaan –määrittää tasapainoisen mittariston, jota käyttää arviointiin –asettaa tavoitteita –arvioi tuloksia –vaalii sidosryhmien luottamusta –raportoi keskeisille sidosryhmille –varmistaa, että päätöksentekoon on käytössä tarkat ja riittävät tiedot


Lataa ppt "J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google