Ajattelu ja oppimaan oppiminen Oppimisvahvuuksien ja -heikkouksien tiedostaminen Tutkiva ja luova työskentelyote Yhdessä oppiminen Luottaminen omiin näkemyksiin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Advertisements

Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
VOA-oppimispäiväkirja
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Matematiikan oppiminen.
Korkeakouluopiskelutaidot
Dialogi ja sen soveltaminen ympäristöongelmien ratkaisemisessa VIEVE Työseminaari Levi Marika Palosaari.
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys.
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Liikuntakasvatus / NU – 2010 JN. Harjoituksen rakenne lapsilla 1. Huomioi lapsi - keskustelutuokio - aloitusrutiinit - turvallisuuden tunne.
Katajanokka oppimisympäristönä Osallistavaa ja monipuolista opetusta omassa kaupunginosassa Tavoitteena on hyödyntää Katajanokkaa oppimisympäristönä monipuolisesti.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
TYÖTAPAVERSTAS Tea Kantola (KAT).
Opetuksen eheyttäminen ja monialaiset oppimiskokonaisuudet OPS 2016
laaja-alaisen osaamisen alueet
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Etäopetuksen pedagogiikkaa Katrina Vartiainen. Käytänteitä  Opettajalla vain etäoppilaita yhdessä koulussa  Opettajalla etäoppilaita kahdessa tai useammassa.
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
 aihealue on selkeästi rajattu ja rajausta on perusteltu  valittu näkökulma on innovatiivinen ja uutta luova  käsiteltävä aihe on kuvattu tarkoin mutta.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
KORKEATASOISTA OPPIMISTA JA OPINTOJEN ETENEMISTÄ TUKEVA AKATEEMINEN OPETUSSUUNNITELMA -PERUSTEHTÄVÄ JA TAVOITTEISTO MIETITTY SELKEÄSTI RAKENTUVA KUMULOITUVAN.
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS Seminaarin koulu Ojoisten Lastentalo
Ops 2016 ja arviointi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
TASO 2 SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 2 4. oppisisältö: ”Eri ominaisuuksien perusharjoitteiden oikeat suoritustekniikat” Taitoharjoittelun tunnuspiirteet.
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
© Petteri Elo OPS-koulutus Kouluttajan yhteystiedot : Petteri Elo
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
INTO- Innovatiivinen ja taitava oppija Jaana Anttonen Oulun normaalikoulu.
Yhteisöllinen oppiminen Heini, Kati, Emilia, Tommi, Essi, Petra ja Noona.
KYSELYT SOVELTUVUUSKOKEESSA Kuullun ymmärtäminen, kuinka hyvin hakija kykenee pitämään kuulemaansa tietoa mielessä, keskittymiskyky, ohjeiden ymmärtäminen.
Pedagoginen muutos Mitä se meiltä edellyttää?. Case Finland 2016 Yleinen osaamistason lasku, osaamisen polarisoituminen Matematiikan osaamistason lasku.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Hannatuulia Hämäläinen, Kimmo Väre, Henri Raatikainen, Olli Suhonen
Ainetyöryhmien työn aloitus
Kieli itseilmaisun välineenä
Tervetuloa! OPS 2016.
© Petteri Elo OPS-koulutus 2016
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Nopolan koulu Opettajien veso
Heinävaaran koulun vanhempainilta ( E-6)
Aikuisen Ajattelu.
Mikä on monialainen oppimiskokonaisuus?
Lecture series – lean in office and knowledge work
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Yhteisopettajuus arjessa
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Esityksen transkriptio:

Ajattelu ja oppimaan oppiminen Oppimisvahvuuksien ja -heikkouksien tiedostaminen Tutkiva ja luova työskentelyote Yhdessä oppiminen Luottaminen omiin näkemyksiin Avoimuus uusille ratkaisuille Tiedon kriittinen arviointi Innovatiiviset ratkaisut oppimisessa– kuvittelukyvyn käyttö ennakkoluulottomasti Asioiden välisten vuorovaikutussuhteiden ja yhteyksien ymmärtäminen

Miten nyt toimii? Monipuoliset työtavat käytössä Tuetaan oppilaan yksilöllistä oppimista Palautteen antaminen realistisesti Syy-seuraussuhteiden etsimistä Mielipiteiden ja ajatusten perustelujen vaatiminen

Mitä jatkossa? Lähdekritiikki Vertaisopetus/-tuki Ryhmäkoot riittävän pieniksi, että yksilöllisyyttä voidaan tukea Oman työn suunnittelu ja aikatauluttaminen