Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuPirjo Auvinen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013
2
Väittämät koko kunnan alueella
3
3 Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Espoo, n=834 % Keskiarvo
4
4 Toimintakulttuuri ja työtavat Espoo, n=834 % Keskiarvo
5
5 Yhteistyö ja ohjaus Espoo, n=834 % Keskiarvo
6
6 Yhteistyö ja ohjaus Espoo, n=834 % Keskiarvo
7
Koulun vuosivertailu
8
8 Keskiarvo =Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Tapiolan koulu *) 2009 Koulutilat ovat toimivat ja viihtyisät Ei mukana 2009 *)
9
9 Keskiarvo =Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Tapiolan koulu
10
=Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä 10 Keskiarvo Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Tapiolan koulu
11
11 Keskiarvo =Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö Tapiolan koulu Ei mukana 2009
12
Väittämät taustaryhmittäin
13
13 Koulupaikan määräytyminen 1. Lapsellamme on ollut mahdollisuus päästä kouluun, joka sijaitsee turvallisen matkan päässä kotoa % Keskiarvo
14
14 Koulupaikan määräytyminen 2. Mahdollisuudet hakeutua muuhun kuin oman alueen lähikouluun ovat riittävät % Keskiarvo
15
15 Oppimiskäsitys 3. Lasta tuetaan koulussa aktiivisuuteen omassa oppimisessaan % Keskiarvo
16
16 Oppimiskäsitys 4. Lapsemme kykyihin koulussa luotetaan % Keskiarvo
17
17 Oppimiskäsitys 5. Lastamme rohkaistaan asennoitumaan myönteisesti oppimiseen % Keskiarvo
18
18 Oppimisympäristö 6. Koulutilat ovat toimivat % Keskiarvo
19
19 Oppimisympäristö 7. Olemme tyytyväisiä koulun oppimateriaaleihin % Keskiarvo
20
20 Oppimisympäristö 8. Koulun tietotekninen varustus on nykyaikainen % Keskiarvo
21
21 Oppimisympäristö 9. Tietotekniikkaa käytetään oppimisen tukena monipuolisesti % Keskiarvo
22
22 Oppimisympäristö 10. Lapsemme kokee olonsa turvalliseksi koulussa % Keskiarvo
23
23 Oppimisympäristö 11. Koulumme tilat ovat hyvässä kunnossa % Keskiarvo
24
24 Toimintakulttuuri 12. Lapsemme kokee, että häntä kohdellaan koulussa oikeudenmukaisesti ja yhdenvertaisesti % Keskiarvo
25
25 Toimintakulttuuri 13. Koulun toimintakulttuuria (esim. säännöt, toimintamallit ja perinteet) luodaan yhdessä lasten kanssa % Keskiarvo
26
26 Toimintakulttuuri 14. Lapsemme koulussa ei suvaita kiusaamista % Keskiarvo
27
27 Työtavat 15. Lapsemme opetuksessa käytetään monipuolisia työtapoja % Keskiarvo
28
28 Työtavat 16. Koulun työtavat sopivat lapsemme tapaan oppia % Keskiarvo
29
29 Työtavat 17. Opetuksessa edetään lapsellemme sopivaan tahtiin % Keskiarvo
30
30 Työtavat 18. Lapsemme selviytyy kotitehtävistään kohtuullisessa ajassa % Keskiarvo
31
31 Työtavat 19. Oppilaat työskentelevät yhdessä ja tukevat ja auttavat toisiaan % Keskiarvo
32
32 Työtavat 20. Lapsemme saa koulussa riittävästi apua ja tukea oppitunneilla % Keskiarvo
33
33 Työtavat 21. Tyttöjen ja poikien erilaisuus oppimisessa otetaan huomioon % Keskiarvo
34
34 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 22. Meillä on ollut mahdollisuus osallistua keskusteluun koulun tavoitteista ja toimintatavoista % Keskiarvo
35
35 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 23. Koulu kannustaa huoltajia osallistumaan koulun ja kodin väliseen yhteistyöhön % Keskiarvo
36
36 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 24. Koululla on toimivat käytänteet kodin ja koulun yhteistyön toteuttamiseen % Keskiarvo
37
37 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 25. Vuorovaikutus luokanopettajan / luokanvalvojan ja kodin välillä toimii hyvin % Keskiarvo
38
38 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 26. Olemme saaneet riittävästi tietoa lapsemme oppiainevalintoihin (esim. kielet, valinnaisaineet ja katsomusaineet) % Keskiarvo
39
39 Ohjauksen järjestäminen 27. Lapsellamme on mahdollisuus tutustua eri ammatteihin osana koulutyötä % Keskiarvo
40
40 Ohjauksen järjestäminen 28. Lapsellemme opetetaan riittävästi oppimista edistäviä taitoja (kokeisiin valmistautuminen, tuntityöskentely, läksyjen teko, tiedon hankkiminen, käsittely ja arviointi jne.) % Keskiarvo
41
41 Ohjauksen järjestäminen 29. Lapsellamme on ollut mahdollisuus saada tarvittaessa tukea koulunkäyntiinsä (esim. tukiopetus, erityisopetus, apuvälineet, lisäaika kokeeseen) % Keskiarvo
42
42 Oppilashuolto 30. Lapsellani on koulussa ainakin yksi aikuinen, jonka puoleen hänen on helppo kääntyä % Keskiarvo
43
43 Oppilashuolto 31. Lapsellamme on mahdollisuus saada tarvittaessa kouluterveydenhuollon palveluja % Keskiarvo
44
44 Oppilashuolto 32. Lapsellamme on mahdollisuus saada koulussa tarvittaessa koulukuraattori- ja/tai psykologiapua % Keskiarvo
45
45 Oppilashuolto 33. Lapsellamme on koulussa ainakin yksi kaveri % Keskiarvo
46
46 Oppilashuolto 34. Olemme saaneet tarpeeksi tietoa oppilashuollon palveluista % Keskiarvo
47
47 Oppilaan arviointi opintojen aikana 35. Olemme saaneet riittävästi tietoa lapsemme osaamisesta ja edistymisestä % Keskiarvo
48
48 Oppilaan arviointi opintojen aikana 36. Opettajan lapsellemme antama palaute koulutyöstä on kannustavaa % Keskiarvo
49
49 Muut asiat 37. Lapsemme pitää koulunkäynnistä tällä hetkellä % Keskiarvo
50
50 Muut asiat 38. Lapsemme saa koulussa riittävät tiedolliset ja taidolliset valmiudet jatko-opintoihin % Keskiarvo
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.