Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuElli Majanlahti Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Oppijan aktiivista opiskelua varten järjestetty tila, yhteisö tai toimintakäytäntö OPPIMISYMPÄRISTÖ on jossa Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle Oppijalta opelle OPETTAJA on organisaattori , suunnittelija ja oppimisen tukija Joka luo ÄRSYKKEEN, joka innostaa oppimisen PROSESSIIN. Erilaisista elementeistä didaktisesti suunniteltu ympäristö: Luo aktiivisuutta, Pyrkii autenttisuuteen ja Mahdollistaa kokonaisvaltaisen prosessin. KataH, Manninen et al. Opppimista tukevat ympäristöt. Johdatus oppimisympäristöajatteluun. OPH.
2
OPPIMINEN TIEDON KONSTRUOINTINA
Jaettu asiantuntijuus / tietoa rakentava yhteisö ratkaisu haasteena Nopeatempoisuus Tiedon määrä Haasteet Jaan tietoni ja taitoni Verkostoitunut asiantuntijuus / jaettu kompetenssi syntyy sosiaalisen kanssakäymisen, tiedon jakamisen ja yhteisöllisen ongelmanratkaisun kautta. (vrt. tutkiva oppiminen) Jos oppijat tuottavat omaa oppimismateriaaliaan, tieto kiinnittyy automaattisesti omiin aiempiin kokemukseen (eikä ole kuormitettu open sosiaalisella ja kulttuurisella tiedolla). KataH, Manninen et al. Opppimista tukevat ympäristöt. Johdatus oppimisympäristöajatteluun. OPH.
3
OPPIMISTA TUKEVA YMPÄRISTÖ
Mahdollistaa erilaiset toiminnot käyttäjän taidoista riippumatta OPPIMISTA TUKEVA YMPÄRISTÖ Tukee sosiaalista vuorovaikutusta Ohjaa oppijaa Tarjoaa ajattelun tukivälineitä (esim. tukee muistamista) Suuntaa tarkkaavaisuutta Tukee oppijaa pääsemään tasolle, jolle ei yksin pääsisi Huomioi oppijan kulloisenkin kehitystason KataH, Manninen et al. Opppimista tukevat ympäristöt. Johdatus oppimisympäristöajatteluun. OPH.
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.