Viides teema: Esimiesviestinnän kultajyvät Leif Åberg: Esimiesviestinnän erikoisluentosarja kevätlukukausi 2005.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Advertisements

TaiKin Henki -talo TYÖKYKY työ Esimiestyö ja johtaminen työn sisältö työ-yhteisö arvot asenteet motivaatio ammatillinen osaaminen terveys EFQM kokonais-
Keskeisiä teemoja asiakaskohtaisissa esimiesvalmennuksissa
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
MIKÄ ON TIIMI?.
Esimiestaidot Jaksosuunnitelma. Kurssin sisältö • Kolmen päivän tehokurssi esimiesasemaan pyrkiville, voidaan myös käydä täydennyskoulutuksena • Aiheita.
Hyvä toimituksen esimies
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
© John Pihlaja Associates Inc Työnilo ja tuottavuus vanhustyössä 1 Tuottavuus ja työnilo vanhustyössä • Helsinki • Tampere.
Laadukkaan asukasviestinnän mahdollisuudet
Toinen teema: Organisaationäkökulma: strategia ja suunta
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
Lapselle hyvä päivä tänään
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Suomen kieltä ja viestintää yhteisnäyttelyn myötä Ilona Tanskanen
Liisa Huusko 2010 Asiakassuuntautuneen tiimityön juurruttaminen osana monikuntaliitosta -pilottikokeilun päätösseminaari Kauhava Liisa Huusko,
Liikkeenjohdon semiotiikkaa
Viestintä strategiseksi menestystekijäksi
Teemme tulevaisuutemme - yhdistyskierros syksy 2014.
Päätöksenteko yhdistyksissä
LUENTORUNKO: Mitä työnohjaus on Työnohjauksen muodot
OPETTAJANA SUOMESSA. Tilastokeskuksen aineisto opettajista vuodelta 2005 Ikärakenne (yli 50v)  Perusopetuksessa yli 6000  Lukiossa yli 2700  Luokanopettajia.
Toinen teema: Organisaationäkökulma: strategia ja suunta
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä – Organisaatio Sitoutuminen
Esimiesviestintä.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
OPETTAJUUS MUUTOKSESSA Ympäristö muuttuu, muuttuuko opetus? ”Luokan tulisi olla kuin urheilujoukkue: Opettaja on valmentaja ja oppilaat pelaajia” (Amissäätöö-hanke.
Menestyvä työyhteistö Lähiesimiestyö – johtajuus Management - Leadership Riitta Rautava.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
Ryhmädynamiikka ja vuorovaikutus, 1ov/PätKor1
Tuloksellisuutta edistävä palkinta ja neuvottelutoiminta
Yhteisöviestinnän johtaminen- kurssi 3. teema: Viestintävalmiudet Viestinnän erikoiskurssi professori Leif Åberg kevät 2005.
Asiajohtaminen missio, visio, arvot, tavoitteet, strategia, talous ihmisjohtaminen Työyhteisö; henkilöstö ja johto / kommunikointi, vuorovaikutus, tiimit,
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Leif Åberg: Viestinnän näkökulma kolmanteen sektoriin Opinto-ohjelma Viestintä ja yhteisöt 2001.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän erikoiskurssi syyslukukausi 2006
Vapaaehtoistyön kansallinen strategia – hanke Aspa yhteistyössä Kansalaisareena ry:n kanssa Jatta Vikström
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Kolmas teema: Ryhmänäkökulma: ryhmädynamiikka
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän erikoiskurssi kevätlukukausi 2006
Johdatus viestintään, kuudes luento
Mikä oppimisessa sulautuu? - Toimintaympäristön muutosten vaikutus oppimiseen Terhi-Maija Itkonen-Isakov.
Viides teema: Esimiesviestinnän kultajyvät
Mitä arviointiin liittyvät muutokset tarkoittavat? Työpaikkakouluttajahanke Omniassa
Viides teema: Esimiesviestinnän kultajyvät
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Esimiesviestintä Leif Åberg kevätlukukausi perjantaisin 25.1.– kello 8–12 Unioninkatu 35 luentosali (huom: muuttunut paikka) Kurssi on –viestinnän.
Viestintä ja johtaminen: esimiesviestintä
MUUTOS JOHTAMISEN HAASTEENA.  JOHTAMINEN ON ENNEN KAIKKEA SOSIAALINEN PROSESSI.
Esimies ja haasteelliset johtamistilanteet Aalto-yliopisto Kevät 2016 copyright Juhani Kauhanen 2016 Juhani Kauhanen
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekunnan työryhmä
Yhdessä työskentelyn prosessi, yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
Sosionomi (ylempi AMK)
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Tavoitteet ja arviointi
(Työ)elämän esiintymistilanteet
Hiljainen tieto Kala ei tiedä että se ui ,ennen kuin se joutuu vedestä pois Rutiininomaista, ohjaa kaikkea toimintaa Periaatteessa kaikki tieto ja osaaminen.
Menestys tiimityön kautta
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä/Tiimi – Organisaatio
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Anssi Aunola Lääkintämestari Keski-Uudenmaan pelastuslaitos
Esityksen transkriptio:

Viides teema: Esimiesviestinnän kultajyvät Leif Åberg: Esimiesviestinnän erikoisluentosarja kevätlukukausi 2005

Tavoitteet: kurssin suoritettuaan opiskelija  oivaltaa viestinnän merkityksen asiantuntija- ja johtamistyön olennaisena osana  osaa hahmottaa viestintään vaikuttavia työyhteisön rakenteellisia ja toiminnallisia tekijöitä ja osaa ottaa ne huomioon johtamistilanteissa  hallitsee työssä esiintyviä yleisiä vuorovaikutustilanteita ryhmässä ja yksilötasolla

Painotukset: neljä teemaa Esimiestyön raamit, sisältö ja muuttuva rooli Organisaationäkökulma: strategia ja suunta Ryhmänäkökulma: ryhmädynamiikka Yksilönäkökulma: yksilödynamiikka

Esimiesviestintä – muutoksia ja uusia haasteita Toiminnan syke kiihtynyt  luotaaminen  areenat, jossa tolkullistetaan  ikäviäkin asioita tulee viestittäviksi Toimintaa suunnataan määrätietoisemmin  strategian jalkautus  kvarttaalijohtaminen  tuloskortti

Oppivan organisaation malli  organisaatioiden oltava joustavampia, toimittava lyhyemmällä viipeellä  tekemällä oppii  tarvitaan toleranssia, virheiden sietoa  rakentavan palautteen merkitys  synergia ja luovuus  joustava organisaatio, todelliset ja huipputiimit Esimiehen roolin muutos  johdattaa, valmentaa, kannustaa, tekee tilaa

Areenat  virtuaaliset ja tosiaikaiset  viralliset ja epäviralliset  eri viestimiä käytössä: face-to-face, verkko, kirjalliset, yhdistelmät Sitoutumisen merkitys  “I'm in” - mukana ollaan  esimies luo edellytyksiä sitoutumisen syntymiselle

Verkko johtamisen ympäristönä  verkkojohtaminen: eManagement, mutta myös eLeadership  verkossa uudenlaista yhteisöllisyyttä  pohdittava, mihin verkkojohtaminen sopii, mihin ei

Uudet vs vanhat  on merkkejä uudenlaisesta työyhteisön ja työhönhakijan välisestä sopimuksesta  sukupolvien välinen kuilu? arvot ja asenteet näkyvä ja piiloinen tieto tieto ja kokemus

Enemmän huomiota  tunneälyyn  ryhmään kuulumisen merkitykseen ryhmään kuuluminen ja poissulkeminen ryhmäroolit

Temaattiset esseet (ja esseiden määrä) 14Viestintä työyhteisön strategian jalkautuksessa 15Viestintä muutos- ja poikkeamajohtamisessa 4Viestintä ja verkkojohtaminen 12Johtamistyylit ja viestintä 12Viestintä työryhmän synergiaa ja luovuutta kirvoittamassa 3Minun visioni (siis opiskelijan, ei Åbergin!) viestinnän virtuaalisista areenoista 7Viestintä, sitouttaminen ja sitoutuminen 8Viestintä ja vaikuttaminen

muutos ja poikkeamat synergialuovuus areenat, erityisesti virtuaaliset Esseiden teemojen kytkeytyminen strategiat johta- mis- tyylit verkko- johta- minen Johta- minen, vaikut- taminen sitoutuminen suuntaus stragegian jalkautus muutokseen tarvittava osaaminen ja energia

Esseiden kultajyviä