Roni Nukarinen Sosionomi (AMK) (perjantaina )

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
Advertisements

Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
Kuntakysely vammaisten perhehoidon vastaaville Arvokas elämä, Koske, AVI, KSVS Paula Korkalainen.
Työhönvalmennuksella työelämään
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Palvelujen yhteensovittaminen järjestöjen
Päihde- ja mielenterveystyö kehittäminen Lahden perusterveydenhuollossa Tiina Saarinen Kehittäjä-päihdetyöntekijä, sairaanhoitaja AMK Välittäjä 2009 –hanke,
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
Palveluohjaus Ota Koppi 2 –tilaisuus
HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VASTUUALUE 1VASTUUALUE 3 VASTUUALUE 4 VASTUUALUE 2 SIHTEERI MALLISEURA RY / HALLITUS - dynaamisen organisaatiokaavion esittely.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
SOVATEK-SÄÄTIÖ Ty ö valmennuss ää ti ö Tekev ä ja Jyv ä skyl ä n Seudun P ä ihdepalvelus ää ti ö sulautuivat alkaen uudeksi SOVATEK -S ÄÄ TI.
Kaikkien aikojen Porvoo Alla tiders Borgå Miten nuorisopalvelut selviää palikkaleikkien myllerryksessä?
VANHUSTEN ELÄMÄNHALLINNAN TUKEMINEN PALVELUOHJAUKSELLA
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Käyttäjäkysely osana Lahden kaupunginkirjaston palautejärjestelmää Jari Tyrväinen Kirjastotoimen apulaisjohtaja Kansallisen käyttäjäkyselyn keskustelu-
Yhteisten pelinsääntöjen luominen Nina Granlund 2006.
Kummitoiminnan arviointikysely Kummitoiminta - Marraskuu 2012, edellinen maaliskuu osastoa eli 39 % vastasi kyselyyn kokonaisvastaajamäärän.
” Monesti kaupan päälle pyydetään suukkoa” Seksuaalinen häirintä palvelualoilla – kyselyn tuloksia
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
AIKUISSOSIAALITYÖ OSALLISUUTTA TUKEMASSA Marja Paananen kehittäjäsosiaalityöntekijä.
Kaija Ray: Siirtymät sujuviksi Antti Maunu: Yhteisöjen aika Kommenttipuheenvuoro Petteri Ora Petteri Ora1.
KYSELYT SOVELTUVUUSKOKEESSA Kuullun ymmärtäminen, kuinka hyvin hakija kykenee pitämään kuulemaansa tietoa mielessä, keskittymiskyky, ohjeiden ymmärtäminen.
Palvelukysely LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle
1 Invalidiliitto 1 Esteetön ja yhdenvertainen työelämä Työ kuuluu kaikille! Uudenmaan TE-toimisto, Pasila Anne Mäki, Invalidiliitto ry.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
Keski-Pohjanmaan liiton sidosryhmätutkimus. Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tekeminen aloitettiin vuoden 2015 marraskuussa. Pohjana käytettiin aikaisempaa.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
SKENAARIOT - organisaationäkökulma
Kansalaisten näkemykset sote-uudistuksesta ja valinnanvapaudesta
RAAHEN SEUDUN HYVINVOINTIKUNTAYHTYMÄ
Esiselvitys.
Suomen Akatemia ja VIRTA-julkaisutietopalvelun hyödyntäminen
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Sosionomin koulutus ja TKI-toiminta nyt ja 2025 Sosiaalialan verkostopäivät ylitarkastaja Sanna Hirsivaara.
KANSALAISKUULEMINEN PASI TURUNEN
Mitä uutta sosiaalihuollon ammattihenkilölaki tuo alan työhön?
Palveluohjaus ja sote Suomen palveluohjausyhdistys SPO ry
VALTAKUNNALLISESTI ARVOKKAAT MAISEMA-ALUEET
ALUEELLINEN YHTEISTYÖ TOIMINTAMALLI
Sosiaalialan koulutus ammatti korkeakouluissa: Arene: Selvitys projektin suunnitelma Päivi Karttunen vararehtori Arenen SOTELIKA –verkoston pj.
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Oikea palvelut oikeaan aikaan
Internethuijaukset Opinnäytetyö © Hans Lindström 2007.
Kenttätutkimus Miia ja Milla.
LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle Arja
Tavoitteen asettamisesta tasavertaiseen kohtaamiseen
Elinikäisen ohjauksen / tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelujen kokonaisuus ns. OHJAAMO – malli (luonnos TEM) Kansalainen oppimisen ja työn siirtymissä.
Valmisteilla olevia lainsäädännön uudistuksia (Valas, Imo, Teos)
Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymä Saana Savela
Järjestöpäivä Matara Ikäihmiset –työpaja klo 10-12
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
Fysioterapeutti (AMK), 210 op
Kuntoutuksen kuumat perunat
Kysely opintojen ohjauksesta
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
Päihde- ja mielenterveyspalveluiden ja aikuisten sosiaalityön teemaryhmän kokous –Tiedotettavat asiat Aikuissosiaalityön integroiminen teemaryhmän.
Taloustorstai Kuntaliiton kysely hallitusohjelman ja kehyspäätöksen vaikutuksista kuntatalouteen SÄÄSTÖKYSELY Mikko Mehtonen.
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Kehittämismatriisi Resurssit (miten resursoidaan?)
HAASTEEN MONIULOTTEISUUS
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Palveluohjaus hyvän kohtaamisen varmistaminen
PERHEEN AITO KOHTAAMINEN
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Avoimen tuotteenhallinta
Palveluohjauksen periaatteet ja kohtaamisen tärkeys
Esityksen transkriptio:

Roni Nukarinen Sosionomi (AMK) (perjantaina ) Kuinka palveluohjaus tulisi järjestää? Roni Nukarinen Sosionomi (AMK) (perjantaina )

Palveluohjauksessa keskeistä on 1. Asiakaslähtöisyys 2. Asiakkaan kohtaaminen ja luottamuksellinen suhde 3. Asiakkaan itsenäisen elämän kokonaisvaltainen tukeminen 4. Palveluiden koordinointi 5. Sujuva yhteistyö muiden ammattilaisten kanssa

Edellytyksiä hyvälle palveluohjaukselle 1. Työtä ei rajoiteta organisaation toimesta 2. Toimitaan asiakkaan maailmasta käsin, eikä lähtökohtaisesti systeemin ehdoilla

Kuinka edellytykset toteutuvat? Palveluohjaus sote-uudistuksessa - opinnäytetyö Kysyin palveluohjaajilta, kuinka he tekevät työtään Kyselyyn vastasi 78 palveluohjaajaa Vastaavaa tutkimusta ei ole aikaisemmin tehty Palveluohjaajien määrästä ei ole tarkkaa tietoa Palveluohjaajien työnkuva vailla määrittelyä Tulokset suuntaa antavia

Johtopäätökset Kyselyn perusteella parhaimmat lähtökohdat ideologian mukaiselle palveluohjaukselle on sote-uudistuksessa kunnalla tai kolmannen sektorin toimijoilla Kunnalla ei ole sote-uudistuksen jälkeen vastuuta sote-palveluiden järjestämisestä eikä tuottamisesta Kolmannella sektorilla Tuloksia ei voi suoraan yleistää Suomen mittakaavaan Vastaajat vastasivat sillä perusteella, kokevatko he itse tekevänsä palveluohjausta Tulokset antavat kuitenkin ns. ”pohjakäsityksen” palveluohjauksen tilasta – aihetta systemaattisemmalle jatkotutkimukselle