Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää."— Esityksen transkriptio:

1

2

3 Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää ja –tuotantoa –Toimimme B2B sektorilla, tapahtumat yritysten sisäisille ja ulkoisille sidosryhmille –Yksi yrityksen tehtävistä tutkia suomalaisen tapahtumamarkkinoinnin kehitystä /hyödyntämismahdollisuuksia B2B sektorilla –Myös tapahtumissamme konkreettinen tavoiteasetanta ja tulosten mittaaminen •Tutkimus 10/2008 –Halusimme tietää lähemmin, miten yrityksissä tapahtumia järjestävät ihmiset näkevät taloustilanteen vaikutuksen vuoden 2009 tapahtumamarkkinoinnissa –Tutkimuksessa otettiin kantaa vuoden 2009 B2B tapahtumien järjestämiseen –Yleisellä tasolla –Sidosryhmäkohtaisesti (Henkilöstö vs. Asiakkaat & muut ulkoiset sidosryhmät) –Tapahtumien sisällön ja tavoitteiden näkökulmasta –Tapahtumien ulkoistamisasteen näkökulmasta

4 Tutkimus •Kvantitatiivinen, web kyselytutkimus (W-POL) •Otos mukavuusotanta (PK-Seutu, asiakasrekisterit) •Kysely lähetettiin 6097 henkilölle, jotka yrityksissä järjestävät/ ovat järjestäneet tapahtumia •Analysointi perustunnuslukujen & ristiintaulukoinnin avulla •Vastaajia 5,7% •Esitettiin väittämiä, joista vastaajan tuli ”ruksata” jokainen kohta, jonka itse allekirjoittaa •Taustamuuttujina –yrityksen koko henkilömäärällä mitattuna –henkilön asema suuntaa antavasti (Tj / Päällikkö / S&A)

5 Vuonna 2009 yrityksen yleinen suh- tautuminen tapahtumamarkkinointiin: Pitkäjänteisyyttä tapahtumajärjestämiseen taloustilanteesta huolimatta.

6 Ulkoisille sidosryhmille suunnatut tapahtumat vuonna 2009 Kokonaisvaltaisesti positiivinen suhtautuminen asiakkaiden sitouttamiseen ja uusasiakashankintaan tapahtumien avulla.

7 Yrityksen sisäiset tapahtumat vuonna 2009 Yli puolet vastaajista sitouttaa olemassa olevaa henkilökuntaa entistä enemmän tapahtumilla.

8 Tapahtumien sisältö/tavoitteet vuonna 2009 Oman henkilöstön huomioiminen tärkeintä, myös asiakkaiden sitouttaminen tärkeää. Tapahtumien tuotto-odotukset lyhyellä tähtäimellä.

9 Vuonna 2009 yrityksen yleinen suh- tautuminen tapahtumien järjestämiseen: S&A enemmän ”odottavassa” tilassa, budjeteissa varovainen asenne. Johto panostamassa enemmän tapahtumiin lukumääräisesti & lisäämässä resursseja.

10 Vuonna 2009 ulkoisille ja sisäisille sidosryhmille suunnatut tapahtumat Ulkoiset: S&A vähentämässä, johto ei; Johto panostamassa myös uusasiakashankintaan enemmän tapahtumien avulla Sisäiset: S & A vähentämässä enemmän budjetteja; Johto/ hanakammin sitouttamassa tapahtumien avulla

11 Aihe: Tapahtumien sisältö/ tavoitteet vuonna 2009 Toimitusjohtajilla vahva uusasiakashankintanäkemys; S & A sekä päällikkötasolla ajatukset brändissä, asiakkaiden sitouttamisessa.

12 Aihe: Ulkoisille sidosryhmille suunnatut tapahtumat vuonna 2009 Pienemmät organisaatiot näkevät v. 2009 tapahtumat myönteisemmin uusasiakashankinnan näkökulmasta.

13 Aihe: Yrityksen sisäiset tapahtumat vuonna 2009 Mitä suurempi yritys, sitä suurempi muutos henkilöstötapahtuman budjeteissa odotettavissa.

14 YHTEENVETO: 2009 POSITIIVINEN NÄKYMÄ TAPAHTUMA-ALALLA •3 MUISTETTAVAA ASIAA JÄRJESTÄJÄLLE: •PITKÄJÄNTEISYYS TAPAHTUMAMARKKINOINNISSA •JOHDON TUKI: MYÖNTEISYYS TAPAHTUMIIN KORKEA •PK-YRITYSTEN ASENNE LUOTTAVAISEMPI TAPAHTUMAMARKKINOINNIN VOIMAAN

15


Lataa ppt "Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google