Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
Advertisements

Anu Kemppainen TOP-valmentaja Verkostotapaaminen Helsinki
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
Työpaikkaohjaajakoulutus
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
AMMATTIKOULUTUKSEN KEHITTÄMIEN –YKSIKKÖ (AmKe)
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Tulevaisuuden haasteet näyttötutkintojärjestelmälle Olli Vuorinen kehityspäällikkö.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
TYÖPAIKALLA OPPIMINEN YRITYKSISSÄ Yrityksessä on ollut viimeisen vuoden aikana työpaikalla oppija tai oppijoita Lähde: PK-yritysbarometri,
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi TYÖPAIKALLA JÄRJESTETTÄVÄ KOULUTUS – opas ammattikoulutuksen järjestäjille Erityisasiantuntija, Minna Taivassalo-Salkosuo,
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
TOPO Työssäoppimisen portaat Projekti yleistä Omnia toteuttaa, yhteistyökumppaneina LUKK ja Keuda Projektin kesto – Verkostoyhteistyötä.
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Työpaikkakouluttaja- hanke
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen, Sataedu & VeeVee Virtanen, SAKU ry OPINTO-OHJAUKSEN MITTARISTO JA SEN KÄYTTÖKOKEMUKSET.
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
AMMATILLINEN KOULUTUS UUDISTUU – AJANKOHTAISTA KOULUTUKSESTA Koulutuspolitiikan asiantuntija Soile Koriseva Metsäteollisuus ry.
Yrittäjien näkökulma Yrittäjien ja elinkeinoelämän verkoston yhteisessä fokuksessa: NUORET TYÖN ja TYÖNANTAJUUDEN muutos ”PAREMPI JOHTAA HYVIN”  DIGITALISAATIO.
Kädestä pitäen työelämään Työpaikoilla tapahtuvan oppimisen järjestäminen Kukka-Maaria Flink Anne Nissinen.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
HUIPPU Elokuu 2017.
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
Ammatillisen koulutuksen reformista
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Saimaan ammattiopisto Sampo
Oppisopimuksella ammattilaiseksi
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Työelämäedustajien koulutus- ja yhteistyöpäivä Tanhuvaarassa
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Monipuolinen ja syvällinen työelämäyhteistyö Työpaikalla tapahtuva oppiminen Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen Top odotukset, vaatimukset ja hyödyt -analyysi Dialogi yritysten kanssa Auditointi Laadun ja odotusten varmistaminen Miten toteutetaan? Sopimukset Määritetään vastuuhenkilöt puolin ja toisin Kirjataan laadulliset ja määrälliset tavoitteet TOP ja/tai Oppisopimus Oppisopimusmalli Koulutussopimusmalli tutkinnonosakohtaisesti, laajennettuna toppina tai tutkinto työssä –mallilla Näyttöjen suunnittelu ja toteutus Ks. Top laadun elementit dia 2 Palaute Työelämä- ja opiskelijapalaute Yhteinen sähköinen ohjausympäristö

TYÖPAIKALLA TAPAHTUVAN OPPIMISEN LAADUN ELEMENTIT 1. Opiskelijan tai tutkinnon-suorittajan oppimistarpeen kartoitus 2. Työpaikan mahdollisuuksien kartoittaminen 3. Oppimisen ja ohjauksen suunnittelu 4. Oppimisen etenemisen varmistaminen ja tukeminen 5. Osaamisen arviointi 6. Seuranta, arviointi ja kehittäminen Tutkinnon osien ammattitaitovaatimukset Yhteisten tutkinnon osien osa-alueiden osaamistavoitteet Oppimisen etenemisen varmistaminen ja tukeminen Työpaikalla tapahtuvan oppimisen ohjaajat

Monipuolinen ja syvällinen työelämäyhteistyö Muut yhteistyön muodot Yhteistyön on oltava tavoitteellista, suunnitelmallista ja tuloksellista kaikille osapuolille (win-win-win). Yhteistyö liittyy aina ammattilaisten kouluttamiseen tavalla tai toisella joko välittömästi tai välillisesti. Perinteisen työpaikalla tapahtuvan oppimisen ohella käytössä ovat vierailut yrityksissä ja työpaikoilla työelämän ammattilaisten asiantuntijoiden vierailut opetusyksiköissä opetushenkilöstön työelämäjaksot, myös vaihtojaksoina (opettaja työelämään ja työelämästä opettaja yritykseen) kummiyritystoiminta eri muodoissaan yhdessä toteutettavat projektit ja tapahtumat uraohjaus- ja työelämäpalvelut (www.ammattiura.fi) sekä P-K:n koulutuspalvelu Oy sekä hankeyhteistyö eri muodoissaan On sovittava, miten työelämäyhteistyö organisoidaan ja kuka tekee mitäkin.