Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuEija Heikkilä Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti mukana puimalassa kaikki toiminnan osapuolet: opiskelijat, työpaikkaohjaajat ja koulutusalan esimiehet Kartoitusmenetelmänä käytetään Puimala-menetelmää
2
PUIMALAMENETELMÄ: vertaisoppimisen ja kehittämistyön tulosten levittämisen väline monitoimijainen ja moninäkökulmainen työpaja, jossa johtamisen ja toiminnan eri tasot mukana jututtaja jututtaa eri tahoja vuorotellen puimalasta pidetään ”keskustelupöytäkirjaa”, muistiinpanot, jotka lähetetään kaikille osanottajille tila epämuodollinen avoin ja luottamuksellinen tunnelma kesto n. 3h Jututtaja Kirjuri Opettajat (n.5-8) Työpaikka -ohjaajat (n.5-8) Opiskelijat (n.5-8) Esimiehet
3
Työssäoppimisen ohjausprosessi Keskustelun eteneminen / ryhmäpohdinnan aiheet 1.Työelämäyhteistyön suunnitelma, suunnittelu ja valmennus työssäoppimiseen työpaikkojen hankinta / valinta perehdyttäminen ja perehtyminen työssäoppimisen henkilökohtaistaminen työpaikkaohjaajien koulutus 2. Työssäoppimisjakson aloitus ja työssäoppimisen ohjaus työpaikalla opiskelijan tavoitteet, opiskelijan päivittäinen ohjaus ohjauksellinen tuki työpaikkaohjaajille, yhteistyö oppimisen arviointi teorian ja käytännön yhdistäminen, oppimistehtävät 3.Työssäoppimisen arviointi, palaute ja kehittämistarpeet osaamisen arviointi, arviointikeskustelu, itsearviointi arviointi- ja muun aineiston kirjaaminen ja arkistointi palautteen kerääminen > kehittäminen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.