Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op"— Esityksen transkriptio:

1 Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Kouluttaja Piia Kolho Yrittäjä, KM, KteO, NTM Piia Kolho 1

2 OK – koulutuksen tavoitteet ja sisältö
syventää osallistujien oman alan prosessien osaamista sekä prosessien soveltamista ammatillisten tutkintojen ammattitaitovaatimuksiin ja tulevien ammattilaisten opetukseen kehittää ohjausosaamista ja palautteen antamisen taitoja ottaen huomioon eri toimijoiden roolit kehittää työpaikkojen ja ammatillisten oppilaitosten vuorovaikutusta, verkostoitumista ja toiminnan laatua SISÄLTÖ Perehtyminen prosesseihin Ammattitaitovaatimukset tutkinnon perusteissa Perehdyttäminen Ohjaus ja ohjaava palaute Piia Kolho

3 AI – koulutuksen tavoitteet ja sisältö
Tutustua turvalliseen työssäoppimiseen perehtymällä oman työyhteisön työturvallisuusmääräyksiin, kehittää arviointitaitoja ja ammattiosaamisen näyttöjen toteuttamis- ja arviointiosaamista, kehittää työpaikkojen ja ammatillisten oppilaitosten vuorovaikutusta, verkostoitumista ja toiminnan laatua. SISÄLTÖ Turvallinen työssäoppiminen Ammattitaitokäsitys perustana arvioinnille Tutkinnon perusteet pohjana ammattiosaamisen näytöille Työssäoppimisen ja ammattitaidon arviointi Ammattiosaamisen näyttöjen kehittäminen omalle alalle Piia Kolho

4 Koulutukseen osallistujat ja toteuttajat
OSALLISTUNEET Naisia 39 Miehiä 60 Yhteensä 99 hlö (85) Työelämän edustajia 58 hlö Opettajia hlö OK-koulutuksia 4 (Jkl, Kokkola, Nurmo) AI-koulutuksia 2 (Jkl, Nurmo) TOTEUTTAJAT v Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK, Ammatillinen opettajakorkeakoulu, täydennyskoulutus- ja palvelutoiminta TopTrainerTeam: Jyväskylän ammattiopisto Jämsän ammattiopisto Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä Seinäjoen koulutuskuntayhtymä - Koulutuskeskus Sedu Piia Kolho

5 Kouluttaja Piia Kolho Yrittäjä, KM, KteO, NTM
KEHITTÄMISTÖITÄ JA PALAUTETTA Ohjaa ja kannusta OK– ja Arvioi ja innosta AI–koulutuksesta Kouluttaja Piia Kolho Yrittäjä, KM, KteO, NTM Piia Kolho 5

6 Esimerkkejä työpaikkaohjaajien ja opettajien kehittämistöistä OK ja AI -koulutuksissa
Opiskelijan työssäoppimisen suunnittelu: Työssäoppijan alkukartoitus lomakkeen laatiminen Prosessit ja työssäoppimisen suunnitelmat – yhteinen ymmärrys tutkinnon perusteesta Työssäoppimisen jaksottaminen ja ajoitus Opiskelijan ohjaus: Työssäoppijan ohjaus työtehtävään Työssäoppijan perehdytysaineisto Opiskelijan arviointi ja palaute: Arvioijan ohjeistus Ammattitaitovaatimusten aukikirjoittaminen Työssäoppimisen palautelomakkeen laatiminen Piia Kolho

7 Palautetta koulutuksesta
Yleisarvosana n. 3,4 (arviointiasteikko 4-1) Sanallista palautetta mm.: ”Sopiva pituus ja sopivissa pätkissä, edesauttoi yritysten osallistumista” ”Paneuduttiin perusasioihin, joiden kehittäminen merkittävällä tavalla edistää oppilaitoksen ja työpaikan yhteistyötä.” ”Koulutus antoi työkaluja palautteen antamiseen ja ohjaukseen.” ”Sain selkeyttä varsinkin arviointiin ja palautteen antamiseen sekä näytön suorittamiseen.” ”Löydettiin yhteiset toimintatavat yrityksen ja koulun välille.” ”Koulutus oli hyvä ja ajankohtainen, ennen ei ole vastaavaa ollut. Sain tietoa siitä mitkä ovat oppilaitosten odotukset työpaikkaohjaajilta.” ”Eri alojen omat käytännöt avarsivat katsontakantoja.” ”Parhainta oli yhteiset keskustelut opettaja-työelämän edustajan kanssa.” ”Asiat olivat enimmäkseen tuttuja, mutta kun ne käytiin koulutuksessa läpi, niistä syntyi samalla keskustelua.” ”Hyvä koulutus! Innostava opettaja ja innostuneet osallistujat.” Piia Kolho


Lataa ppt "Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google