Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuReijo Pesonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
2
OHJAUSPROSESSI 1. Tiedottaminen eri osapuolille laajennetun työssäoppimisen mahdollisuudesta 2. Opiskelija ottaa/ohjataan ottamaan yhteyttä työssäoppimisen vastuuhenkilöön, TOP- koordinaattori/TOP-ohjaaja 4. Moniammatillisen tuen tarpeen arviointi 3. Keskustelu työpainotteisesta opiskelusta opiskelijan kanssa 5. Henkilökohtaisen työssäoppimissuunnitelman laatiminen ja hyväksyminen kolmikantayhteistyönä 6. Oppiminen työpaikalla: oppimistehtävät ja -päiväkirjat, tutoriaalit, ohjauskäynnit ja keskustelut opiskelijan ja työpaikkaohjaajan kanssa, sosiaalinen media, oppimisprosessin arviointi, työssäoppimissuunnitelman tarkentaminen tarvittaessa 7. Palaute ja osaamisen arviointi Muu tukiverkosto: kuraattori, terveydenhoitaja Haasteita oppimisessa?
3
Hyvä juttu, jota pitää jatkaa. Pitäisi tiedottaa enemmän. Sain heti työpaikan. Nyt on mahdollisuus valmistua nopeammin. Opin hyvin ja pidin tehtävistä. Sain tehdä enemmän kuin koulussa. Ymmärsin, miksi kannattaa tehdä näin eikä noin. Kun tietää tosissaan mitä tekee ja sitä tekee tarpeeksi usein niin kyllähän asiat pikkuhiljaa jää mieleen, eikä tarvitse enää kysellä. Ja saa samalla myös itseluottamusta! Höh, minulle oli merkitty tietokatkon takia poissaoloja oppilaitoksesta. Opiskelijoiden kokemuksia
4
Loppupäätelmiä Alkuohjaus on erittäin tärkeä! Jos alkuohjaus ontuu ja pelisäännöt jäävät epäselviksi, ohjausta tarvitaan työssäoppimisen edetessä moninkertaisesti. Ohjausta tarvitaan aina, varsinkin kun opiskelijan elämään, oppimiseen yms tulee jokin muutos. Ohjaaminen ei ole yhden ihmisen tehtävä. Määrä ei korvaa laatua.
5
Esimerkki ohjausprosessista (malli TTS)
6
Lisää esimerkkejä ohjausprosesseista: http://toplaaja.purot.net/
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.