Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet"— Esityksen transkriptio:

1 Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Laajennettu työssäoppiminen 4 Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa 1.Opiskelijaryhmän opiskelijoiden yksilölliset opintopolut ja niitä tukevat ratkaisut 2.Ammatillisen perustutkinnon suorittaminen (2+1 -malli, viimeinen vuosi oppisopimuksella) 3.Ammattitaitoa täydentävien tutkinnon osien ja avaintaitojen integrointia työssäoppimiseen Hankkeen yhteiset tavoitteet: Tietoisuuden lisääminen laajennetun työssäoppimisen eri toimintamalleista oman koulutuksen järjestäjän sisällä ja muiden kesken sekä mallien käyttöönoton laajentaminen • Työssäoppimisen pedagogiikan kehittäminen: oppimisen ja osaamisen arviointi • Henkilökohtaisen ohjaussuunnitelman mallintaminen • 2+1; viimeinen vuosi oppisopimuksella - mallin mahdollisuuksien selkeyttäminen eri osapuolten näkökulmasta: työyhteisö, työnantaja, koulutuksen järjestäjä, opettaja, opiskelija. • Edistetään ammattitaitoa täydentävien tutkinnon osien ja elinikäisen oppimisen avaintaitojen integrointia työssäoppimiseen ja kehitetään uusia toteuttamismalleja osaamisen arviointiin ammattiosaamisen näytöissä. • Erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden yksilöllisten tarpeiden huomioon ottaminen • Uuden teknologian ja sosiaalisen median mahdollisuuksien hyödyntäminen Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet Kehitetään opiskelijoiden yksilöllisiä ratkaisuja ja opintopolkuja Erilaisten yksilöllisten opintopolkujen mallintaminen sekä läpäisyn ja työllistymisen paraneminen 2+1-malli 2+1-mallin selkeyttäminen eri osapuolten näkökulmasta, mallintaminen ja ohjeistusopas Atto-aineiden integrointi Tiettyjen atto-aineiden ja elinikäisen oppimisen avaintaitojen integrointi työssäoppimiseen, erilaiset mallit Mallintaa TOP ja AOS prosessin pedagogisesti keskeisiä kriittisiä pisteitä (suunnittelu, toteutus, arviointi) Some/ uusi teknologia wiki (www-sivut) ja uusi teknologia ja sosiaalinen media työssäoppimisen ohjauksen tukena, malli

2 Toimintasuunnitelma_Salpaus
Kehitetään opiskelijoiden yksilöllisiä ratkaisuja ja opintopolkuja 9/2012 nykytilanteen selvitys Salpauksessa (yksilölliset opintopolut/laatu) 9/2012 Laajennetun työssäoppimisen mahdollisuudet valinnaisuuden lisäämiseksi. ( merkonomi LITAN11YST, datanomi TIKAN11DST, TIKAN12DST ja LITAN12DST ) 9/2012 koko opiskelijaryhmän yksilöllisten tarpeiden kartoittaminen (esim. 2+1-malli, yrittäjyys, kilpailu, kv, urheilu jne.) oppimistyylit? 10/2012 selvitetään tieto- ja viestintätekniikan ja sosiaalisen median hyödyntäminen valinnaisuuden ja henkilökohtaisen ohjaussuunnitelman toteutuksessa 10/2012 hyödynnetään ja kehitetään aiemmassa TOP- Laaja –hankkeessa kehitettyä toimintamallia 2013 Tiedotussuunnitelmien laatiminen, mitä tiedotetaan, miten tiedotetaan, milloin tiedotetaan ja kuka tiedottamisesta vastaa? Julkinen blogi läppäriklinikasta Tulokset/Mittarit: Tiedotussuunnitelmat markkinointiin Blogi läppäriklinikasta 2+1- malli Kolmas vuosi oppisopimuksella 8/2012 nykytilanteen selvitys Salpauksessa 9/ mallien selvitys muualla (Pirko, Turku) ja tutoroinnin käynnistys ja aikataulutus (2+1-malli) 10-12/2012 palautejärjestelmän suunnittelu ja toteutus (työelämä, opiskelijat, opetus/ohjaushenkilöstö) 02/2013 esitteet kaikille osapuolille (työelämä, oppilaitos, opiskelija) 2-5/2013 Mallin tiedottaminen Salpauksessa 05/2013 erilaisten toteutusmallien kuvaus (teoriaopinnot nuoret/aikuisryhmät) 05/2013 selvitetään tieto- ja viestintätekniikan ja sosiaalisen median hyödyntäminen 2+1- mallin toteutuksessa 05/2013 salpaustasoinen prosessikuvaus (yleismalli), josta selviää eri toimijoiden vastuut (näkyviin prosessikuvaukseen, että atto-aineet suoritettu ym. edellytykset siirtyessään tähän malliin) 12/2013 Oppaan laadinta yhteistyössä hankeverkoston kanssa 12/2013 kokeilun tulosten arviointi ja raportointi Tulokset/Mittarit: Toteutuneiden 2+1 määrä tutkinnoittain Oppisopimusaikana valmistuneiden määrä Työllistyneiden määrä Mallinnettu henkilökohtainen ohjaussuunnitelma Opas ammatillisen peruskoulutuksen suorittamisen mahdollisuudet oppisopimuksena, esimerkiksi 2+1-malli Esitteet eri toimijoille Eri osapuolille laadittu seurantajärjestelmä ja kyselystä saatu palaute Atto-aineiden integrointi Mallintaa TOP ja AOS prosessin pedagogisesti keskeisiä kriittisiä pisteitä ja tarkentaa mitä atto-aineiden integroinnilla työssäoppimiseen tavoitellaan (ammattiosaamisen näyttö ja muu arviointi!) 10/2012 nykytilanteen selvitys Salpauksessa ja muilla koulutuksen järjestäjillä, erityisesti Omnia ja Sastamala 10/2012 tutoroinnin käynnistys ja aikataulutus 10/2012 analyysi purot.net löytyvistä malleista 12/2012 alustava suunnittelu yhteistyössä atto- koulutuspäällikön (Pirkko Lakkonen) kanssa 01/2013 kokeiluun otettavien atto-aineiden valinta ja rekrytointi 01/2013 suunnittelun aikataulu ja resurssointi 02/2013 eri toimijoiden vastuiden selkeyttäminen ja kuvaus (koulutuspäälliköt, ammattiaineiden opettajat, atto- opettajat, opot, opiskelijat, työelämän edustajat) 02/2013 eri osapuolten perehdytys sekä yhteistyö- ja yhteistoimintamuodot sekä käytettävät työvälineet mm.sosiaalinen media Kevät/2013 suunnitellaan miten opetussuunnitelmat puretaan osaamiseksi yhteistyössä Kevät/2013 laaditaan opiskelijan henkilökohtaiseen ohjaussuunnitelmaan malli käytettävine työvälineineen 06/2013 suunnitelmien tarkentaminen vuosisuunnitelmien yhteydessä Syksy/2013 kokeilut 12/2013 palautteen kerääminen eri osapuolilta (haastattelu) ja muilta hankeverkoston toimijoilta 12/2013 kokeilun tulosten arviointi ja raportointi Kevät/2014 palautteet huomioidaan toiminnan parantamisessa Tulokset/Mittarit: Erilaisten toteutusmallien määrä/ eri atto-aineiden määrä Eri osapuolten palaute mallien toimivuudesta (työelämä, opiskelijat, opettajat


Lataa ppt "Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google