Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto"— Esityksen transkriptio:

1 Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
Case 2 - Game Bridge Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Konnevesi Birgitta Mannila Jyväskylän ammattiopisto

2 Game Bridge Peli Toimintaympäristö Oppimisympäristö Ohjausympäristö
Valmennusympäristö Valmentautumisympäristö Kehittämis- ja kehittymisympäristö

3 Game Bridge Virtuaalinen toimintaympäristö, jossa yhdistyvät 3D-toteutus, pelillisyys ja vuorovaikutteisuus Työpaikalla tapahtuvan oppimisen uusi työväline Tulevaisuuden kohtaamispaikka työpaikkaohjaajille, opettajille ja opiskelijoille Tavoitteena oivaltava ja syvällinen oppimiskokemus Korkeatasoinen yhteisöllinen työskentely ryhmässä

4 Yhteistyö Kansainvälinen tutkimusyhteistyö Jämsän ammattiopisto
Pohjoisen Keski-Suomen oppimiskeskus Game Bridge Jyväskylän ammattiopisto Jyväskylän yliopisto Koulutuksen tutkimuslaitos LudoCraft Oy Yritykset Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Ammatillinen opettajakorkeakoulu Opetushallitus Firstbeat Technologies Oy, Keskimaa Osk, Keski-Suomen Osuuspankki , Koulutuskeskus Agricola, Metso Paper Oy, Scandic Jyväskylä, Työtehoseura ry, Viherlandia Oy

5 Työelämä ja ammatit Teemat Tarina-aihiot Pedagogiset ideat Tilanteet 3D-peli Käyttäjät

6 Mihin toteutus perustuu?
Työelämä-lähtöisyys Ammattitaito-vaatimukset Elinikäisen oppimisen avaintaidot Kestävä kehitys Inhimillinen kestävyys Game Bridge Mihin toteutus perustuu?

7 Elinikäisen oppimisen avaintaitoja
1. oppiminen ja ongelmanratkaisu 2. vuorovaikutus ja yhteistyö 3. ammattietiikka 4. terveys, turvallisuus ja toimintakyky 5. aloitekyky ja yrittäjyys 6. kestävä kehitys 7. estetiikka 8. viestintä ja mediaosaaminen 9. matematiikka ja luonnontieteet 10. teknologia ja tietotekniikka 11. aktiivinen kansalaisuus ja eri kulttuurit

8 Game Bridge –pelin päätarkoitus ja käytännön taso
korostaa eri alojen ammattilaisten välisen yhteistyön tärkeyttä ja merkitystä työelämässä synnyttää pelaajien välistä korkeatasoista yhteisöllistä toimintaa laajentaa pelaajien tietoisuutta inhimillisestä kestävyydestä Pelaajat toimivat talkoolaisina inhimillistä kestävyyttä tukevilla hyväntekeväisyysfestareilla. Eri tehtävissä toimien heidän tulee vastata festareiden kokonaisjärjestelyistä ja varmistaa asiakkaiden tyytyväisyys.

9 Visuaalinen identiteetti
Pelin jaettu konteksti Teema ja tarina Dialogi Avatar Tila ja paikka Väline Tilanne Visuaalinen identiteetti Rooli Yhteisö

10 Game Bridge verkossa www.gamebridge.fi Traileri Pelin käyttöönotto
Palvelinratkaisut Materiaalit ja aikataulut Pedagogista materiaalia ”Yhteinen syke – kohti ammatillisia avaintaitoja” -kirja Yhteystiedot Yhteistyökumppanit

11 Pelipedagogiikkaa Ennen Pelisessio Jälkeen Tekniset valmiudet Johdanto
Pelin pelaaminen Aito pelikokemus Pelisessio Reflektio Soveltaminen Jälkeen

12 Pedagogista materiaalia eri toimijoille
Opettajille Työpaikkaohjaajille Opiskelijoille Muille käyttäjille Variaatioita Peliryhmän kokoonpano Pelikokemus Opintokokonaisuus ja sen tavoitteet Opintojen vaihe Peliroolit Opettajan rooli pelaajana tai tarkkailijana

13

14 Kiitos Birgitta Mannila, projektipäällikkö Jyväskylän ammattiopisto puh


Lataa ppt "Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google