©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Suomen parhaat työpaikat -tutkimus Great Place to Work ® Institute Emmi Rautiainen Konsultti, KTM ©2009 Great.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
People make it work!. Mistä johtuu se, että... • vain 10% strategioista toteutuu? • henkilöstöstä noin 5% on.
Advertisements

Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Oikean osaamisen merkitys yritykselle Työelämän kehittämisstrategian seminaari
HEKMI OY/ PALVELUKESKUS KASKI
Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala
Maailma rakentuu yhdessä yrittämällä! Yhdistyneiden Kansakuntien kansainvälinen osuustoimintavuosi 2012.
Keskeisiä teemoja asiakaskohtaisissa esimiesvalmennuksissa
Henkilöstöä koskevat kirjaukset muissa yhdistymissopimuksissa, Salo ja Kouvola UusiKunta- henkilöstöryhmä.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Yrittäjien aamukahvit Loppi
Liikevaihdon kehitys Pirkanmaalla. Liikevaihdon muutos Pirkanmaalla Kaikki toimialat (vuosimuutos-%) Lähde: Tilastokeskus, Asiakaskohtainen.
Uuden työntekijän perehdyttäminen
OSA-AIKATYÖ PALVELUALOILLA
Henkilöstön riittävyys = henkilöstön tarve ja saatavuus
PSYKOSOFT tarjoaa asiakkailleen joustavaa ja tarvelähtöistä organisaatiopsykologista asiantuntemusta.
Yritystoiminnan raportti

Hanke- ja hakuinfo Länsi-Suomen EAKR -ohjelma Pirjo Peräaho Keski-Suomen liitto.
Organisaation muutos ja muutoksen johtaminen suhteessa asiakkaaseen ja henkilöstöön Hille Korhonen, Alko Oy.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
ELINKEINOELÄMÄN TUTKIMUSLAITOS THE RESEARCH INSTITUTE OF THE FINNISH ECONOMY Perhevapaiden epäsuorat kustannukset yrityksille Mika Maliranta (Etla) Perhevapaiden.
Keravan seurakunta - matkakumppanisi
Osatyökykyiset ja työelämä
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
Kulttuuri ja taide työyhteisöjen tukena — mitä vaikutuksia?
Ann Selin Parempi Suomi-seminaari Työntekijän asema tulevaisuuden työelämässä Puheenjohtaja Ann Selin.
Yritysvastuu sosiaalialalla Perustietoa yritysvastuusta | Aino Närkki 1.
Henkilöstöjohdon rooli henkilöstövähennyksissä HENRY ry Mistä koostuu onnistuneen yt-prosssin läpivieminen Anneli Ranki
1 Laatua ja tehoa Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus.
VAPAAEHTOISTEN JOHTAMINEN. Minä “Happiness is a state of activity.” – Aristotle.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Työministeri Tarja Cronberg1 MANIFESTIN TOIMENPITEET  TEM julkistaa vuosittain ”Näin tehdään suomalainen hyvä työ nyt” -katsausta  TEM:n johdolla.
Työurien tukeminen kuntaorganisaatiossa: hyvästä tahdosta käytännön toimiin Raija Ranta Kaupunginkanslia / Hallintopalvelut.
Projektin alustavat tulokset ja tulevaisuuden kehittämisnäkymät Veikko Torvinen Pietari
Eviva-hanke Vertaistukea ja voimaa ryhmätoiminnoilla päivät Sanna Forsell Ikääntyvien ja iäkkäiden Hankekoordinaattori, Eviva-hanke Turun kaupunki,
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
10/2009 © Copyright Tekes Kilpailukykyä ja työelämän laatua Tekesin työorganisaatioiden kehittämisen rahoitus (TYKE) Tekesin työorganisaatioiden kehittämisen.
Työntekijän kokemuksia asiakkaan kohtaamisesta jalkautuvassa työssä
Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY Henkilöstötutkimus 2013
Tupakointi ja työelämä
KULTTUURIVIENNIN HUIPPUOSAAMINEN tarpeet ja koulutus kärkitoimijan näkökulmasta Kulttuurivientiosaamisen kehittäminen Suomessa | | HTC Helsinki.
1 Työhyvinvointi ja johtaminen kilpailutekijäksi Työvoimapula 2012 ? Kaikkien kyvyt käyttöön -seminaari Joni Hautojärvi Norilsk Nickel Harjavalta.
RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
FinnWell -ohjelma 2007 – 2009 Kalevi Virta. Mitkä ovat tulevaisuuden suuntaviivat FinnWell- ohjelman jatkoa ja Tekesin positioitumista terveydenhuollon.
Työturvallisuus s. 50 – 53 tIrEZ7hZ_Dw.
W w w. h a m k. f i Monikulttuurisen pedagogiikan haasteita ja hyviä käytäntöjä Harri Tuomola Kv. kevätpäivät 2008 Helsingin yliopisto
TYÖELÄMÄN LAATU Menesty-hanke
Tuloksellisuutta edistävä palkinta ja neuvottelutoiminta
The Balance of Give and Take: Toward a Social Exchange Model of Burnout Wilmar B. Schaufeli Tiina Markkanen & Petra Tiihonen
Koulutusyhteistyöpäivä Henkilöstöjohtaja Timo Tammilehto.
Uusi, Innostava, Oivalluksia Synnyttävä VÄLINE TYÖYHTEISÖILLE MYÖNTEISEN TYÖHYVINVOINNIN VAHVISTAMISEEN: Voimaa työhön -lautapeli Mindgame.
Järjestöbarometri 2014 Järjestöjohdon tilaisuus Scandic Park.
Johtamisen ketju kohti tuottavuutta Yrittäjän onnenpäivä Ossi Aura
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
ASUMISPERUSTEINEN SOSIAALITURVA -Työpaja I Puhdas pöytä
Yhdessä työskentelyn prosessi, yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
VAU:n huippu-urheilustrategia
VAU huippu-urheilustrategia
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Hiljainen tieto Kala ei tiedä että se ui ,ennen kuin se joutuu vedestä pois Rutiininomaista, ohjaa kaikkea toimintaa Periaatteessa kaikki tieto ja osaaminen.
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
FC NOKIA ”Laadukasta tyttöfutista huipulle asti”
Menestys tiimityön kautta
HENKILÖSTÖTUOTTAVUUDEN PERUSTEET
Mieslahden myymälä 1917.
Esityksen transkriptio:

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Suomen parhaat työpaikat -tutkimus Great Place to Work ® Institute Emmi Rautiainen Konsultti, KTM ©2009 Great Place to Work® Institute, Inc.

1. Great Place to Work ® Institute ©2009 Great Place to Work® Institute, Inc.

Missiomme Parannamme yhteiskuntaa auttamalla organisaatioita kehittämään parempia työpaikkoja! ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. [Otsikko] [Tekstiä] ©2010Great Place to Work® Institute, Inc. Great Place to Work ® Institute Tuotteiden ja palveluiden kehityksen taustalla yli 25 vuoden tutkimustyö. Toimimme yli 45 maassa. Tutkimme vuosittain noin organisaatiota, joista Euroopassa.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. 2. Hyvä työpaikka ©2009 Great Place to Work® Institute, Inc.

[Otsikko] [Tekstiä] ©2009 Great Place to Work® Institute, Inc....ovat ylpeitä siitä, mitä tekevät... …ja nauttivat työtovereidensa kanssa työskentelystä. Työntekijät luottavat organisaationsa johtoon… Työntekijä Työ Työtoverit Johto Avainasemassa vuorovaikutussuhteet

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. [Otsikko] [Tekstiä] ©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Hyvän työpaikan -malli

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Uskottavuus – dimensio VIESTINTÄ Kommunikaatio on avointa ja vaivatonta OSAAMINEN Inhimillisiä ja aineellisia resursseja johdetaan ja koordinoidaan tehokkaasti REHELLISYYS Toiminta on luotettavaa ja visiota toteutetaan rehellisesti ja eettisesti

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Kunnioitus – dimensio TUKEMINEN Ammatillista kehittymistä tuetaan ja työntekijää arvostetaan YHTEISTYÖ Asioista päätetään yhteistyössä VÄLITTÄMINEN Työntekijöitä kohdellaan yksilöinä, joilla on yksityiselämä TUKEMINEN Ammatillista kehittymistä tuetaan ja työntekijää arvostetaan YHTEISTYÖ Asioista päätetään yhteistyössä VÄLITTÄMINEN Työntekijöitä kohdellaan yksilöinä, joilla on yksityiselämä

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Oikeudenmukaisuus – dimensio YHDENVERTAISUUS Kaikilla on mahdollisuus saada erityistunnustusta Reilu korvaus työstä ja osuus organisaation taloudellisesta menestyksestä TASAPUOLISUUS Ei suosintaa rekrytoinneissa eikä urakehityksessä TASA-ARVOISUUS Ei syrjintää Mahdollisuus valittaa päätöksistä YHDENVERTAISUUS Kaikilla on mahdollisuus saada erityistunnustusta Reilu korvaus työstä ja osuus organisaation taloudellisesta menestyksestä TASAPUOLISUUS Ei suosintaa rekrytoinneissa eikä urakehityksessä TASA-ARVOISUUS Ei syrjintää Mahdollisuus valittaa päätöksistä

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Ylpeys – dimensio OMASTA TYÖSTÄ Omasta työstä ja saavutuksista TYÖRYHMÄN TYÖSTÄ Tiimin tai työryhmän aikaansaannoksista ORGANISAATION IMAGOSTA Organisaation tekemästä työstä, tuloksista ja yhteiskunnallisesta asemasta OMASTA TYÖSTÄ Omasta työstä ja saavutuksista TYÖRYHMÄN TYÖSTÄ Tiimin tai työryhmän aikaansaannoksista ORGANISAATION IMAGOSTA Organisaation tekemästä työstä, tuloksista ja yhteiskunnallisesta asemasta

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Yhteishenki – dimensio TUTTAVALLISUUS Mahdollisuus olla oma itsensä YSTÄVÄLLISYYS Ystävällinen ja tervetulleeksi toivottava ilmapiiri YHTEISÖLLISYYS Tunne perheestä ja joukkueesta TUTTAVALLISUUS Mahdollisuus olla oma itsensä YSTÄVÄLLISYYS Ystävällinen ja tervetulleeksi toivottava ilmapiiri YHTEISÖLLISYYS Tunne perheestä ja joukkueesta

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Parhaissa työpaikoissa: On vahvasti sitoutunut toimitusjohtaja ja ylin johto Uskotaan aidosti, että ihmiset ovat korvaamattomia organisaation menestykselle Työntekijät ja johto kommunikoivat aktiivisesti eri foorumeilla Vallitsee tunne erityisestä ja ainutlaatuisesta kulttuurista, “olemme erilaisia kuin muut” On vahvasti sitoutunut toimitusjohtaja ja ylin johto Uskotaan aidosti, että ihmiset ovat korvaamattomia organisaation menestykselle Työntekijät ja johto kommunikoivat aktiivisesti eri foorumeilla Vallitsee tunne erityisestä ja ainutlaatuisesta kulttuurista, “olemme erilaisia kuin muut”

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Ihmiset keskiössä Johto kommunikoi tahtotilansa vision ja arvojen muodossa ja on sitoutunut rakentamaan hyvän työpaikan. Esimiehet kaikilla organisaatiotasoilla toimivat arvojen mukaisesti luottamusta, ylpeyttä ja yhteishenkeä vaalien Työntekijät ymmärtävät oman roolinsa hyvän työpaikan luomisessa ja tukevat esimiehiään luottamuksen rakentamisessa Johto kommunikoi tahtotilansa vision ja arvojen muodossa ja on sitoutunut rakentamaan hyvän työpaikan. Esimiehet kaikilla organisaatiotasoilla toimivat arvojen mukaisesti luottamusta, ylpeyttä ja yhteishenkeä vaalien Työntekijät ymmärtävät oman roolinsa hyvän työpaikan luomisessa ja tukevat esimiehiään luottamuksen rakentamisessa

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. 3. Hyvän työpaikan taloudelliset hyödyt ©2009 Great Place to Work® Institute, Inc.

Taloudelliset hyödyt Enemmän työnhakijoita 4 x työntekijämäärä Ilmarinen 625 vs IKEA 800 vs Enemmän työnhakijoita 4 x työntekijämäärä Ilmarinen 625 vs IKEA 800 vs ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Taloudelliset hyödyt Vähemmän sairaspoissaoloja Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen ka. 2,1 % vs. 4,4 % Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen ka. 2,1 % vs. 4,4 % ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Taloudelliset hyödyt Sitoutunut henkilöstö Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,7 % Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,7 % ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Taloudelliset hyödyt Korkeampi asiakastyytyväisyys Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Taloudelliset hyödyt Parempi laatu Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Parempi laatu 70 % laatuvirheistä johtuu työntekijän, esimiehen, johdon tai kaikkien kolmen puutteel- lisesta motivaatiosta Parempi laatu 70 % laatuvirheistä johtuu työntekijän, esimiehen, johdon tai kaikkien kolmen puutteel- lisesta motivaatiosta ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Taloudelliset hyödyt Enemmän innovaatioita Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Parempi laatu 70 % laatuvirheistä johtuu työntekijän, esimiehen, johdon tai kaikkien kolmen motivaation puutteesta Parempi laatu 70 % laatuvirheistä johtuu työntekijän, esimiehen, johdon tai kaikkien kolmen motivaation puutteesta Enemmän innovaatioita Keskimäärin 62 koulutustuntia 94 % tuonut markkinoille uusia tuotteita tai palveluita viimeisen kolmen vuoden aikana. Enemmän innovaatioita Keskimäärin 62 koulutustuntia 94 % tuonut markkinoille uusia tuotteita tai palveluita viimeisen kolmen vuoden aikana. ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Taloudelliset hyödyt Nopeampi kasvu Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Parempi laatu 70 % laatuvirheistä johtuu työntekijän, esimiehen, johdon tai kaikkien kolmen motivaation puutteesta Parempi laatu 70 % laatuvirheistä johtuu työntekijän, esimiehen, johdon tai kaikkien kolmen motivaation puutteesta Enemmän innovaatioita Keskimäärin 65 koulutustuntia 92 % tuonut markkinoille uusia tuotteita tai palveluita viimeisen kolmen vuoden aikana. Enemmän innovaatioita Keskimäärin 65 koulutustuntia 92 % tuonut markkinoille uusia tuotteita tai palveluita viimeisen kolmen vuoden aikana. Nopeampi kasvu Liikevaihdon kasvu keskimäärin 39 % vs. 5,1 % Nopeampi kasvu Liikevaihdon kasvu keskimäärin 39 % vs. 5,1 % ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Taloudelliset hyödyt Korkeampi tuottavuus Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Enemmän työnhakijoita 6,5 x työntekijämäärä Accenture vs Management Events 82 vs Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Vähemmän sairaspoissaoloja Poissaolojen k.a. 2,5 % (4,4 %) Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Sitoutunut henkilöstö Henkilöstön vaihtuvuus 8,5 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Korkea asiakastyytyväisyys 1 % parannus henkilöstön tyytyväisyydessä parantaa asiakastyytyväisyyttä 2 % Parempi laatu 70 % laatuvirheistä johtuu työntekijän, esimiehen, johdon tai kaikkien kolmen motivaation puutteesta Parempi laatu 70 % laatuvirheistä johtuu työntekijän, esimiehen, johdon tai kaikkien kolmen motivaation puutteesta Enemmän innovaatioita Keskimäärin 65 koulutustuntia 92 % tuonut markkinoille uusia tuotteita tai palveluita viimeisen kolmen vuoden aikana. Enemmän innovaatioita Keskimäärin 65 koulutustuntia 92 % tuonut markkinoille uusia tuotteita tai palveluita viimeisen kolmen vuoden aikana. Nopeampi kasvu Liikevaihdon kasvu keksimäärin 33 % vs 5,1 % Nopeampi kasvu Liikevaihdon kasvu keksimäärin 33 % vs 5,1 % Korkeampi tuottavuus Henkilöstö määrän kasvu 6 % Liikevaihdon kasvu 39 % ROI 81 % vs. 9,3 % Korkeampi tuottavuus Henkilöstö määrän kasvu 6 % Liikevaihdon kasvu 39 % ROI 81 % vs. 9,3 % ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Taloudelliset hyödyt Korkeampi tuottavuus Työnhakijoiden määrä ja taso Työnhakijoiden määrä ja taso Tuotteiden ja palvelun laatu Tuotteiden ja palvelun laatu Innovaatiot ja riskinotto Innovaatiot ja riskinotto Alentuneet kustannukset Matalampi vaihtuvuus Matalampi vaihtuvuus Pienempi muutosvastarinta Pienempi muutosvastarinta Vähentyneet sairaspoissaolot Vähentyneet sairaspoissaolot

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. 4. Suomen parhaat työpaikat -tutkimus ©2009 Great Place to Work® Institute, Inc.

Kaksi näkökulmaa Trust Index © Työntekijän näkökulma Culture Audit © Johdon näkökulma 2/3 1/3

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Suomen parhaat työpaikat ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. If you treat people like they make a difference to your company, they will make a difference. - Dr. Goodnight / SAS Institute If you treat people like they make a difference to your company, they will make a difference. - Dr. Goodnight / SAS Institute ©2010 Great Place to Work® Institute, Inc.

©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Kiitos! Kysymyksiä, kommentteja?