Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala 4.5.2011.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala 4.5.2011."— Esityksen transkriptio:

1 Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala 4.5.2011

2 Tracker Oy •Metsästykseen ja kotieläintalouteen paikannustekniikkaa myyvä yritys •Perustettu 1977 Oulunsalossa •Tytäryritys Tracker Software Oy •Liikevaihto n. 4 M€ •Henkilökuntaa n. 25 •Kansainvälistä myyntiä ja vientiä yli 10 maahan

3 Alan kärkituotteet •Erinomaisesti toimivat tuotteet, alallaan maailman parhaat •Matkapuhelimiin •Internetiin •Metsästäjille •Koirille •Poroille ja tuotantoeläimille •Korkea asiakastyytyväisyys ja pienet reklamaatiot

4 T&K:n tavoitteet Trackerilla •Haluamme että Tracker tunnetaan alan parhaista paikannustuotteistaan •Hallitus ja johto sitoutunut yhteisiin tavoitteisiin •Palveluiden toteuttamiseen tarvitaan korkeaa teknologiaa, mutta asiakaskunta ei ole teknisesti valveutunutta •Käytettävyys x3 •Tuotteissa automaation taso on oltava korkea, jotta käytettävyys paranisi •Toimintavarmuus on äärimmäisen tärkeä

5 Trackerin T&K:ssa tyypillistä •Tracker investoinut tuotekehitykseen vuosittain todella merkittävästi •Rauta ja ohjelmisto T&K:ta •IPR:t suojattu T&K:ssa hyvin •Investoinnissa mukana TEKES •Markkinatutkimukseen / asiakas lisäarvoon pitäisi satsata enemmän •Tullut myös STR virheinvestointeja •Ajoitus – road mapping

6 Trackerin T&K:n merkitys yhtiön STR:lle •Parhaat tuotteet ja palvelut  kilpailukyky •Asiakastyytyväisyys •Kustannusten pienentäminen •Kustannukset ohjelmistokehityksessä (oma platformi) •”Lähes ammattimaisia” IPR spin offeja •Tytäryhtiön syntyminen, jossa huippu tiimi tekemään matkapuhelin ohjelmistoja

7 Trackerin haasteet strategiassa ja T&K:ssa •Yhtiön koko KV markkinoilla •T&K panokset nyt jo ylimitoitettuja  tulos •Asiakastyytyväisyys ja lisäarvo •Jakelun rakentaminen KV markkinoilla •Osaaminen KV myynnissä •Muuttuva maailma matkapuhelinohjelmistoissa •Garminista tuli iso kilpailija •Brändin rakennus: ”Nyt ollaan vasta tuotemerkki” VS. Beretta 1526

8 T&K:ssa KV-osaaminen •Kansainvälisessä toiminnassa haasteina: Tuotteiden oltava valmiita  Tuotekehitys, tuotteistus

9 Kiitoksia! Samuli Vanhala Lisätietoja: samuli.vanhala@tracker.fi www.tracker.fi www.trackerhunter.com www.trackerboazu.com www.trackersw.com


Lataa ppt "Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala 4.5.2011."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google