tehokkaampi tapa toimia!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SPL Päätoimisten Coaching-ohjelma
Advertisements

Talouden tunnusluvut.
Toiminnan suunnittelu KPKssa.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
PÄÄTAVOITE: Maamme kunnissa, palvelualueilla ja maakunnissa vallitsee hyvinvointijohtamisen kulttuuri, joka perustuu aktiivisesti toimiviin hyvinvointirakenteisiin.
 Logististen toimintojen kehittäminen •Ostotoiminta, varastointi, tuotanto, myynti •Asiakkaina PK -tuotantoyritykset  Energiankäytön optimointipalvelut.
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
© Logica All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo.
PK-kehittämispalvelut
Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
Projektisalkun hallinta
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
M U U T O S T E N V A L M I S T E L U K e h i t t ä j ä n K a r t t a k i r j a Kehitysprojektien kriittiset menestystekijät.
KAOS KAOS WORLD CAFE VALTIOVARAINMINISTERIÖSSÄ: JHS179 UUDISTUS Cafe 1 – Toiminta-arkkitehtuuri.
YHTEISTYÖSSÄ Opintohallinnon tietojärjestelmän modernisoinnin esiselvitysprojekti 11/2011-6/2012.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Kasarminmäki Living Lab ”Tarjoama”
Opintohallinnon tietojärjestelmän modernisointi
Korkeakoulujen opetuksen ja oppimisen digitaalisen tuen hankkeet.
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
Analyysimenetelmä (sovitettu Tietohallintomallista)
Prosessin kehittäminen
Viestintä strategiseksi menestystekijäksi
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Kumppanuudella tuloksiin Yritysten keskittyminen ydintoimintoihinsa ja tukitoimien ulkoistaminen ovat muuttaneet perinteistä työyhteisörakennetta. Miten.
ZipIT Yleisesittely ZipIT-hankekokonaisuus Terveydenhuollon prosessien ja ohjelmistojen rinnakkainen kehittäminen.
Sivistystoimen tuloskortti 2013
Sivistystoimen tuloskortti 2012
Talpan strategiat 2009 – Strategiset tavoitteetKriittiset menestystekijät Taloushallinnon keskittäminen jatkuu Kyky vastaanottaa asiakkaita.
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
Oulaskankaan yhteistoiminta alue Alustava toimintasuunnitelma 02/2007 – Vaihe 1 esiselvitys Vaihe 2 yhteistoiminta- alueen suunnittelu Vaihe.
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
ZipIT Yleisesittely ZipIT-hankekokonaisuus Terveydenhuollon prosessien ja ohjelmistojen rinnakkainen kehittäminen.
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
HUS-Servis esittely.
© T 2 O Consulting Oy Liiketoiminnan tasapainoinen kehittäminen T 2 O Consulting Oy Juhani Pylkkänen Maj-Britt Rytkönen.
Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Arna.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
Perinteinen raportointimalli Muut tiedot Taloushallinnon järjestelmät Raportti 2 Raportti 1 Lopullinen raportti Suuret määrät detaljitietoa - tilaukset.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
Mika Heikkilä / Valtuustoseminaari / Lapin sairaanhoitopiiri Tuottavuusohjelma vuosille
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Henkilöstöstrategia
Laadunhallintajärjestelmä/ laatujärjestelmä
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2013
ePS2 Asianhallinnan kehittäminen
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Metatietopalvelut Elementit Mikael Vakkari, neuvotteleva virkamies. VM.
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
Henkilöstöhallinnon käsikirja
Kuntatieto-ohjelma - Oulun kaupungin pilotointiprojekti
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 1 agenda Ongelman kuvaus, tavoitteet, rajaukset,
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 4 agenda Toiminnallisuuden läpikäynti I (Henkilöstöhallinto)
Tietojärjestelmät KEHITTÄMINEN JOHTO KIRJANPITO TILAUSTEN KÄSITTELY
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
ATOMI-hankkeen karkea tiekartta
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
Organisaation kehitystoiminnan arviointi
Arvioinnista arkipäivää
Strategiatyö 2018 Jyväskylän yliopisto Yliopiston hallitus
Verkkoprojektit Hankeryhmä toimii verkkopalveluprojektien ohjausryhmänä. Projekteille on nimetty projektiryhmät. Verkkoprojektit toteutetaan viestinnän.
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
Harjoitustyö -työkirja MS-Project
CRM esiselvitys Hankkeen esittely
, Antti Mäki ja Outi Tasala
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Esityksen transkriptio:

tehokkaampi tapa toimia! Talousosasto Design – tehokkaampi tapa toimia! Marita Äikäs

Staria – aktiivinen uudistaja Riippumaton Suomalainen Oyj Liikeidea Talousosastojen kehittäminen sekä ulkoistus- ja tietojärjestelmäratkaisut Asiantuntijayritys Kumppani, joka aidosti kehittää asiakkaan toimintaympäristöä Starian toimintamalli Integroidut modernit järjestelmäratkaisut Tehokkaat talousprosessit ja sähköiset, mobiilit toimintatavat Osaava ja sitoutunut henkilöstö Senior ammattilaisia; 5-15 vuoden kokemus vaativista liiketoimintaratkaisuista

Staria – asiakasratkaisut Talousosastoratkaisut Järjestelmäratkaisut Design - prosessien ja menetelmien kehittäminen Talousosasto Palkkahallinta Express käynnistys Toiminnanohjaus, ERP Talousohjaus Henkilöstöhallinta Sähköinen ostolaskujen käsittely Kumppanuus

Talousjohdon arkea Valmistuuko kuukausiraportointi Uuden järjestelmän ajoissa? Uuden järjestelmän valinta edessä Sähköiset prosessit pitäisi luoda Palkanlaskija jää pitkälle sairaslomalle, mistä sijainen? Tekevätkö oikeat ihmiset oikeita asioita? Talousosaston ylläpito tuhlaa rahaa ja resursseja Talousosaston henkilöstön koulutus Yrityskauppa tulossa, talousosasto pulassa

Talousosasto Design – kehittämisen ja uudistamisen vaivattomuus Parhaat toimintatavat ja jatkokehityssuositukset Tavoitetilan määrittely Konkreettinen suunnitelma Ulkopuolisen näkemys kehityskohteista Pikaparannusehdotukset Selkeä kuva parhaista käytännöistä

Talousosasto Design -projektin vaiheet käynnistys Nykytilan kuvaus Kehittämis- vaihtoehtojen tarkastelu Tavoitetilan määrittely Käyttöönotto- suunnitelma Tiedon keruu Prosessien ja tietovirtojen analyysi Tehokkuuden analysointi Kehityskohtien tunnistaminen ja analysointi Kehityspolun luominen

Ymmärrys nykyisyydestä ja näkemys tulevasta projektin tavoitteiden ja laajuuden tarkennus projektisuunnitelman laadinta resurssisuunnitelman laadinta talous- ja henkilöstöpalvelujen visio kehitettävien prosessien ja tehtävien määrittely Vaihe 1 Vaihe 2 Vaihe 3 Vaihe 4 Vaihe 5 Projektin käynnistys Nykytilan kuvaus Kehittämis- vaihtoehtojen tarkastelu Tavoitetilan määrittely Käyttöönotto- suunnitelma Menetelmät Käynnistyskokous (kick-off) Focus-haastattelut Projektin johtaminen

Ymmärrys nykyisyydestä ja näkemys tulevasta Vaihe 1 Toimintaperiaatteet ja prosessit Organisointi ja organisaatio Sidosryhmät Tietojärjestelmät Raportointi Ongelmat ja mahdollisuudet Pikaparannuskohteet Vaihe 2 Vaihe 3 Vaihe 4 Vaihe 5 Projektin käynnistys Nykytilan kuvaus Kehittämis- vaihtoehtojen tarkastelu Tavoitetilan määrittely Käyttöönotto- suunnitelma Menetelmät Avainhenkilöhaastattelut Sidosryhmähaastattelut Workshop Dokumenttien läpikäynti Projektin johtaminen

Ymmärrys nykyisyydestä ja näkemys tulevasta Vaihe 1 Vaihe 2 Tulevaisuuden toteutusvaihtoehdot Säästöpotentiaalit Kustannus- ja hyötyanalyysit Tietotekniikkaratkaisun vaihtoehdot Prosessien tavoitteiden määrittely Vaihe 3 Vaihe 4 Vaihe 5 Projektin käynnistys Nykytilan kuvaus Kehittämis- vaihtoehtojen tarkastelu Tavoitetilan määrittely Käyttöönotto- suunnitelma Menetelmät Focus-haastattelut Pienryhmätyöskentely Vaihtoehtojen kartoitus ja läpikäynti Projektin johtaminen

Ymmärrys nykyisyydestä ja näkemys tulevasta Toteutusvaihtoehdon valinta ja tavoitetila-prosessien kuvaus Roolien ja vastuiden määrittely Työnkuvien määrittely Järjestelmätarpeiden määrittely ”Ongelmat ja mahdolli-suudet”: ratkaisueh-dotukset Pikaparannuskohteiden toteutuksen suunnittelu Vaihe 1 Vaihe 2 Vaihe 3 Vaihe 4 Vaihe 5 Projektin käynnistys Nykytilan kuvaus Kehittämis- vaihtoehtojen tarkastelu Tavoitetilan määrittely Käyttöönotto- suunnitelma Menetelmät Workshop Dokumentointi Johdon hyväksyntä Projektin johtaminen

Ymmärrys nykyisyydestä ja näkemys tulevasta Toteutuksen tehtävien tunnistus Toteutuksen aikataulu Pikaparannuskohteiden käynnistys Resurssointi Kustannushyötylaskelmat Riskianalyysi Käyttöönotto- ja viestintä-suunnitelman teko Vaihe 1 Vaihe 2 Vaihe 3 Vaihe 4 Vaihe 5 Projektin käynnistys Nykytilan kuvaus Kehittämis- vaihtoehtojen tarkastelu Tavoitetilan määrittely Käyttöönotto- suunnitelma Projektin johtaminen

Prosessien kehittäminen Design projektin vaiheet ja aikataulutus Vaihe 1 Vaihe 2 Vaihe 3 Vaihe 4 Projektin käynnistys Nykytilan ymmärtäminen Kehittämis- vaihtoehtojen tarkastelu Tavoitetilan määrittely Muutos- prosessi 1- 3 päivää 1- 3 päivää 1- 3 päivää 1- 3 päivää 3-6 kuukautta Projekti- suunnitelma Prosessien kehittäminen Prosessien kuvaaminen Tavoitteiden kuvaaminen ja mittarien asettaminen Muutoksen toteutus Prosessien määrittely Roolien ja vastuiden määrittely Tietojärjestelmien tarvekartoitus Tehtävien ja toimintojen määrittely Pikaparannuskohteet Uuden toimintamallin täsmennys Hyötyjen kotiuttaminen

Designista ulkoistukseen Palvelun aloitus Henkilöstön koulutus Toteutus ja testaus Palvelu- ja järjestelmäratkaisun valinta Talousosasto Design Nykytilan ymmärtäminen Konkreettinen tavoitesuunnitelma

Staria kumppanuus Nykytilan kehittäminen Taloushallinnon visio ja kriittiset menestystekijät Taloushallinnon tavoitetila Rakenne ja ohjaus Taloushallinnon kehittäminen verrattuna liiketoiminnan kehittämiseen Taloushallinnon roolien ja vastuiden selkeys Prosessit Talousprosessien yhteensopivuus ja selkeys Prosessien kehittäminen Järjestelmät Järjestelmien ominaisuuksien hyödyntämisen taso Kustannukset Taloushallinnon kokonaistehokkuus Kriittiset menestystekijät Liiketoiminnan päätöksenteon tukeminen ja ohjaaminen kustannustehokkaasti. Yhtenäiset talousprosessit ja niitä tukevat tehokkaat integroidut tietojärjestelmät osana liiketoimintaprosesseja. Liiketoiminnan ja taloushallinnon sitoutuminen taloushallinnon yhteiseen tavoitetilaan. Osaava ja palveleva taloushenkilöstö Rakenne ja ohjaus Entistä tiiviimpi yhteistoiminta liiketoiminnan kanssa Liiketoiminnan ja johdon tukeminen Tuottaa luotettavaa, päätöksentekoa tukevaa talousinformaatioita oikea aikaisesti sovitussa muodossa Prosessit Tehokkaat ja yhteisiä tavoitteita tukevat talousprosessit Talousprosessit osana pitkiä liiketoimintaprosesseja Järjestelmät Operatiivisiin prosesseihin integroidut talousjärjestelmät Talousjärjestelmät tukevat liiketoimintaprosesseja Kustannukset Optimaalinen hinta-/laatusuhde Tavoitetila ohjaa kokonaistehokkuu-teen, kustannustehokkuuteen ja –säästöihin Tuotamme tänään liiketoiminnan huomenna haluaman tiedon.

Asiakasreferenssejä… kasvuyrityksiä, keskisuuria yrityksiä sekä pörssiyhtiöitä Bob Helsinki Upcast Oy

Yhdessä onnistumme! Esitys myös www.staria.fi