Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

© Logica 2008. All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "© Logica 2008. All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo."— Esityksen transkriptio:

1 © Logica 2008. All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo Vahtero Ratkaisupäällikkö Kuntatoimiala

2 No. 2 Maakunnallinen Pro Consona Nykytila •Kaikilla kunnilla maakunnassa on käytössä Pro Consona sosiaalitoimen tietojärjestelmät •Tällä hetkellä 4 eri käyttöympäristöä, Pro Consona versiot samat Tavoitetila •Keskitetty yhteiskäyttöinen Pro Consona ratkaisu kaikille toimijoille maakunnassa Hyödyt •Ylläpito ja palveluiden kehittäminen kustannustehokkaampaa ja nopeampaa •Kustannushyödyt •Palveluiden turvaaminen ja varajärjestelyt

3 No. 3 Päivähoidon uusia palveluita  Sähköinen päivähoitoon haku –Sähköinen hakemus –Toteutuksessa hyödynnetty avointa JUPArajapintaa –Rajapintaa voidaan hyödyntää myös arkistoon siirrossa –Jatkokehittäminen: maksulaskuri, käsittelytilan seuranta, päätöstiedon siirto asiakkaalle, muut prosessiin kuuluvat lomakkeet  Sähköinen läsnäolotietojen kirjaaminen –Pro Consona Mukana – perhepäivähoidon mobiiliraportointi –Päiväkotilasten läsnäolotietojen raportointi sähköiselle päiväkirjalle  Vuorovaikutteiset sähköiset lomakkeet •Varhaiskasvatussuunnitelma, reissu-vihkot  Kasvun kansio –toiminnallisuus •Hakemukset, päätökset, suunnitelmat, valokuvat

4 No. 4 Sosiaalityön uusia palveluita  Sähköinen toimeentulotukihakemus ja asiakirjojen skannaus –Sähköinen hakemus, liitteiden skannaus –Toteutuksessa hyödynnetty ”avointa” JUPArajapintaa –Rajapintaa voidaan hyödyntää myös arkistoon siirrossa –Jatkokehittäminen: laskuri, käsittelytilan seuranta, päätöstiedon siirto asiakkaalle,  Sähköinen vammaispalveluhakemus  Verkkoneuvonta / ”turvallinen” viestinvälitys  Sähköinen arviointi/seuranta/mittaaminen

5 No. 5 www.kainuu.fiwww.kainuu.fi / Hyvinvointi – Projektit, hankkeet (SoTe) Tavoitteena kehittää toimeentulotukiprosessia uutta teknologiaa hyödyntämällä: •Sähköinen hakemus •Liitteiden skannaus •Työntekijän roolikohtainen työpöytä •Asiakkaan työpöytä

6 No. 6 Vanhustyön uusia palveluita  Sähköinen vanhuspalveluhakemus –Sähköinen hakemus –Toteutuksessa hyödynnetty ”avointa” JUPArajapintaa –Rajapintaa voidaan hyödyntää myös arkistoon siirrossa  Verkkoneuvonta

7 No. 7 Lastenvalvojan uusia palveluita  Isyysasiakirjojen sähköinen siirto maistraattiin •Sisältää isyysasiakirjojen sähköisen allekirjoituksen  Tieto Isyyden vahvistamispäätöksestä sähköisesti kuntaan  Tieto avioliiton ulkopuolella syntyneestä lapsesta sähköisesti kuntaan  Huoltotiedon sähköinen siirto VRK:lle  Huolto-, asumis- ja tapaamissopimuksen siirto sähköiseen arkistoon

8 No. 8 Asiakasyhteistyömme osa-alueet 1.Toiminnan (jatko)kehittäminen - Asiakkaan liiketoiminnan ja sen muutoksen ymmärtäminen - Keskustelun ja kehittämisen foorumit - toimintamalli - Muutoksen priorisointi ja johtaminen 2.Projektien toteutuksen hallinta - Projektien systemaattinen johtaminen, seuranta ja mittaaminen -Aikataulu, kustannukset, tulokset - Muutoksen toteutus ja käyttöönotto - Syntyvien liiketoimintahyötyjen todentaminen 3.Jatkuvat palvelut - Palvelutason ylläpito ja toteutuminen - Yhteistyön jatkuva parantaminen - Toimintaympäristön muutoksiin reagointi

9 © Logica 2008. All rights reserved Kiitos! Kysymyksiä? pirjo.vahtero@logica.com


Lataa ppt "© Logica 2008. All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google