Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

ATOMI-hankkeen karkea tiekartta

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "ATOMI-hankkeen karkea tiekartta"— Esityksen transkriptio:

1 ATOMI-hankkeen karkea tiekartta
Asiakkuudet, palvelukanavat ja palvelumuotoilu Palvelujen ja toiminnan digitalisointi Tieto johtamisen ja kehittämisen tueksi Uudistetaan aluehallinnon toimintatapoja Asiakas saa asiointitarpeitaan vastaavat tehokkaasti tuotetut palvelut hänelle parhaiten sopivan kanavan kautta Asiakkuus-strategian vahvistaminen AVI-palvelut ja palvelukanavat tavoitetilassa Palvelutuotannon organisointi Linjaukset palvelujen sähköistämiseksi ja priorisointi Yhteiset toimintamallit ja prosessit Uudet innovatiiviset sähköiset palvelut Tehokkaasti ja digitalisesti toimiva aluehallintovirasto Ensimmäiset toteutukset Toisen vaiheen sähköiset palvelut Kolmannen vaiheen sähköiset palvelut Suunnitelma tieto-johtamisen kehittämisestä Asiakastiedon hallintamalli Tietojohtamisen jatkokehittäminen Johtaminen ja kehittäminen perustuvat ajantasaiseen laadukkaasti tuotettuun tietoon HAVI –selvitys- hankkeen tuotokset ja jatkotoimenpiteet Asiakas saa sujuvat palvelut Vahva viestintä ja muutosjohtaminen 2015 2016 2017 2018 2019 [Tekijän nimi ja osasto]

2 Askeleet AVIen asiakaslähtöiselle toiminnan kehittämiselle (luonnos, ylätaso)
Vaihe 3: Toteutuksen laajennus Ratkaisujen laajentaminen kustannus-hyötyarvioiden pohjalta niihin toimintoihin, joissa se voidaan vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden pohjalta perustella Käyttöönotot, yhteiset toimintamallit ja uudet sähköiset palvelut, osaamisen kehittäminen Vaihe 2: Pilotointi ja suunnan tarkistaminen Eteneminen kehittämissuunnitelman mukaan Ensimmäisten pilottiratkaisujen käynnistäminen Saadut kokemukset ja etenemissuunnitelman tarkistaminen Jatkokehittämisen suunnitelma Vaihe 1: Suunnittelu ja kehittämislinjaukset Tavoitetilan kuvaaminen ja tarkentaminen Kehittämissuunnitelman laadinta osana kokonaisuutta HAVI-selvityshankkeen ehdotukset osaksi kehittämissuunnitelmaa ja linjausten vahvistaminen Resurssitarpeiden kuvaaminen ja hankintasuunnitelma Viestintä, päätökset ja resursointi 2015 2016 2017 2018 2019

3 ATOMI-hanke (toteutus 2016)
Suunnittelu Jatkokehittäminen Liittyvät hankkeet/projektit ATOMI-hanke (toteutus 2016) Hankkeen hankesuunnitelman (ml. riskianalyysi) ja tiekartan tarkentaminen Kokonaiskustannusarvio ja tuottavuushyötyanalyysi Tehtävien priorisointi vuodelle 2016 (hankesalkku, tulossopimus ja tavoitteet) ja rahoitusesitys Konsulttikilpailutus HAVI-selvityshankkeen tuotokset käytössä  jatkokehittäminen osana ATOMIa Jatkokehittämisen (käynnistettävät projektit) tehtävät vuodelle 2017 Tavoitteiden toteutumisen arviointi Valmis valmis Valmis Valmis Valmis Arviointi valmis Valmis Valmis Q1/2016 Q2/2016 Q3/2016 Q4/2016 Q1/2017 [Tekijän nimi ja osasto]

4 A. Asiakkuudet, palvelukanavat ja palvelumuotoilu
Tehtävät: Vahvistetaan AVIen asiakkaat ja asiakassegmentit asiakkuusstrategian linjausten pohjalta Määritellään AVI-palvelut ja niille sopivat ryhmittely Kehitetään käyttäjälähtöisiä osallistamiskeinoja ja –menetelmiä Toteutetaan asiakaspalautejärjestelmä ja asiakkuuksien hallintamalli Määritellään käytettävät palvelukanavat kartoitetaan asiakaspalvelun vaihtoehdot käyntiasioinnin ja puhelinneuvonnan keskittämiseksi palvelujen keskittäminen yhteisiin asiointipisteisiin tai asiantuntijakanavan tarjoaminen asiointipisteisiin asiakaspalvelukeskukset ja niissä tarjottavat AVI-palvelut verkon kautta tarjottava asiantuntijatuki (esim. verkon kautta tarjottava asiantuntijakanava, jota voidaan hyödyntää niin eri palvelukanavissa).  Lopputuotteet 2016: Asiakkuusstrategian linjaukset on vahvistettu ja toimenpiteet priorisoitu (03/2016) AVI palvelut on määritelty ja ryhmitelty (03/2016) palvelukanavasuunnitelman tavoitetila (03/2016) asiakaspalautejärjestelmä on toteutettu (12/2016) Asiakkaan osallistamisen pilotointi (esim. VäSä jatkoprojektissa) (05/2016) Jatkokehittämissuunnitelma ja priorisoidut toimenpiteet vuodelle 2017 (09/2016). [Tekijän nimi ja osasto]

5 A. Asiakkuudet, palvelukanavat ja palvelumuotoilu (tehtävät 2016)
Toteutus Suunnittelu Jatkokehittäminen Liittyvät hankkeet/projektit A. Asiakkuudet, palvelukanavat ja palvelumuotoilu (tehtävät 2016) Työsuunnitelma ja tehtävien priorisointi Asiakkuusstrategian linjausten vahvistaminen (asiakkuudet, segmentit) Palvelukanavasuunnitelman tavoitetila Asiakaspalvelun vaihtoehdot (monikanavasuunnitelma) Asiakkaan osallistamiskeinot ja pilotointi Asiakaspalautejärjestelmän suunnittelu ja toteuttaminen Jatkokehittämissuunnitelma ja priorisoidut toimenpiteet vuodelle 2017 valmis valmis valmis valmis valmis valmis Valmis Q1/2016 Q2/2016 Q3/2016 Q4/2016 Q1/2017 [Tekijän nimi ja osasto]

6 Palvelujen ja toiminnan digitalisointi
Tehtävät: Innovatiiviset sähköiset palvelut Uudet tavat palvella asiakasta Uudet tavat/mahdollisuudet palvelun tarjoamiseen ja käyttämiseen; Palveluväylän tarjoamien palvelujen hyödyntäminen Toiminnan digitalisointi Käsittelyprosessien sähköistäminen (yhtenäiset toimintatavat, asiantuntijatyön tehostaminen) Käsittelyn digitalisointi (uudet tehokkaammat tavat asiankäsittelyyn, dokumenttien hallinta, uudet prosessit) Tehokas palvelujohtaminen Palvelujohtamista tulee kehittää vastaamaan AVIen tarpeita yhteistyössä palveluntuottajien kanssa (KEHA/TiVi ja Valtori) Yhteinen kehittäminen, yhteiset ratkaisut, toiminnan kehittämistä tukevat järjestelmät ja sähköinen asiointiympäristö Prosessien hallintamallin kehittäminen (hallinta, omistajuus, mittarit) Lopputuotteet 2016: Sähköisen asioinnin ja -käsittelyn sekä palvelujohtamisen toimintamalli (12/2016) Prosessien hallintamalli (12/2016) Toteutetaan ensimmäisen vaiheen projektit ja hankkeet (asetettujen aikataulujen mukaan) Jatkokehittämissuunnitelma ja priorisoidut toimenpiteet vuodelle 2017 (09/2016). [Tekijän nimi ja osasto]

7 B. Palvelujen ja toiminnan digitalisointi
Toteutus Suunnittelu Jatkokehittäminen Liittyvät hankkeet/projektit B. Palvelujen ja toiminnan digitalisointi Työsuunnitelma ja tehtävien priorisointi Asiakkaan sähköisen asioinnin yhteinen toimintamalli Sähköisen käsittelyprosessin yhteinen toimintamalli Palvelujohtamisen toimintamallin suunnittelu Prosessien hallintamalli Jatkokehittämissuunnitelma ja priorisoidut toimenpiteet vuodelle 2017 Hankkeet jotka toteuttavat tai mahdollistavat palvelujen ja toiminnan digitalisoinnin valmis Valmis Valmis Valmis Valmis Valmis VäSä sähköinen lomake VäSä käyttöliittymä YSTIS Sähköinen tarkastuspöytäkirja ALKO LUPA jatko TOS Q1/2016 Q2/2016 Q3/2016 Q4/2016 Q1/2017 [Tekijän nimi ja osasto]

8 Tieto johtamisen ja kehittämisen tueksi
Tehtävät: Asiakastiedon hallinta osaksi tietojohtamista Tunnistetaan asiakastieto ja löydetään uusia tapoja hyödyntää asiakastietoa Miten asiakastieto saadaan toiminnan kehittämisen tueksi? Eri palvelukanavista saatavan tiedon hyödyntäminen? Miten erityyppistä asiakastietoa kerätään ja miten sitä voidaan hyödyntää? Asiakastiedon jalostaminen Laaditaan asiakastiedon hallintamalli osaksi tietojohtamista Toiminnan kustannukset ja tehokkuus Käsittely tehokkuus, prosessimittarit Tiedon käsittelyn kustannukset Toteutettujen toimenpiteiden vaikutus kustannuskehitykseen (mm. osallistuminen hankkeen kustannushyötyanalyysin tekemiseen). Lopputuotteet 2016: Priorisoitu suunnitelma tietojohtamisen kehittämisestä (06/2016) ja sitä toteutetaan tietojohtamisen projektissa (lähtökohtana tiedolla johtamisen kehittämissuunnitelma 2012) Asiakastiedon hallintamalli (06/2016) PATIOn rooli AVIen tietojohtamisessa on selkeytetty ja kehitystyö jatkuu suunnitelman mukaisesti (12/2016) Jatkokehittämissuunnitelma ja priorisoidut toimenpiteet vuodelle 2017 (09/2016). [Tekijän nimi ja osasto]

9 C. Tieto johtamisen ja kehittämisen tueksi
Toteutus Suunnittelu Jatkokehittäminen Liittyvät hankkeet/projektit C. Tieto johtamisen ja kehittämisen tueksi Työsuunnitelma ja tehtävien priorisointi Asiakastiedon hallintamalli Suunnitelma tietojohtamisen kehittämisestä Osallistuminen kustannus-hyötyanalyysin toteuttaminen PATIOn kehittäminen tukemaan AVIen tietojohtamista Jatkokehittämissuunnitelma ja priorisoidut toimenpiteet vuodelle 2017 valmis valmis valmis valmis AVIen tietojohtamisen projekti Valmis Q1/2016 Q2/2016 Q3/2016 Q4/2016 Q1/2017 [Tekijän nimi ja osasto]

10 D. Uudistetaan aluehallinnon toimintatapoja (esimerkki aikataulu)
Toteutus Suunnittelu Jatkokehittäminen Liittyvät hankkeet/projektit D. Uudistetaan aluehallinnon toimintatapoja (esimerkki aikataulu) HAVI-selvityshankkeet tuotokset Jatkotoimenpidesuunnitelma / työsuunnitelma Toimeenpano Muiden osakokonaisuuksien tarpeet toimintatapojen uudistamiselle Arviointi Q4/2015 Q1/2016 Q2/2016 Q3/2016 Q4/2016 Q1/2017 [Tekijän nimi ja osasto]


Lataa ppt "ATOMI-hankkeen karkea tiekartta"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google