ASIAKKUUSLUPAUS & LUPAUKSEN LUNASTAMINEN

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
People make it work!. Mistä johtuu se, että... • vain 10% strategioista toteutuu? • henkilöstöstä noin 5% on.
Advertisements

Kiertuetoiminnan rahoitusmallit ja palveluiden kehittäminen Tampere Luottamuksellinen. Kopiointi ja aineiston eteenpäin luovuttaminen kielletty.
Markkinoinnin perusteet
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
YHTEISTYÖ AASIAN MAIDEN KANSSA Opintoihin liittyvä harjoittelu, mahdollisuudet ja reunaehdot Aasian maiden kulttuurit ja työkulttuurit poikkeavat suhteellisen.
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Tekniikka ja merenkulku Satakunta University of Applied Sciences | Faculty of Technology and Maritime Management ServiTrans.
Jämsän työllisyyspalvelut
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Työ- ja elinkeinokeskus HÄMEEN TE-KESKUS APUNA YRITYKSESI OMISTAJANVAIHDOKSESSA Loppi Hannele Heikkinen Sukupolvenvaihdosten edistäminen ja.
Tehtävä: Tiimiakatemian markkinointiprosessien kehittäminen
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
osaava harjoittelija kilpailukyvyksi •Kaksi mahdollisuutta kv-harjoittelussa •Ottaa kansainvälinen harjoittelija –Kansainvälistyminen kotimaassa –Erityistä.
Sovellettu: Damelio, R The Basics of Process Mapping 1 Liite Harjoitustyöhön.
Markkinoinnin perusteet
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kimmo Berg Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / 1 Sähköinen kaupankäynti Kimmo Berg.
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Markkinoijan tie 6 4p + 5E + 6Y = 15A
Lahden museoiden tiedotustoiminta
RealGame – dynaaminen yritysprosessi- simulaatiopeli
Integration of spatial environmental information across different themes, scales, resolutions and uses: Added value of facilitating mechanisms -projekti.
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Asiakkuudet luovalla alalla
MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op
Maatilojen kilpailukyky
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Muotoiluosaamisen kehittäminen suunnittelun näkökulmasta Ohjelma Aamupäivä Kuluttajakäyttäytyminen muuttuu: trendit Kuinka muotoilija voi tuottaa.
11 Tavoite: tietää taloushallinnon roolin yrityksen toiminnassa Osaat kuvata esim. seuraavia asioita: – Yleisen l. ulkoisen laskentatoimen ja sisäisen.
1 AD – ryhmä ja johtoryhmä Asiantuntijana markkinoinnin professori Hannu Kuusela.
A SIAKASPALVELUKOULUTUS Antin kalvot M ITEN KEHITTÄÄ ASIAKASPALVELUA ? Kehittämistä voi lähestyä kahdesta suunnasta 1. Organisaation Miten luomme.
2. Markkinoiden käyttäytyminen
SYKE projekti. Missä mennään? Partnership agreementit roikkuvat vielä Raportointi loppusuoralla, jotain puuttuu vielä Palkkaukset ja suunnittelu.
CSC:n ja korkeakoulukentän yhteistyön kehittäminen Keskusteludokumentti Pekka Kähkipuro.
AKL:n 40. Autokauppiaspäivät AKL/Pentti Rantala 1 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Tiedotustilaisuus Autokauppa.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
XXXX -projekti. Integration of spatial environmental information across different themes, scales, resolutions and uses:
Kuulas goes Aller Media Tutkimuskumppanuus  Perustettu 2005  Joustavuus, nopeus ja näkemys yhdistettynä vahvaan tutkimusosaamiseen  Menetelmien monipuolinen.
Return on Investment for Usable Interface Design: Examples and Statistics A. Marcus Ilari Pulkkinen.
PK-yritysten liiketoiminnan kehittäminen osana perusopetusta 1 A M K OPETUST & KALUE- VAIKUTUS.
1 Lastensuojelun tieto lapsesta Mirva Makkonen Kehittäjä-sosiaalityöntekijä Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö.
Liikeidean esittelyohje
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
Markkinoinnin perusteet
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
Export Marketing Veikko Laine ”Product” = ? - What the producer produces and markets - What the customer buys - Tangible & Intangible - Concrete & Abstract.
Agora Cnterin monitieteellisen tutkimuksen toimintaympäristö Jyväskylän yliopistossa AGORA CENTER MATEMAATTIS- LUONNONTIETEET INFORMAATIO- TEKNOLOGIA TALOUSTIETEET.
Markkinoinnin ja Myynnin perusteet MAR1LH001 Marketing Mix: Palvelutuote Anna Hankimaa 8/1/2015Lähde: Kotler-Armstrong.
Elämyksellisyys Julia Turunen & Henna Mustaniemi.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Samuli Hyvönen, Matias Meskanen ja Henri Jurvelin.
Opinnäytetyö/Harjoittelu
MONIMUOTO-OPETUS P1 P2 P3 P4 Kehittyvä osaaja
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Tutkiva ja dialoginen orientaatio opetusharjoittelun lähtökohtana
Ota 2. jaksossa.
Markkinoinnin perusteet
ARCTIC MATERIALS TECHNOLOGIES DEVELOPMENT
TE-toimiston yrityspalvelut
Yrityskuva ja viestintä
Tuote-, ratkaisu- ja arvomyynti Myyntiprosessit ja -strategia
Myyntikanavien… …kaivelua.
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Markkinointisuunnitelma
ICT- laitteiden ja palvelujen kokonaisratkaisut palveluna
Esityksen transkriptio:

ASIAKKUUSLUPAUS & LUPAUKSEN LUNASTAMINEN Helena Liewendahl, CERS, Hanken helena.liewendahl@hanken.fi +358-40-5812580

ASIAKKUUSLUPAUS & LUPAUKSEN LUNASTAMINEN Lähestymisen ennakko-oletus: Annetut lupaukset on pidettävä! Asiakkuus= pitkäaikaiset asikassuhteet

NÄKÖKULMAT Mitkä mekanismit mahdollistavat että henklilöstö pystyy lunastamaan yrityksen antamat lupaukset? Mitä tapahtuu lupauksen antamisen ja lunastamisen välillä? Miksi on tärkeää että lupaukset lunastetaan? Asiakkuuden kulmakivet ja lupaustypologia Mitkä ovat lupausviestintäkanavat ja-lähteet?

Markkinoinnin 5 vuosikymmentä Myynnin tuki Kuluttajan käyttäyty-minen Palvelu markki-nointi Integroitu markki-nointi- viestintä Integroitu Brändi-viestintä Markki-nointi Mix (4P) 1950 2000 Kytkentä Toiminnallisesta Systeemi perspektiiviin Kommunikaatio Kontakti Markkinoinnin Evoluutio Lähde: Lindberg-Repo, 2006

LUPAUSTEN AIKAJANA 1950 1960-70 1980-2000 2000 Ei lupauksia Lupauksia Totuudenmukaisia Lupausten Lupauksia Mahdollista- minen

ASIAKKUUDEN KULMAKIVET Arvon Luominen & Kehittäminen Vuorovaikutus Prosessi & Palvelufokus Henkilöstön osallistaminen & osallistuminen (arvontuottoon)

Interactive Marketing ASIAKKUUSSUHTEEN TEKIJÄT Making Promises External Marketing Keeping Promises Enabling Promises Internal Marketing Interactive Marketing Figure 3. Bitner. Building Service Relationships

Enabling and facilitating CUSTOMER CUSTOMER’S TIME Keeping promises Making promises: External Keeping promises: Interaction CUSTOMER VALUE Keeping promises Keeping promises EMPLOYEES TECHNOLOGY KNOWLEDGE COMPANY Internal marketing; Enabling and facilitating Adapted from Grönroos, 2000, Brodie 2004

PALVELUKONSEPTIN KULMAKIVET Prosessit & systeemit Ihmisyys Asiakkaan arvo Standardit

Ylilupaaminen Ristiriitaiset lupaukset Useat lupauskanavat LUPAUSLUNASTUKSEN HAASTEET Ylilupaaminen Ristiriitaiset lupaukset Useat lupauskanavat

Interactive Marketing TEHTÄVÄ MITÄ LUPAAMME External Marketing MITEN PIDÄMME? MITEN MAHDOLLIS- TAMME Internal Marketing Interactive Marketing Figure 3. Bitner. Building Service Relationships

TYYYVÄISYYS MEKANISMI Bradi Lupaus Suora lupaus ASIAKKUUS- LUPAUS Epäsuora Lupaus Word-of-Mouth Toivottu Palvelu taso Toleranssi Alue Aikaisempi kokemus Odotukset OK-taso Adapted from Zeithmal& Bitner

ULKOINEN VIESTINTÄ Mainonta SP PR Suoramarkkinointi LUPAUKSEN VIESTINTÄKANAVAT ULKOINEN VIESTINTÄ Mainonta SP PR Suoramarkkinointi INTERAKTIIVINEN VIESTINTÄ Myynti Palvelupisteet (Service centers) Palvelukohtaamiset Service scapes

BRÄNDI & LUPAUS Asiakkaan näkökulmasta: Rykelmä teknisiä, funktionaalisia & tunnepitoisia arvotekijöitä Lupaus esim.: ”XXX on enemmän” Lupauksen lunastus: Henkilöstö keskeisessä roolissa! ”Brändin suurlähettiläitä asiakkaan kohtaamisessa”

LUPAUSVIRTA & ASIAKKAAN ODOTUKSET Brandi T-mainonta Internet Radio Ihania elämyksiä, ystävällinen & palvelu-altis henkilöstö, täsmällinen toimitus, aina ajoissa, turvallinen, trendikäs, osaava, luotettava, markkinoiden paras!!hmm onko totta? Tilannekohtaiset tekijät Brandi T-mainonta Internet Radio Lehdet jne. Suoramainonta Henkilökohtaiset tekijät; persoonallisuus, tunnetila jne. Henkilöstö & suora vuorovaikutus ASIAKAS YRITYS X

TEHTAVÄ Expec- tation CUSTOMER Situa- tional Factors Brand Promise: GAP? Experi- cence & Percieved match of promise & exper. QUALITY Brand Promise: About: Emotional & Experience Promise Expec- tation SATIS- FACTION Personal factors FIRM + EMPLOYEES GIVING + ENABLING KEEPING CUSTOMER Adapted from; Zeithmal & Bitner 2000