Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Markkinoinnin perusteet

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Markkinoinnin perusteet"— Esityksen transkriptio:

1 Markkinoinnin perusteet
MAR1LK001 PLACE / Saatavuus Anna Hankimaa 6/18/2018

2 Saatavuus Mitä saatavuus tarkoittaa?
Tuote on asiakkaiden saatavissa. Ostaminen on helppoa -> ostamisen helppoudella tuotetaan lisäarvoa asiakkaalle! Yrityksen tavoitteet toteutuvat. Kauppa: Ulkoinen saatavuus / Sisäinen saatavuus Anna Hankimaa 6/18/2018

3 Markkinointi/jakelukanavat
Suorat Epäsuorat Franchising Verkostoituminen 6/18/2018 Bergstöm-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi

4 Bergstöm-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi
Kanavan pituus Välikäsien määrä Pituuteen vaikuttavia tekijöitä Kohderyhmä ja ostokäyttäytyminen Tuote Markkinointikeinot Yrityksen resurssit Teniikka 6/18/2018 Bergstöm-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi

5 Kanavan selektiivisyys
Intensive distribution INTENSIIVINEN JAKELU Stocking the product in as many outlets as possible Selective distribution SELEKTIIVINEN ELI VALIKOIVA JAKELU The use of more than one, but fewer than all of the intermediaries who are willing to sell the product Exclusive distribution YKSINMYYNTI Giving a limited number of dealers the exclusive right to distribute the product 6/18/2018 Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

6 Kanava: hallittavin kontaktien määrä
Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

7 Consumer and Business Channels
Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

8 Hybrid Marketing Channel
Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

9 Selective Distribution
Luxury car makers sell exclusively through a limited number of dealerships. Such limited distribution enhances the car’s image and generates strong dealer support. Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

10 Kanavavaihtoehtojen arviointi
TALOUDELLINEN / Economic Criteria: A company compares the likely sales, costs, and profitability of different channel alternatives. KONTROLLI JA HALLINTA / Control Issues: How and to whom should control be given? JOUSTAVUUS / Adaptive Criteria: Consider long-term commitment vs. flexibility. Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles


Lataa ppt "Markkinoinnin perusteet"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google