Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Yrityskuva ja viestintä

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Yrityskuva ja viestintä"— Esityksen transkriptio:

1 Yrityskuva ja viestintä
Yrityskuva ja viestintä Toimivalle, mutta soveltuvin osin myös alkavalle yritykselle

2 Yrityskuvan muodostuminen, imago
Ostotilanteessa asiakkaalle tarjottavat tuotteet tai palvelut ovat usein varsin samankaltaisia ja samanlaatuisia ja/tai samanhintaisia Kilpailukeinoista tärkeimmäksi muodostuu silloin yritys- ja/tai tuotekuva (c) 2007 Hannu Mikkonen

3 Yrityskuva vs. kilpailijat
Yrityskuvasi verrattuna kilpailijoihin? vahvuudet; kilpailuedut heikkoudet; ongelmat miten yrityskuvaa voitaisiin kehittää? (c) 2007 Hannu Mikkonen

4 Yrityskuvan palapelin palat
Fyysinen tuote Palvelutuote Toimitilat Tarpeisto Hinnoittelu Viestinnän laatu ja määrä Palvelu Johto ja henkilöstö (c) 2007 Hannu Mikkonen

5 Fyysinen tuote Nimi Merkki Ulkonäkö Pakkaus Hinta/laatu
Odotukset tarpeen tyydyttämiseksi (c) 2007 Hannu Mikkonen

6 Palvelutuote Nimi Mielikuva Sisältö minkä tarpeen tyydyttää?
hinta/laatu-suhde verrattuna kilpailijoihin (c) 2007 Hannu Mikkonen

7 Toimitilat Tyylikkyys Toimivuus Sijainti 31.12.2018
(c) 2007 Hannu Mikkonen

8 Tarpeisto Kunto Tyyli Näkyvyys (c) 2007 Hannu Mikkonen

9 Hinnoittelu Hintataso Tarjoukset Alennukset 31.12.2018
(c) 2007 Hannu Mikkonen

10 Viestinnän laatu ja määrä
Tyylikkyys Näkyvyys Aggressiivisuus (c) 2007 Hannu Mikkonen

11 Palvelu Ystävällisyys Palvelualttius Ammattitaito Joustavuus Nopeus
(c) 2007 Hannu Mikkonen

12 Johto ja henkilöstö Persoonallisuus Tapa esiintyä Tyyli 31.12.2018
(c) 2007 Hannu Mikkonen

13 Viestinnän tarkoitus Viestinnän tarkoituksena on saada asiakkaat tietoisiksi yrityksestäsi ja tuotteistasi Tarkoituksena on vaikuttaa myönteisesti osto-halukkuuteen (c) 2007 Hannu Mikkonen

14 Viestinnän keinot Mainonta Esitteet Asiakaskontaktit ja myyntityö
Menekinedistäminen esim. messut PR-toiminta ja muu tiedotustoiminta WEB PR (Public Relations) SP (Sales Promotion) (c) 2007 Hannu Mikkonen

15 Mitä viestintäkeinoja on käytetty?
Kokemukset viestinnän tehokkuudesta? vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat miten viestintää voitaisiin kehittää? (c) 2007 Hannu Mikkonen

16 Viestinnän kohteet Tuotteiden/palvelujen loppukäyttäjät
Myyntikanavien eri portaiden asiakkaat, tulevat asiakkaat Rahoittajat Julkishallinnon päättäjät jne. (c) 2007 Hannu Mikkonen

17 Sisäinen markkinointi
Kaikki mitä yrityksestä kuuluu ulospäin on myös viestintää! yrityksen oman henkilökunnan viihtyvyys ja motivoituneisuus ovat olennaisia tavoitteita yrityksen sisäiselle markkinoinnille TP4_3.xls (c) 2007 Hannu Mikkonen


Lataa ppt "Yrityskuva ja viestintä"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google