Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Yrityskuva ja viestintä
Yrityskuva ja viestintä Toimivalle, mutta soveltuvin osin myös alkavalle yritykselle
2
Yrityskuvan muodostuminen, imago
Ostotilanteessa asiakkaalle tarjottavat tuotteet tai palvelut ovat usein varsin samankaltaisia ja samanlaatuisia ja/tai samanhintaisia Kilpailukeinoista tärkeimmäksi muodostuu silloin yritys- ja/tai tuotekuva (c) 2007 Hannu Mikkonen
3
Yrityskuva vs. kilpailijat
Yrityskuvasi verrattuna kilpailijoihin? vahvuudet; kilpailuedut heikkoudet; ongelmat miten yrityskuvaa voitaisiin kehittää? (c) 2007 Hannu Mikkonen
4
Yrityskuvan palapelin palat
Fyysinen tuote Palvelutuote Toimitilat Tarpeisto Hinnoittelu Viestinnän laatu ja määrä Palvelu Johto ja henkilöstö (c) 2007 Hannu Mikkonen
5
Fyysinen tuote Nimi Merkki Ulkonäkö Pakkaus Hinta/laatu
Odotukset tarpeen tyydyttämiseksi (c) 2007 Hannu Mikkonen
6
Palvelutuote Nimi Mielikuva Sisältö minkä tarpeen tyydyttää?
hinta/laatu-suhde verrattuna kilpailijoihin (c) 2007 Hannu Mikkonen
7
Toimitilat Tyylikkyys Toimivuus Sijainti 31.12.2018
(c) 2007 Hannu Mikkonen
8
Tarpeisto Kunto Tyyli Näkyvyys (c) 2007 Hannu Mikkonen
9
Hinnoittelu Hintataso Tarjoukset Alennukset 31.12.2018
(c) 2007 Hannu Mikkonen
10
Viestinnän laatu ja määrä
Tyylikkyys Näkyvyys Aggressiivisuus (c) 2007 Hannu Mikkonen
11
Palvelu Ystävällisyys Palvelualttius Ammattitaito Joustavuus Nopeus
(c) 2007 Hannu Mikkonen
12
Johto ja henkilöstö Persoonallisuus Tapa esiintyä Tyyli 31.12.2018
(c) 2007 Hannu Mikkonen
13
Viestinnän tarkoitus Viestinnän tarkoituksena on saada asiakkaat tietoisiksi yrityksestäsi ja tuotteistasi Tarkoituksena on vaikuttaa myönteisesti osto-halukkuuteen (c) 2007 Hannu Mikkonen
14
Viestinnän keinot Mainonta Esitteet Asiakaskontaktit ja myyntityö
Menekinedistäminen esim. messut PR-toiminta ja muu tiedotustoiminta WEB PR (Public Relations) SP (Sales Promotion) (c) 2007 Hannu Mikkonen
15
Mitä viestintäkeinoja on käytetty?
Kokemukset viestinnän tehokkuudesta? vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat miten viestintää voitaisiin kehittää? (c) 2007 Hannu Mikkonen
16
Viestinnän kohteet Tuotteiden/palvelujen loppukäyttäjät
Myyntikanavien eri portaiden asiakkaat, tulevat asiakkaat Rahoittajat Julkishallinnon päättäjät jne. (c) 2007 Hannu Mikkonen
17
Sisäinen markkinointi
Kaikki mitä yrityksestä kuuluu ulospäin on myös viestintää! yrityksen oman henkilökunnan viihtyvyys ja motivoituneisuus ovat olennaisia tavoitteita yrityksen sisäiselle markkinoinnille TP4_3.xls (c) 2007 Hannu Mikkonen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.