Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op"— Esityksen transkriptio:

1 MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op
Matkailutuote

2 Matkailutuote 1 Matkailun kokonaistuote koostuu kaikista niistä palveluelementeistä, jotka matkailija kuluttaa sinä aikana, kun hän lähtee kotoaan ja palaa takaisin. Tämä tuote on ajatus, odotus tai mielikuva kuluttajan mielessä sillä hetkellä, kun tuote myydään” (Middleton 1989)

3 Matkailutuote 2 Tuottajan näkökulma Asiakkaan näkökulma
yksittäinen palvelu hotellihuone, ateria, yksittäinen ohjelmapalvelu Asiakkaan näkökulma laajempi kuin pelkkä yksittäinen palvelu palvelupaketti –ajattelu kohdeajattelu (Lappi, Etelä)

4 Matkailutuote 3 käsitteitä ”matkailutuote” ja ”matkailupalvelu” käytetään rinnakkain matkailussa palvelu on kuitenkin aina olennainen tuotteen lopulliseen muotoon vaikuttava tekijä

5 Matkailutuote 4 varsinaista tuotetta ei ole – tai se on aineeton (mikä se sitten oikeasti on?) matkailutuote tuotetaan ja kulutetaan samanaikaisesti – sitä ei voi varastoida asiakas yleensä osallistuu itse tuotantoon vähintään olemalla mukana palveluyhteisön eri jäsenet osallistuvat

6 Matkailutuote 5 toteutuu vaiheittain eri osista
ei voi jälleenmyydä esineenä – vain käyttöoikeus siirtyy myyjältä ostajalle sidoksissa fyysiseen ympäristöön: luonnonolosuhteet, rakennetut ympäristöt muut asiakkaat vaikuttavat tuotteen kokonaisuuteen

7 Asiakaslähtöisen matkailutuotteen malli

8 Asiakaslähtöinen matkailutuote: esimerkit
(Lähde: Komppula & Boxberg 2006, 26)

9 Asiakaslähtöinen matkailutuote
Keskeinen teoreettinen viitekehys Savonia-amkin opinnoissa Asiakkaan kokemus on tuotteen ydin eli perussyy miksi matkustetaan


Lataa ppt "MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google