Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Yritysfoorumi 18.2.2010 Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Yritysfoorumi 18.2.2010 Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)"— Esityksen transkriptio:

1 Yritysfoorumi 18.2.2010 Työpajat

2 Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo) • Työpajassa käydään läpi sosiaalisen median perusperiaatteet ja toimintatavat. • Saat esimerkkien kautta lisäymmärrystä siihen, mitkä ovat kuluttajamarkkinoinnin ja BtoB-markkinoinnin eroavaisuudet ja yhteneväisyydet sosiaalisessa mediassa. • Uusitalo antaa konkreettisia vinkkejä siihen, miten sähköisen markkinoinnin voi saattaa osaksi yrityksen liiketoimintaa ja tavoitteita. • Lisäksi jokainen pajaan osallistuva työstää harjoitustyönä sosiaalisen markkinoinnin roolia oman liiketoimintansa näkökulmasta. 20.1.2010

3 Vetäjä työpajassa 1: Mari Uusitalo, Proceed to succeed • Viestintäyrittäjä Mari Uusitalo on viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija, joka tarjoilee yrityksille sosiaalisen median ratkaisuja, jotka ovat helppo toteuttaa, nopea rakentaa ja sosiaalista mediaa osaamattomankin helppo ostaa. • Monimutkainen asia on paketoitu selkeäksi kokonaisuudeksi, josta turhat rönsyt on karsittu pois. • Riippumatta siitä, tarjoaako asiakas palveluitaan kuluttajille vai yrityksille, hän voi olla varma, että sosiaalisen median viidakossa oikeat asiat tulevat tehdyiksi ja että ne tukevat yrityksen liiketoimintaa ja sen tavoitteita. • Uusitalon palveluihin voi käydä tutustumassa jo ennakkoon osoitteessa www.proceedtosucceed.fi. 20.1.2010

4 Työpaja 2: Sähköinen myynti ja markkinointi ulkomaalaisille asiakkaille (vetäjä Nataliya Kohvakko) • Miten ulkomaalaiset asiakkaat eroavat suomalaisista? Heillä ei ole suomalaisten oletuksia. Mitä enemmän elämä heidän kotimaassaan poikkeaa suomalaisesta, sitä vieraampi heille on suomalainen kulttuuri, tottumukset ja arkielämän asiat. Tässä on hyvät puolensa, mutta myös huomioitavaa. • Riittääkö esim. verkkosivujen käännös vaikkapa englanniksi? Milloin riittää, milloin taas ei? Minkälaisia lisäohjeita/lisäjärjestelyjä ulkomaalaiset asiakkaat tarvitsevat? Miten verkkoviestintää voi käyttää apuna ulkomaalaisten asiakkaiden houkutteluun, arkiasioiden helpottamiseen, myyntiin? • Kohvakko tempaa osallistujat mukaan pohtimaan konkreettisia tapoja vastata edellä mainittuihin kysymyksiin. 20.1.2010

5 Vetäjä työpajassa 2: Nataliya Kohvakko, Infokone Oy • Kohvakko on kotoisin Ukrainasta, jossa hän opiskeli IT-alaa teknillisessä yliopistossa. Suomeen hän muutti vuonna 2000, sai filosofian tohtorin tutkinnon Jyväskylän yliopistosta vuonna 2006 ja on työskennellyt mm. Nokia Oyj:llä. • Vuonna 2009 Kohvakko perusti Infokone Oy:n, joka on erikoistunut venäjänkieliseen internet-markkinointiin ja verkkosivustoihin. • Infokone on kehittänyt mm. venäjänkielisen verkkosivuston www.keskisuomi.ru, joka auttaa edistämään Keski-Suomen matkailua Venäjän markkinoilla. 20.1.2010

6 Työpaja 3: Pienen yrityksen tehtävälista sähköiseen maailmaan (vetäjä Kalle Kastikainen) • Työpajan tavoitteena on antaa vinkkejä, mitä lähes ilmaisia työkaluja pieni yritys voi käyttää näkyvyytensä tehostamiseen verkon avulla. Esityksessä käytetään esimerkkicaseja, joiden kautta avataan mm. seuraavia aihealueita: – kotisivujen hankkiminen ja siinä huomioitavat asiat – kotisivujen markkinointi (esim. Google Adwords) – tulosten analysointi ja kehittäminen (esim. Google Analytics) – sosiaalisten medioiden perusteet (esim. Facebook) 20.1.2010

7 Vetäjä työpajassa 3: Kalle Kastikainen, Flowhouse Oy • KTM Kalle Kastikainen on sähköisen liiketoiminnan asiantuntija, joka omaa kymmenen vuoden erittäin monipuolisen kokemuksen alalta (mm. pk-yritysten nettikauppa, mobiilipalvelut, operaattorien taustajärjestelmäkentän kehittäminen jne). • Kastikainen on toteuttanut alan konsultointia pk-yrityksistä lähtien ulottuen valtakunnan suurimpiin toimijoihin. Käytännön työssä hän on päässyt tutustumaan mm. suuryrityksen globaaliin tuotekehitysorganisaatioon, jossa innovointi on itseisarvo, ja nähnyt, miten tehokkaasti hoidetaan suuren mittakaavan IT-palvelut perustuen paketoituun valmisratkaisuun. • Nykyisin Kastikainen toimii FlowHouse Oy:n toimitusjohtajana. 20.1.2010


Lataa ppt "Yritysfoorumi 18.2.2010 Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google