Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Markkinointisuunnitelma

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Markkinointisuunnitelma"— Esityksen transkriptio:

1 Markkinointisuunnitelma
Markkinointisuunnitelma Miten myyntitavoitteet saavutetaan?

2 Markkinointisuunnitelman kulmakivet
Asiakkaat heidän tarpeensa, ostoperusteensa ja Valitut kohderyhmät valitut toimenpiteet kohdistuvat ensisijaisesti näihin Kilpailutilanne johon markkinointi tulee sopeuttaa Omat vahvuudet joiden varaan toimet on suunniteltava ja Heikkoudet jotka kertovat kehityskohteet Itse asettamamme tavoitteet, liikeidea ja strategia, jotka auttavat tarkentamaan ja mitoittamaan tehokkaat toimet Käytä aikaisempia lomakkeita (c) 2007 Hannu Mikkonen

3 Markkinointistrategia
Pohjaa luotiin aikaisemmilla lomakkeilla käytä niitä (c) 2007 Hannu Mikkonen

4 Myynnin organisointi, resurssien kehittäminen
Myyntiorganisaation järjestäminen? Tehokkuustavoitteet? Myyntihenkilöstön kehittäminen? Markkinoinnin rahalliset panokset? (c) 2007 Hannu Mikkonen

5 Tuotteet/palvelut, markkinoinnissa hyödynnettävät ominaisuudet
Markkinoinnin avaintuotteet? Valikoiman kehittäminen markkinointinäkökulmasta? Mitä argumentteja tuotevalikoima tarjoaa myynnille? perusteet ja perustelut väittämät myyntiä tukevat toimet (c) 2007 Hannu Mikkonen

6 Hinnoittelu ja myyntiehdot
Hintapolitiikkaa? erilaista eri tuote-ryhmissä, asiakas-ryhmissä tai myynti-alueilla? Vakioasiakkaat/suur-asiakkaat? Tarjoushinnoittelu? Hinnoittelun kehittäminen? Myyntiehdot? (c) 2007 Hannu Mikkonen

7 Myyntikanavat, yhteistyön tehostaminen
Mitkä on käytettävät myyntikanavat entä tulevaisuudessa? Myyntikanavien toiminnan tehostaminen? Myyntikanavien toiminnan tukeminen? Yhteistyön kehittäminen? (c) 2007 Hannu Mikkonen

8 Toimenpiteet Aikataulu Vastuuhenkilöt Resurssit (€) TP7_2xls 28.4.2019
(c) 2007 Hannu Mikkonen


Lataa ppt "Markkinointisuunnitelma"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google