Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kiertuetoiminnan rahoitusmallit ja palveluiden kehittäminen 14.-15.2.2013 Tampere Luottamuksellinen. Kopiointi ja aineiston eteenpäin luovuttaminen kielletty.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kiertuetoiminnan rahoitusmallit ja palveluiden kehittäminen 14.-15.2.2013 Tampere Luottamuksellinen. Kopiointi ja aineiston eteenpäin luovuttaminen kielletty."— Esityksen transkriptio:

1 Kiertuetoiminnan rahoitusmallit ja palveluiden kehittäminen 14.-15.2.2013 Tampere Luottamuksellinen. Kopiointi ja aineiston eteenpäin luovuttaminen kielletty. 2013 | Image Match

2 Muutama tärkeä asia

3 Markkinoinnin kehitystrendejä Raaka-aine Palvelut Tuotteet Kilpailu Erottuva Markkinahinta Hinta premium Hinta Elämykset Muutosvoima Lähde: Gilmore & Pine Homo- geeninen

4 Sponsorointi ja markkinointi lähtee ihmisistä

5 • yritys • Markkinointi- ja viestintä • Liiketoiminta • Sponsoroinnin kokonaissuunnittelu • Sponsorointi ja elämyksellisyys • Sponsorointiyhteistyö • Hyödyntäminen • Mittarointi, kehittäminen • Hyödyntämise n suunnittelu Yrityksen oma näkökulma

6 Yritysmyynti Sponsorointi Lisensointi Muu varainhankinta Kanta-asiakkuus Varainhankinta Ystävä-/ muu tukitoiminta Yritys- ja yleisöyhteistyön muotoja Yritysyhteistyön muotoja mm. Yleisöyhteistyön muotoja mm. Kohde

7 Palveluiden kehittämisestä

8 Miten näemme yritysyhteistyön osana kokonaisuutta? Yleisön näkökulma Ydin- sisältö Kokonaiskokemus ja elämys Markkinointi Lipunmyynti Lisäelämykset ennen ja jälkeen Vastaavasta sisällöstä kiinnostuneet yhteisöt Palvelut, paikan päällä ja muualla Viestintä Sosiaalinen media Kanta-asiakasohjelmat Ravintola ja /tai baari kauppa Yhteisö kohteen ympärillä

9 Palvelumuotoilu Palvelumuotoilu on asiakaslähtöistä ja tuloshakuista Tavoitteena asiakastyytyväisyys • Paremmalla palvelulla saadaan enemmän asiakkaita, useammin ja uskollisiksi. Tyytyväiset asiakkaat maksavat palvelusta enemmän Palvelumuotoilu yhdistää vanhoja asioita uudella tavalla Palvelusuhdetta ei voi kopioida Palveluistuminen eli palveluiden merkityksen kasvu luo mahdollisuuden liiketoiminnan kasvattamiseen

10 Arvosta tarjoomaan Ihminen on aina palvelumuotoilun keskiössä Asiakas on osa palvelutapahtumaa, palvelukokemusta Palvelukokemus on aina subjektiivinen, tapahtuu pään sisässä Palvelukokemuksen kehittäminen on vuorovaikutusta

11 Ymmärrys asiakkaan arvonmuodostusprosessista on keskeistä palveluiden muotoilussa Arvolupaus • Määrittelee/kuvaa tuotteen • Määrittelee, kenelle se on tarkoitettu • Kertoo asiakashyödyn • Kertoo, miksi ainutlaatuinen Kun tiedetään, miten asiakas tuotetta kuluttaa, tiedetään, miten arvoa voidaan lisätä Asiakas muodostaa käsityksen arvosta, kun odotukset ja toteutunut kokemus kohtaavat

12 Markkinointi 2.0 Tulevaisuuden markkinointiviestintä on yhä enemmän palvelua, joka perustuu yhä enemmän näkemykseen asiakkaista, heidän tarpeistaan ja maailmasta heidän ympärillään (Riku Vaissinen) Markkinoinnin tuottaman metelin, tuoteominaisuuksien esittelyn ja keskeyttämisen sijaan pyritään vuorovaikutukseen Olemme siirtyneet tietoon perustuvasta päätöksenteosta tunnepohjaiseen päätöksentekoon

13 Palvelumuotoilussa Markkinoinnin onnistumista mitataan sillä, paljonko vuorovaikutusta markkinointi aiheuttaa ja mihin vuorovaikutus johtaa Tärkeintä markkinointia jatkossa on suosittelu, hyvien palvelukokemusten jakaminen • Nykymarkkinointi on enemmän palvelumuotoilua asiakkaan käsissä

14 Palveluiden brändääminen Kuinka brändi näkyy vuorovaikutuksessa Palvelun käyttö on asiakkaalle loogista ja ymmärrettävää Palvelu on markkinointia • Joka rakentaa kestävämmän suhteen asiakkaaseen Henkilöstö on keskeisenä brändinrakentajana • Asiakaspalvelupinnassa on tunnettava yritys, sen brändi, tavoitteet, palvelu ja asiakkaat ja heidän odotuksensa • Systemaattinen valmennus

15 Hyödynnä sosiaalisen median mahdollisuudet

16 ”Verkko ja sosiaalinen media ovat sponsoroinnin suurin mahdollisuus vuosikymmeniin” • Lesa Ukman, IEG U.S.A

17 Miksi sosiaalinen media on näin suuri mahdollisuus?  Image Matchin näkemyksiä Sisältö Sosiaalinen media perustuu kiinnostavaan sisältöön  sponsorointi perustuu kiinnostavan sisällön ympärille rakennettuihin yhteistyömalleihin Sosiaalinen median kautta rakennetuissa ilmiöissä sisältö ratkaisee, ei toimijoiden koko Uudet roolit Sponsoroinnin ”kolmion” kaikki osapuolet muuttuvat aktiivisiksi osapuoliksi sisällön tuottamisessa Aito sisältö sitouttaa ihmisiä

18 Miksi sosiaalinen media on näin suuri mahdollisuus?  Image Matchin näkemyksiä Aika Sponsorointi on usein sidoksissa tiettyyn ajankohtaan kohdistuvaan tapahtumaan, projektiin tms. Sosiaalinen media vapauttaa sponsorointikohteet ja yrityksen ajan rajoitteista Kiinnostava kokonaisuus ja siihen liittyvät sponsorointi voi elää sosiaalisessa mediassa 24 / 7 ympäri vuoden Aktivointi Onnistunut sponsorointi perustuu yhä enemmän siihen, että haluttu kohderyhmä saadaan aktivoitua Onnistunut sponsorointi sosiaalisessa mediassa voi aktivoida valtavia määriä ihmisiä  sitouta ihmisiä osallistamalla

19 Miksi sosiaalinen media on näin suuri mahdollisuus?  Image Matchin näkemyksiä Markkinointi Sponsoroinnin viestinnän tehokkuus ei ole enää riippuvainen markkinointibudjetin koosta Viesti voi tavoittaa miljoonia ihmisiä ainoastaan henkilöresurssin kustannuksella. Myynti Sponsorointiin halutaan yhä useammin liittää myynti ja myynnin edistäminen Verkko ja sosiaalinen media ovat jo täydessä kaupallisessa käytössä

20 Miksi sosiaalinen media on näin suuri mahdollisuus?  Image Matchin näkemyksiä Yhteisöllisyys Yhteisöllisyys on yksi markkinoinnin suurista kehitystrendeistä Sponsoroitavat sisällöt keräävät ympärilleen yhteisöjä Sponsorointiin liitetty sosiaalinen media mahdollistaa yhteisöjen lähestymisen ja uusien yhteisöjen rakentamisen helposti, uskottavasti ja edullisesti Innovaatio ja nopeus Uusien innovaatioiden luominen ja niiden toimivuuden kokeilu on nopeaa ja suhteellisen edullista ”Hullutkin” ideat voivat saavuttaa sosiaalisessa mediassa suuren suosion sosiaalisen median vapaamman luonteen vuoksi

21

22 Juttu Metrossa Helsingin Rautatientorin jääpuistossa eksynyt pehmosiili haluaa takaisin kotiin. Siili joutui perheestään eroon viime viikolla ja päätyi jääpuiston löytötavaroiden joukkoon. Sieltä pikkuelukka huomattiin viime perjantaina, jolloin puistotyöntekijät latasivat siilin kuvan myös Facebookiin. -Ensimmäistä siilikuvaa on jaettu Facebookissa noin 460 kertaa ja toista siilikuvaa noin 30 kertaa, projektipäällikkö Jenna Ritala kertoo. Moni on ollut myös pehmosiilin kunnosta ja voinnista huolissaan. -Siksi me rakensimme sille luistimeen pesän, jossa se odottaa pääsyä takaisin kotiin, Ritala kertoo.

23 Kiitos!


Lataa ppt "Kiertuetoiminnan rahoitusmallit ja palveluiden kehittäminen 14.-15.2.2013 Tampere Luottamuksellinen. Kopiointi ja aineiston eteenpäin luovuttaminen kielletty."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google