Tiimioppiminen Alastalo & Bågeberg. Tiimioppiminen Alastalo & Bågeberg.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yrittäjyysopetusmenetelmä Lasten ja nuorten hoidon- ja kasvatuksen koulutusohjelma; varhaiskasvatus.
Advertisements

HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä Työpaja 17.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Minä oppijana 1 ov..
Hakeminen Päivähoidon laatukriteerit
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
ARVIOINTI Vanhempainilta
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Millaisia verkostoja syntyy? Leena Vainio, AKTIIVI Plus Tuumasta toimeen seminaari Kuva © Neal SingletonNeal Singleton.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Tiimin hallinnan kultaiset säännöt Toimitaan demokraattisesti.
Simulaattorikoulutuksen ABC
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Ongelmaperustainen oppiminen
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
Ops seminaari Askola.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Kokemuksia viestintä- ja vuorovaikutustaitojen kehittymisen mittaamisesta insinööriopiskelijoiden projekteissa Leena Ruokanen.
Taitajasta mestariksi Taitajat framilla -seminaari Seinäjoki ke opetusneuvos Seija Rasku Skills Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja.
PAJATYÖSKENTELY. Pajatyöskentely I Valinnaisuus klo Keskustelut n hengen ryhmissä. Ei kirjaamista. 1.Kerro esimerkki kokemuksestasi,
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
NUORISO ON YHTEISKUNNAN TÄRKEIN VOIMAVARA - Rotary Youth Leadership Awards Suomen Rotary © 2012.
Osaamisen johtaminen - kertomukseni Anne Nevgi Osaamisen johtaminen – seminaari Helsingissä.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Tiimijakso syksy 2016 TURUN LYSEON LUKIO. Miksi tällainen opiskelumuoto? Opiskelutaidoista tietoiseksi tuleminen Syvä ja integroiva oppiminen Uusi näkökulma.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
UUSI opettajuus Kouvolan seudun ammattiopisto Miia Ojalainen
Arviointi osana oppimisprosessia
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
HYVINVOINTIANALYYSI: EDUT YRITYKSILLE
Opiskelijan ohjaaminen ja oppimisen arviointi
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Kokemuksia yhteistoiminnallisesta kemian opetuksesta lukiossa.
Kieli itseilmaisun välineenä
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Yhdessä työskentelyn prosessi, yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Tavoitteet ja arviointi
7lk:n arviointi.
Arviointi.
SEURAAVAT TAIDOT HYÖDYLLISIÄ OHJAAMISESSA JA KOHTAAMISESSA
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
RYHMÄNOHJAAJANA TOIMIMINEN
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
PUOLUE C Periaateohjelma: Arvot
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Menestys tiimityön kautta
PEDAGOGINEN DOKUMENTOINTI
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
HYVINVOINTIANALYYSI: EDUT YRITYKSILLE
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
Esityksen transkriptio:

Tiimioppiminen Alastalo & Bågeberg

Mitä on tiimioppiminen? Yhteistoiminnallinen, vuorovaikutuksellinen ja vastuullinen oppimismetodi. Jokaisella tiimin jäsenellä on vastuu omasta ja yhteisestä oppimisesta. Tiimiakatemia-menetelmien kehittäjä Johannes Partanen, opetusneuvos, Jyväskylä Alastalo & Bågeberg

Mitä on tiimioppiminen? Muistuttaa työelämää  tarvitaan yhteistyö-, johtamis- ja vuorovaikutustaitoja. Mahdollistaa vuorovaikutustaitojen ja dialogioppimisen sekä itsetuntemuksen lisääntymisen  rohkeus omien ajatusten ja mielipiteiden. Alastalo & Bågeberg

Miksi tiimioppiminen? Yhdessä tuotettu tieto on usein monipuolisempaa kuin itsenäisen työskentelyn seurauksena tuotettu tieto. Alastalo & Bågeberg

Arviointi Oppimisen ja osaamisen arviointi perustuu itsearviointiin, vertaisarviointiin ja opettajavalmentajan arviointiin. Rakentavan ja suoran palautteen kautta opiskelijalle avautuu mahdollisuus kehittyä. Opiskelijan omien vahvuuksien ja kehittymiskohtien löytyminen ja tunnistaminen. Alastalo & Bågeberg

Arviointi Tiimin oppimistapaa arvioidaan. Tiimioppimisen rinnalla on käytössä myös ”perinteinen opiskelumalli”. Alastalo & Bågeberg

Tiimien muodostaminen Opiskelijatiimit  5-6 opiskelijaa. Tiimien muodostaminen Belbinin tiimiroolitestillä. Tiimien muodostamisen tekevät opettajavalmentajat. Alastalo & Bågeberg

Synnytys Oppimistapahtuma, jossa kootaan yhteen yhdessä opittuja asioita ja synnytetään uutta tietoa. Synnytystä voidaan sovelletusti käyttää "näyttönä osaamisesta" tai myös "tosielämän casen ratkaisutilaisuutena". Toteutustapa on vapaa. Engl. Birth Giving. Alastalo & Bågeberg

Synnytyksen kriteerit: Osallistava. Helposti käytäntöön vietävä. Uutta tietoa. Luova heittäytyminen. Alastalo & Bågeberg

Ajatuksia tiimioppimisesta ”Kaikki tiimin jäsenet vaikuttavat oppimiseen. Sinulla on tiimin jäsenenä vastuu omasta ja tiimin yhteisestä oppimisesta. ” ”Älä opeta, vaan anna minun oppia.” Alastalo & Bågeberg