Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä 24. -25.8.2006 Työpaja 17.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä 24. -25.8.2006 Työpaja 17."— Esityksen transkriptio:

1 Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä 24. -25.8.2006 Työpaja 17

2 Ryhmä 1: Miksi opiskelijan pitää arvioida oppimista?

3 Ryhmä 2: Opiskelijan vastuut ja velvollisuudet oppimisen arvioinnissa opettaja opiskelija Sitoutuminen Rehellisyys Avoimuus Oma tavoite selväksi Järjestää arviointitilanteen/tilanteita Sitoutuminen Tulokset opiskelijoille Luottamus ja julkisuus

4 Ryhmä 3: Mitkä ovat oppimisen arvioinnin karikot opiskelijan näkökulmasta? Tiedän mitä ja miksi opin Osaan itsearviointia! En tiedä mitä odotetaan/itse odotan Minua ei ole opetettu arvioimaan! karikko Pitääkö opiskelijan arvioida oppimista? 2. karikko Ilmapiirin puute Tavoite LEMCBAI 012345 Lukio  yliopiston arviointijärjestelmä 1.karikko

5 Ryhmä 4: Mitä yliopisto hyötyy jos opiskelija arvioi oppimistaan? Opetuksen laatu tulee esille vasta arvioinnissa  mitä tehtävä että päästään hyvään oppimiseen/oppimisprosessiin Usein opetus ”itsekästä” ja unohdetaan prosessi Nähdään miten opiskelija oppii Ydinainesanalyysin tarkistus (opetuksen lähtökohta) Opiskelijan itseohjautuvuuden kehittyminen Opiskelijakato jos opetus on huonoa (Bologna) Miten opiskelija arvioi oppimistaan: –Ohjattava arviointiin –Annettava yhteismitalliset kriteerit valtakunnallisella tasolla


Lataa ppt "Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä 24. -25.8.2006 Työpaja 17."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google