Ulkomainonnan uniikit ominaisuudet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Matti Sipponen 1 Power taitoilta kevät 2005 Kilpailupäivä ja kilpailusuoritus.
Advertisements

Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy :: © TAK Oy Venäläisten matkailijoina Suomessa maaliskuu 2012 Kapustat Kaakkoon.
Team Finland -henkinen roadshow Venäjällä ja Kiinassa - Laadukkuus - Luotettavuus - Puhtaus - Turvallisuus -
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Sovellettu: Damelio, R The Basics of Process Mapping 1 Liite Harjoitustyöhön.
Mosaiikki Kevät 2011 dd.mm.yyyy1Talentum / Presentation / Author name.
Sosiaalisen median koulutus
PALVELURAKENNEUUDISTUS
Asiakkuudet luovalla alalla
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Hitech Business Breakfast Perjantai Kimmo Paajanen.
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Sanomalehti mainonnassa
Ryhmätekstiviestit netistä selaimella OSA I Tehtyjä tutkimuksia mobiilimarkkinoinnista ja mobiiliviestinnän tehokkuudesta
Suupohjan ammatti-instituutti kehittää EU:n ja Suupohjan kuntien tukemana SOSIAALINEN MEDIA OPETUKSEN TUKENA SOMEO – hanke: Sosiaalisen.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Median megatrendit Nuorten mediatodellisuus Antti Pentikäinen.
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Kuulas goes Aller Media Tutkimuskumppanuus  Perustettu 2005  Joustavuus, nopeus ja näkemys yhdistettynä vahvaan tutkimusosaamiseen  Menetelmien monipuolinen.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus.
”Kaikki tiet johtavat Roomaan”
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
Mitä turvallisuustutkimuksessa tapahtuu Laura Hokkanen, Pelastusopisto Online and Mobile Communications for Emergencies.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Vähittäiskaupan kehitys, minne olemme menossa? Raija-Leena Söderholm
Pohjolan Mylly Oulun Matkailu Oy MaSu Oulun markkinointiviestin tä allekirjoitetaan Ouluon.fi –logolla. Merkki on monivärinen, jolloin sen käyttö.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Linkki: ”MY STAY” Visitfinland.comin ”My Stay” matkailutuotteiden tuotetietokanta esittelee Suomen.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Hypoteesi Oman hypoteesini mukaan analysoimalla mediaa, vertaamalla sen julkaisemaa sisältöä valtion virallisiin linjauksiin ja tarkastelemalla tuloksia.
Suomalaisia erikoiskuljetuksia Laadukkaalla ja hienolla kalustolla.
Hermosto Hermosto jaetaan: 1. Keskushermosto (aivot + selkäydin)
Viestintäalan tutkimussäätiön seminaari
Muotoiluluotain Tarkoituksena: Asiakkaan ääni kuuluviin
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Kanavan suosio kasvaa mobiili turvallisuuskysymykset
Kaikki viestintä, toiminta perustuu ihmiseltä ihmiselle.
Apetit valloitti digissä ja POSissa
Peitto & nopeus Peitto = kuinka monta kohderyhmään kuuluvaa kampanjalla tavoitetaan/kuinka suuri osuus kohderyhmästä mainoksella tavoitetaan. Shopper Plus,
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Tapahtuma opiskelijoilta opiskelijoille
Flexit opastavat uusittuihin Siwoihin
Kuluttajien tietoisuuteen ulkoa
DOOH lisää luovuutta leffamainontaan
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
FOX - B2B-viestillä ulos
Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut
2 Terveysosaaminen.
Yhdessä sisältöä asiakkaiden käyttöön Käyttäjälähtöisyys
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
SÄÄNNÖT.
Tuotanto workshop, vaihe II
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
talven hauska ulkopeli meille kaikille
Sosiaalisten verkostojen analyysi (ja Web2.0)
Hissipuheen anatomia Kuka olet ja mistä yrityksestä.
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Ulko- ja liikennevälinemainonta
Myyntikanavien… …kaivelua.
Kotiin vietävät palvelut ja teknologia
Suuri verkkokauppatutkimus 2018
Esityksen transkriptio:

Ulkomainonnan uniikit ominaisuudet Ohittamattomu us Sijainti Ostohetki Asiakkaat ovat sisältö

Ohittamattomuus

Ohittamattomuus EI voi laittaa pois päältä Osa katukuvaa Massamedia JCDecaux’n kaikki abrit ja mainospilarit tavoittavat 75 % suomalaisista. HUOM! Mallinus ei kestä tätä ajoa!!!

Ohittamattomuus ”Ulkomainonta on vahva media sirpalaisen printin ja TV:n rinnalla. Mahdollisuus näyttäviin ja puhutteleviin kampanjoihin hyvillä paikoilla.” - Ydinasiakas Kuulas JCDecaux Asiakaskokemuksen tutkiminen Kuulas 2015 1 kanava tavoittaa valtaosan Suomen ostovoimasta Abribus – 10 suurinta kaupunkia    7113 pintaa, peitto 85,6 %, toisto 106 JCDecaux’n kaikki abrit ja mainospilarit tavoittavat 75 % suomalaisista. HUOM! Mallinus ei kestä tätä ajoa!!!

Sijainti

Sijainti ”Ihmiset kohtaavat koko ajan enemmän ja enemmän informaatiota. Tässä ajassa yksinkertaistaminen on tärkeää mieleen jäämiseksi. Ulkomainonta vastaa siihen.” - Avainasiakas, Kuulas JCDecaux Asiakaskokemuksen tutkiminen Kuulas 2015

Sijainti Uniikki sijainti > siellä missä ihmiset aktiivisia Uniikki sijainti > siellä missä ihmiset vastaanottavaisia ja positiivisessa tunnetilassa Vain mobiili ulkona lisänä Uniikki sijainti > Ostopolku Ulkomainonta sijaitsee siellä, missä ihmiset liikkuvat ja ovat aktiivisimmillaan Muista medioista vain mobiililaitteet pääsevät ulkomainonnan ohella uniikkiin tilaan, ulos ihmisten arkeen. Ulkona ihmiset ovat herkempiä viesteille, he ovat vastaanottavaisempia ja usein myös positiivisessa tunnetilassa. Kotona ihmiset ovat väsyneitä, uneliaita, tylsistyneitä ja rauhallisia kun ulkona he ovat kiinnostuneita, vastaanottavaisia, aktiivisia ja valppaita. [Clark Chapman Research 2012] Lisäksi kuluttajat tavoitetaan heidän ostopolulla, eli silloin kun he ovat matkalla ostoksille.

Sijainti Complementary moods Lähde: Clark Chapman Research, Posterscope UK

Ostohetki

Ostohetki ”Taantuman myötä mainonta lähellä ostopäätöksen tekemistä on tärkeää.” - Avainasiakas, Kuulas JCDecaux Asiakaskokemuksen tutkiminen Kuulas 2015 Ulkomainonta tavoittaa kuluttajan ostohetkellä, juuri ennen ostopäätöstä

Asiakkaat ovat sisältö

Asiakkaat ovat sisältö Ulkomainosmedia on uniikki media myös sen vuoksi, että se on ainut mediaratkaisu, jossa asiakas on ainoa sisältö. Mainostaja saa koko median käyttöönsä, ilman mainoksenestoja, muita mainostajia tai muita kilpailevia huomionottajia. Me vs mobiili – mobiili on hyvä lisä ulkomainonnalle ja toisinpäin