Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMika Hänninen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI
2
SISÄLTÖ Käsitteet Markkinointi sosiaalisessa mediassa Mainonta sosiaalisessa mediassa Sisältömarkkinointi Tulevaisuus 2(18)
3
MARKKINOINTI Pyrkii edistämään myyntiä Sisältää mm. Mainonta Hinnoittelu Jakelu ”Markkinoinnin tavoite on tehdä myyminen tarpeettomaksi” -Peter Drucker 3(18)
4
SOSIAALINEN MEDIA Perustana vuorovaikutus Käyttäjillä merkittävä rooli Suuri määrä sovelluksia ja palveluita http://www.youtube.com/watch?v=Z QzsQkMFgHE http://www.youtube.com/watch?v=Z QzsQkMFgHE 4(18)
5
SOSIAALISEN MEDIAN SOVELLUKSIA 5(18)
6
NUMEROINA Facebook Yli miljardi käyttäjää (12.2012) 612 milj. päivittäistä käyttäjää (12.2012) $4,2 miljardia mainostuloja (2012) Twitter Yli 500 miljoonaa käyttäjää (2012) 750 ”twiittiä” joka sekunti $260 miljoonaa mainostuloja (2012) Youtube 2 miljardia katselukertaa päivässä 24 tuntia uutta videota minuutissa 6(18)
7
MIKÄ ON MUUTTUNUT? Laaja tavoittavuus Perinteinen vastaanottaja/viestijä- jako ei päde Asiakkaat ovat muuttuneet Valtava määrä työkaluja 7(18)
8
MARKKINOINTI Asiakkaiden huomioiminen Asiakkaiden osallistaminen Puheenaiheiden luominen Työntekijöiden ”jalkauttaminen” 8(18)
9
FACEBOOK Kaiken perustana sivut Aktiivinen kanssakäyminen Palautteeseen vastaaminen ”Tykkäykset” eivät toimi mittarina 9(18)
10
TWITTER Hyvä PR-työkalu Ole mukana keskustelussa! Brändin monitorointi Mahdollisuus mainostaa nopeasti suurelle määrälle käyttäjiä 10(18)
11
MUUT YouTube Hyvä sisältö leviää Löydettävyys ”Promoted videos” Instagram Tuo kuluttajat lähemmäksi brändiä Ei toimi parhaiten yksin 11(18)
12
MAINONTA Verrattain edullista Tavoitetaan haluttuja kohderyhmiä Mahdollista useissa sosiaalisen median palveluissa 12(18)
13
FACEBOOK-MAINONTA Tyypit Mainokset ”Promoted posts” ”Sponsored stories” Sopivat kaiken kokoisille yrityksille 13(18)
14
TWITTER-MAINONTA 3 tuotetta: ”Promoted Tweets” ”Promoted Accounts” ”Promoted Trends” Kohdistus tietyille käyttäjille Hinnoittelu – Cost-per-engagement Seuranta 14(18)
15
SISÄLTÖMARKKINOINTI Tarkoituksena: Sitouttaa asiakkaita Hankkia uusia asiakkaita Ei myymistä Tarjoaa tietoa tai viihdyttää Tarinoita, uutisia, videoita, kuvia 15(18)
16
CASE: Heineken Edelläkävijä sosiaalisen median käytössä 15% markkinointibudjetista sosiaaliseen mediaan 11m ”tykkäystä” Facebookissa Pyrkii herättämään positiivista huomiota “We don’t want people to leave us behind by just pressing Like. That’s not the end, that’s the beginning” -Olga Osminkina, Heineken, brändijohtaja Heineken - Beer For A Friend 16(18)
17
TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT Visuaalisuus markkinointikeinoina e-Kauppa Sisältömarkkinointi kasvaa Facebook-tietojen laajempi käyttö 17(18)
18
YHTEENVETO Tullut jäädäkseen Osa toimintatavoista vanhentuneita Vuorovaikutus erittäin tärkeää Erilaisia tapoja lisätä näkyvyyttä Mainokset Maksetut ”Promoted”-sisällöt 18(18)
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.