Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
2
1. Lukemisen ja mainonnan väittämät
2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen
3
72 % suomalaisista kokee, että painetun aikakauslehden tarjoamaa hemmotteluhetkeä ei voi korvata sähköisesti. Lähde: KMT AL + total 2016
4
53 % saa parhaiten tietoa omasta harrastuksesta tai kiinnostuksen kohteesta alan erikoislehdistä.
Lähde: KMT AL + total 2016
5
30 % on ostanut jotain aikakauslehdessä näkemänsä mainoksen perusteella.
Lähde: KMT AL + total 2016
6
Lukemisen ja mainonnan väittämät 1/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä
Lähde: KMT AL + total 2016
7
Lukemisen ja mainonnan väittämät 2/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä
Lähde: KMT AL + total 2016
8
Lukemisen ja mainonnan väittämät 3/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä
Lähde: KMT AL + total 2016
9
Lähde: KMT AL + total 2016
10
30 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä
”Olen ostanut tuotteita aikakauslehdessä näkemieni mainosten perusteella” 30 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 53 Gloria Sport Fit 51 Trendi Cosmopolitan 49 Kaksplus 48 Meidän Perhe Deko. 47 Kunto Plus Lähde: KMT AL + total 2016
11
Lähde: KMT AL + total 2016
12
”Luen mielelläni bloggareiden ostosuosituksia”
13 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 46 Demi 43 Cosmopolitan 41 Trendi 40 Fit 34 Sport Kaksplus 31 Vauva Image 28 Meidän Perhe Lähde: KMT AL + total 2016
13
Lähde: KMT AL + total 2016
14
”Mainokset ovat kiinnostava osa aikakauslehden sisältöä”
31 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Trendi 52 Elle 49 Gloria Meidän Perhe Sport Kaksplus 48 Antiikki & Design 46 Fit Vauva Deko. 45 Lähde: KMT AL + total 2016
15
Lähde: KMT AL + total 2016
16
45 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä
”Pysyn parhaiten ajan tasalla ammatillisista asioista seuraamalla ammattilehtiä” 45 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Metsälehti 73 Maatilan Pellervo 72 Yrittäjäsanomat Aarre 71 Opettaja Koneviesti 70 Tekniikka & Talous 67 Arvopaperi 65 Golflehti Meidän Talo 64 Lähde: KMT AL + total 2016
17
Lähde: KMT AL + total 2016
18
53 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä
”Saan parhaiten tietoa harrastuksistani ja mielenkiintoni kohteista alan erikoislehdistä” 53 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Juoksija-lehti 78 Kippari 76 Golflehti 75 Auto Bild Suomi 73 Tivi Vene MikroBitti 72 Vauhdin Maailma Erä 71 Urheilulehti Lähde: KMT AL + total 2016
19
Lähde: KMT AL + total 2016
20
44 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä
”Jos lukemassani aikakauslehdessä on tuotenäyte, kokeilen sitä mielelläni” 44 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 69 Trendi 68 Cosmopolitan 67 Demi Fit 65 Viva Vauva 64 Kotivinkki 63 Mondo Oma Aika Lähde: KMT AL + total 2016
21
1. Lukemisen ja mainonnan väittämät
2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen
22
suomalaisesta suhtautuu aikakauslehtimainontaan myönteisesti.
2/3 suomalaisesta suhtautuu aikakauslehtimainontaan myönteisesti. Lähde: KMT AL + total 2016
23
Printtimainonnasta pidetään kaiken kaikkiaan enemmän kuin mainonnasta digitaalisissa kanavissa.
Lähde: KMT AL + total 2016
24
Myönteisesti mainontaan suhtautuvat eri medioissa, % suomalaisista, suhtautuu melko myönteisesti tai myönteisesti Lähde: KMT AL + total 2016
25
Vain 16 % suomalaisista suhtautuu asiakaslehtimainontaan kielteisesti.
Lähde: KMT AL + total 2016
26
Kielteisesti mainontaan suhtautuvat eri medioissa, % suomalaisista, suhtautuu melko kielteisesti tai kielteisesti Lähde: KMT AL + total 2016
27
Jokaista kielteisesti aikakauslehtimainontaan suhtautuvaa kohden on 2,8 myönteisesti suhtautuvaa.
Lähde: KMT AL + total 2016
28
Myönteisesti mainontaan suhtautuvat yhtä negatiivisesti suhtautuvaa kohden
Lähde: KMT AL + total 2016
29
Aikakauslehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Gloria 81 Fit 80 Cosmopolitan Trendi Sport 79 Elle Me Naiset Lapsen Maailma Kauneus & Terveys Meidän Perhe 78
30
Asiakaslehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Kaksplus 82 Antiikki & Design Meidän Perhe 79 Kotivinkki Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti Unelmien Talo & Koti 78 Me Naiset Tivi Anna Askel
31
Ammatti- ja järjestölehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Yrittäjäsanomat 72 Kaksplus 71 Meidän Perhe 70 Tivi 69 Tekniikka & Talous Talouselämä 67 Lapsen Maailma Arvopaperi Vene Vauva 66 Erityisen positiivista suhtautuminen on ammattilehtien lukijoiden keskuudessa
32
Aikakauslehtien verkkomainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 55 Cosmopolitan 53 Fit 49 Kaksplus 47 Elle 46 Vauva Meidän Perhe 45 Sport Urheilulehti 44 Arvopaperi Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa
33
Blogimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 49 Cosmopolitan 45 Meidän Perhe 44 Fit 42 Kaksplus 41 Vauva Sport 40 Elle 38 Trendi 37 Kunto Plus 34 Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa
34
Somemainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 54 Cosmopolitan 48 Elle 43 Fit 41 Vauva Meidän Perhe 40 Kaksplus 39 Sport 38 Trendi Urheilulehti 37 Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa
35
TV-mainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Fit 64 Demi 63 Cosmopolitan Arvopaperi 62 Tekniikka & Talous Trendi 61 Sport Meidän Perhe 60 Urheilulehti Golflehti
36
Radiomainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Fit 57 Demi 56 Meidän Perhe 55 Vauhdin Maailma Cosmopolitan 54 Sport Kaksplus Lapsen Maailma 52 Vene Urheilulehti
37
Sanomalehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Kaksplus 91 Kotimaa Opettaja 90 Kotivinkki Oma Aika Talouselämä 89 Unelmien Talo & Koti Trendi Me Naiset Kauneus & Terveys
38
Iltapäivälehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Meidän Perhe 82 Kaksplus 80 Sport Oma Aika Fit 79 Urheilulehti Vauhdin Maailma Cosmopolitan 78 Kauneus & Terveys Unelmien Talo & Koti
39
1. Lukemisen ja mainonnan väittämät
2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen
40
59 % suomalaisista ei estä digitaalista mainontaa millään laitteella.
Lähde: KMT AL + total 2016
41
18–24 -vuotiaista mainonnan tietokoneella estää lähes puolet, ja mobiilissa lähes joka kymmenes.
Lähde: KMT AL + total 2016
42
Lähde: KMT AL + total 2016
43
Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta
Lisää KMT-koosteita Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta
44
www.aikakausmedia.fi www.mediakortit.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.