Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016"— Esityksen transkriptio:

1 Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016

2 1. Lukemisen ja mainonnan väittämät
2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen

3 72 % suomalaisista kokee, että painetun aikakauslehden tarjoamaa hemmotteluhetkeä ei voi korvata sähköisesti. Lähde: KMT AL + total 2016

4 53 % saa parhaiten tietoa omasta harrastuksesta tai kiinnostuksen kohteesta alan erikoislehdistä.
Lähde: KMT AL + total 2016

5 30 % on ostanut jotain aikakauslehdessä näkemänsä mainoksen perusteella.
Lähde: KMT AL + total 2016

6 Lukemisen ja mainonnan väittämät 1/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä
Lähde: KMT AL + total 2016

7 Lukemisen ja mainonnan väittämät 2/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä
Lähde: KMT AL + total 2016

8 Lukemisen ja mainonnan väittämät 3/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä
Lähde: KMT AL + total 2016

9 Lähde: KMT AL + total 2016

10 30 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä
”Olen ostanut tuotteita aikakauslehdessä näkemieni mainosten perusteella” 30 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 53 Gloria Sport Fit 51 Trendi Cosmopolitan 49 Kaksplus 48 Meidän Perhe Deko. 47 Kunto Plus Lähde: KMT AL + total 2016

11 Lähde: KMT AL + total 2016

12 ”Luen mielelläni bloggareiden ostosuosituksia”
13 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 46 Demi 43 Cosmopolitan 41 Trendi 40 Fit 34 Sport Kaksplus 31 Vauva Image 28 Meidän Perhe Lähde: KMT AL + total 2016

13 Lähde: KMT AL + total 2016

14 ”Mainokset ovat kiinnostava osa aikakauslehden sisältöä”
31 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Trendi 52 Elle 49 Gloria Meidän Perhe Sport Kaksplus 48 Antiikki & Design 46 Fit Vauva Deko. 45 Lähde: KMT AL + total 2016

15 Lähde: KMT AL + total 2016

16 45 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä
”Pysyn parhaiten ajan tasalla ammatillisista asioista seuraamalla ammattilehtiä” 45 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Metsälehti 73 Maatilan Pellervo 72 Yrittäjäsanomat Aarre 71 Opettaja Koneviesti 70 Tekniikka & Talous 67 Arvopaperi 65 Golflehti Meidän Talo 64 Lähde: KMT AL + total 2016

17 Lähde: KMT AL + total 2016

18 53 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä
”Saan parhaiten tietoa harrastuksistani ja mielenkiintoni kohteista alan erikoislehdistä” 53 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Juoksija-lehti 78 Kippari 76 Golflehti 75 Auto Bild Suomi 73 Tivi Vene MikroBitti 72 Vauhdin Maailma Erä 71 Urheilulehti Lähde: KMT AL + total 2016

19 Lähde: KMT AL + total 2016

20 44 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä
”Jos lukemassani aikakauslehdessä on tuotenäyte, kokeilen sitä mielelläni” 44 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 69 Trendi 68 Cosmopolitan 67 Demi Fit 65 Viva Vauva 64 Kotivinkki 63 Mondo Oma Aika Lähde: KMT AL + total 2016

21 1. Lukemisen ja mainonnan väittämät
2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen

22 suomalaisesta suhtautuu aikakauslehtimainontaan myönteisesti.
2/3 suomalaisesta suhtautuu aikakauslehtimainontaan myönteisesti. Lähde: KMT AL + total 2016

23 Printtimainonnasta pidetään kaiken kaikkiaan enemmän kuin mainonnasta digitaalisissa kanavissa.
Lähde: KMT AL + total 2016

24 Myönteisesti mainontaan suhtautuvat eri medioissa, % suomalaisista, suhtautuu melko myönteisesti tai myönteisesti Lähde: KMT AL + total 2016

25 Vain 16 % suomalaisista suhtautuu asiakaslehtimainontaan kielteisesti.
Lähde: KMT AL + total 2016

26 Kielteisesti mainontaan suhtautuvat eri medioissa, % suomalaisista, suhtautuu melko kielteisesti tai kielteisesti Lähde: KMT AL + total 2016

27 Jokaista kielteisesti aikakauslehtimainontaan suhtautuvaa kohden on 2,8 myönteisesti suhtautuvaa.
Lähde: KMT AL + total 2016

28 Myönteisesti mainontaan suhtautuvat yhtä negatiivisesti suhtautuvaa kohden
Lähde: KMT AL + total 2016

29 Aikakauslehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Gloria 81 Fit 80 Cosmopolitan Trendi Sport 79 Elle Me Naiset Lapsen Maailma Kauneus & Terveys Meidän Perhe 78

30 Asiakaslehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Kaksplus 82 Antiikki & Design Meidän Perhe 79 Kotivinkki Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti Unelmien Talo & Koti 78 Me Naiset Tivi Anna Askel

31 Ammatti- ja järjestölehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Yrittäjäsanomat 72 Kaksplus 71 Meidän Perhe 70 Tivi 69 Tekniikka & Talous Talouselämä 67 Lapsen Maailma Arvopaperi Vene Vauva 66 Erityisen positiivista suhtautuminen on ammattilehtien lukijoiden keskuudessa

32 Aikakauslehtien verkkomainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 55 Cosmopolitan 53 Fit 49 Kaksplus 47 Elle 46 Vauva Meidän Perhe 45 Sport Urheilulehti 44 Arvopaperi Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa

33 Blogimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 49 Cosmopolitan 45 Meidän Perhe 44 Fit 42 Kaksplus 41 Vauva Sport 40 Elle 38 Trendi 37 Kunto Plus 34 Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa

34 Somemainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 54 Cosmopolitan 48 Elle 43 Fit 41 Vauva Meidän Perhe 40 Kaksplus 39 Sport 38 Trendi Urheilulehti 37 Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa

35 TV-mainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Fit 64 Demi 63 Cosmopolitan Arvopaperi 62 Tekniikka & Talous Trendi 61 Sport Meidän Perhe 60 Urheilulehti Golflehti

36 Radiomainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Fit 57 Demi 56 Meidän Perhe 55 Vauhdin Maailma Cosmopolitan 54 Sport Kaksplus Lapsen Maailma 52 Vene Urheilulehti

37 Sanomalehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Kaksplus 91 Kotimaa Opettaja 90 Kotivinkki Oma Aika Talouselämä 89 Unelmien Talo & Koti Trendi Me Naiset Kauneus & Terveys

38 Iltapäivälehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat
Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Meidän Perhe 82 Kaksplus 80 Sport Oma Aika Fit 79 Urheilulehti Vauhdin Maailma Cosmopolitan 78 Kauneus & Terveys Unelmien Talo & Koti

39 1. Lukemisen ja mainonnan väittämät
2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen

40 59 % suomalaisista ei estä digitaalista mainontaa millään laitteella.
Lähde: KMT AL + total 2016

41 18–24 -vuotiaista mainonnan tietokoneella estää lähes puolet, ja mobiilissa lähes joka kymmenes.
Lähde: KMT AL + total 2016

42 Lähde: KMT AL + total 2016

43 Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta
Lisää KMT-koosteita Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta

44 www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi


Lataa ppt "Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google