Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kotiin vietävät palvelut ja teknologia 27.9.2018
2
Etähoiva- ja teknologiayksikkö Severi
Kotihoidon yksikkö vuodesta 2016 Asiakkaat Siiristä Saimaankatu 64 2 sairaanhoitajaa, 9 lähihoitajaa Kuvapuhelinpalvelut Erilaiset pilotit ja muu teknologia
3
Kuvapuhelinpalvelu Puhutaan sekä asiakkaille että ammattilaisille kuvapuhelinpalvelusta
4
Kuvapuhelimen avulla tehtävät hoivakäynnit
Minkälaisia asiakkaita voidaan hoitaa etänä? Mitä kuvapuhelin hoivakäynneillä voi tehdä? Ohjata lääkkeiden ottamista Ruokailun seuranta ja ruoan lämmittämisen ohjaus VS mittauksen ohjaus ja insuliinin pitämisen ohjaus Kuntoutus Muu ohjelma
5
Miksi kuvapuhelin? Tarkoitus tukea kotona asuvan ikääntyneen toimintakykyä ja kotoa selviämistä Asiakkaalle Uutta sisältöä elämään Sosiaalisten verkostojen kasvaminen? Turvallisuuden tunne Toimintakyvyn ylläpitäminen Omaiselle Yhteydenpito Meille Asiakkaiden hyvinvointi Kustannussäästöt (1 etähoivakäynti/päivä 60 asiakkaalle tuo kentälle 15 tuntia/päivä lisää aikaa)
6
Asiakaspalaute Pääsääntöisesti positiivista
”Tämä on niin hyvä asia, kun te soitatte. Poikakin saa olla rauhassa, kun olen hyvissä käsissä” ”Lähde nyt, kohta alkaa aamunavaus” ”Koen olevani turvassa, kun tiedän, että te soitatte” ”Ei ole ketään muuta kenelle puhua” ”Te olette minun ystäviä” ”Ihanaa kun soitatte kun teidän kanssa voi puhua” ”Kyllähän tää ihan kiva on, mutta eihän se voita ihmistä joka käy”
7
Projektit ja pilotit Pyöröoviasiakkaat Kotikuntoutus Haavahoito
Ensihoito Omaishoito
8
Paikantava turvapuhelin
Sopii muistamattomille asiakkaille jotka liikkuvat paljon Kahdensuuntainen puheyhteys Voi soittaa 8 eri numerosta kelloon Asiakaskohtainen virtuaalinen turvaraja- hälytys kun raja ylittyy Vesitiivis
9
Lääkeautomaatti Kaikki hälytykset lääkeautomaatista menevät Gillie palvelualustaan, jota seurataan Koordinaatiokeskuksessa 24/7 30 laitetta Laite antaa hälytyksen jos Lääke jää ottamatta Laitteeseen yritetään murtautua Lääkesäiliö on tyhjä Verkkovirta katkeaa ja laitteen akku alkaa loppumaan
10
Anna Perenna visuaalinen liiketunnistin
Seuraa koko ajan asiakkaan toimintaa, mutta ei lähetä kuvaa minnekään (tekoäly) Jos asiakas kaatuu, huutaa apua, on liian kauan wc:ssä tai poistuu asunnosta tulee hälytys – ohjelma ottaa kuvan tapahtumasta ja lähettää sen koordinaatiokeskukseen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.