Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? 8.11. 2006 Piia Laita, KIASMA.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pirkanmaan brändin nykytila-analyysi Katri Tanni, Differo Oy
Advertisements

HALLITUKSEN JÄSENTEN TEHTÄVÄT YHDISTYKSESSÄ
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
Koulutuksen avulla kasvuun Koulutustarjontaa vähittäiskaupan alalle.
Kaupallisen alan kulttuuri
Asiakkuudet luovalla alalla
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
Laadukkaan asukasviestinnän mahdollisuudet
Meditoitunut yhteiskunta vaikuttajan areenana ja mielikuvien luojana Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Yhdistyksen markkinointi
2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Vinkkejä hankeviestintään
TTL Sosiaalisessa mediassa
Mitä te oikein teette? Opiskelijoiden edustamien ammatteihin liittyvien videoklippien tms. suunnittelu ja kuvakäsikirjoitus.
T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN III Teematyöryhmä , Markkinointi ja työantajayhteistyö.
Johdatus viestintään, kuudes luento: organisaatioviestintä
Museoliitto, Tampere, KULTTUURIVIENNIN TUKIVERKKO TIEDOTUSVÄYLÄNÄ.
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Roosa nauha -kampanja 2012.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Ryhmätekstiviestit netistä selaimella OSA I Tehtyjä tutkimuksia mobiilimarkkinoinnista ja mobiiliviestinnän tehokkuudesta
Opintopolku – markkinointiviestintä
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
Mediapsykologia Mitä ihmiset tekevät medialla ja mitä media tekee ihmisille? Rakentuu monen eri tieteenalan perustalle: psykologia, journalistiikka, retoriikka,
Yhteinen viesti on vahva viesti Pirjo Tiippana JÄRJESTÖTIETOPÄIVÄT , Rovaniemi.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola.
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Mainoksen erittelyä tekstitaito-kokeessa
Johdatus viestintään, kuudes teema: organisaatioviestintä
Seura suuren tapahtuman järjestäjänä Suurtapahtumat SM kilpailut MTV&NTV (YLE) Maaottelu FIN-NOR-DEN-POR 2000 Suomen Voimistelupäivät.
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Samuli Hyvönen, Matias Meskanen ja Henri Jurvelin.
VIESTINTÄ Tarja Tapaninen … on sanomien välitystä ja vaihdantaa lähettäjän ja vastaanottajan välillä.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
Jäsenfoorum palautekooste Sanna Mustonen.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Ekonomi Summit 2016 Anne Korkiakoski
Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Markkinointisuunnitelma
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Johdatus viestintään, 3. teema: keskinäis- ja organisaatioviestintä
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
TalentShare: Intro henkilöbrändäykseen
Henkilöstö kilpailutekijänä
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö
MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ ON Asko Siukosaaren mukaan
Herkkuammatti-kampanja
Arvioinnista arkipäivää
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Yrityskuva ja viestintä
Brändi sosiaalityössä
NV:n uusi viestintästrategia työseminaari
Viestintäsuunnitelma
Myyntikanavien… …kaivelua.
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Markkinointisuunnitelma
Esityksen transkriptio:

Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? 8.11. 2006 Piia Laita, KIASMA

Viestintä Profilointi Tiedotus, informointi, ulkoinen viestintä Imago ja identiteetti Tiedotus, informointi, ulkoinen viestintä PR, suhdetoiminta Suhteet joukkoviestimiin Julkisuuden hallinta Markkinointi Mainonta Markkinointiviestintä Piia Laita, KIASMA

Profilointi Imago Identiteetti Imago + identiteetti = brändi Maine Mielikuva Identiteetti Arvot Osaaminen Tavoite ja visio Viestiminen Visuaalinen ilme Imago + identiteetti = brändi Piia Laita, KIASMA

Yleisösuhde ja PR Vastaanottajanäkökulma Verkostoituminen Kohderyhmien määrittely suuri yleisö ja osa-yleisöt kävijät taiteen kenttä joukkoviestimet päättäjät sidosryhmät ja yritysyhteistyökumppanit Piia Laita, KIASMA

Suhdetoiminta Kiasmassa Asiantuntijatoiminta esitelmät, luennot, puheenvuorot Yritysyhteistyö Esittelymateriaali, tilaisuudet Viestinnän välineitä yleisösuhteen hoitoon Kiasma-lehti, www.kiasma.fi, Kiasmail Projektikohtainen materiaali Rakennuksen infopaikat: perusinformaatio- ja orientointi, näkyvyys katukuvassa Palautekanavat Piia Laita, KIASMA

Yhteistyö median kanssa Tiedotteet Taustamateriaali, näkökulmat Tiedotustilaisuudet Henkilökohtaiset tapaamiset Kuva- ja tiedotepalvelu internetissä Piia Laita, KIASMA

Julkisuuden hallinta Hallitaan omaa toimintaa Julkisuuteen pääsy Paikka ja ajoitus Viestin sisältö Mitä halutaan sanoa Vaikutus Tavoitteet, suorat ja välilliset vaikutukset Piia Laita, KIASMA

Julkisuuden hallinta Kiasmassa Asiantuntijaorganisaatio Yhteistyökumppanit Tasapuolinen ja avoin mediasuhde Kriisiviestintäsuunnittelu Arviointi ja seuraaminen Piia Laita, KIASMA

Markkinointi Tavoitteet Kohderyhmät Keinot Profiloinnin tuki Toiminnasta kertominen Mielenkiinnon ylläpito ja kiinnittäminen Kohderyhmät Kävijät Melkein kävijät Ei-kävijät Keinot Mainonta Markkinointiviestintä Piia Laita, KIASMA

Mainonta Kertoo tuotteen/palvelun olemassaolosta Luo tai aktivoi tarpeita ja haluja Maksettua, välillistä Lähettäjä tunnistettavissa Kriteerit: kustannus-hyötysuhde Tavoittaminen Huomioarvo Vaikuttavuus Piia Laita, KIASMA

Markkinointiviestintä Välineitä Viestinnän välineet Kohderyhmille suunnattu ohjelma ja materiaali Kanta-asiakkaat, ystäväyhdistykset Matkailu- ym. tapahtumat Kanavia Yleiset jakelukanavat Suoramarkkinointi Yhteistyökumppanit Rakennus Piia Laita, KIASMA

Arviointi Lehdistöseuranta ja –analyysi Kävijätutkimukset Lukija- ja käyttäjätutkimukset Mediabarometri ym. tutkimukset Yleisöpalaute Erilaiset lopputyöt ym. tutkimukset Oman alueen koulut Piia Laita, KIASMA

Rajankäyntiä Tekstimainonta Kytkyt Advertorial Tuotesijoittelu Yhteistyövastikkeet Ostettu ohjelma-aika Piia Laita, KIASMA