Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAnne Toivonen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
Mediapsykologia Mitä ihmiset tekevät medialla ja mitä media tekee ihmisille? Rakentuu monen eri tieteenalan perustalle: psykologia, journalistiikka, retoriikka, kielentutkimus Käsittelee median ja käyttäytymisen suhdetta Huomion kohteena aktiivinen ja mediasuhteeseen itse vaikuttava median käyttäjä
2
Mediasuhde Kulttuurinen tilanne Yhteiskunnallinen tilanne
Tekijä Yhteiskunnallinen tilanne Mediaa säätelevät taustarakenteet Mediaesitys Havaintotoiminnat Mediasuhde
4
Konstruktivistiset teoriat
5
Vaikutustutkimukset:
Median riskit – miten media vaikuttaa? Ongelmia: 1) Median vaikutus on vaikea eritellä muista elinympäristön vaikutuksista 2) On mahdotonta löytää vertailuryhmää, joka ei olisi altistunut median vaikutuksille 3) Mediasuhde on yksilöllinen Itsearviointiin perustuvat kyselytutkimukset Samojen henkilöiden pitkäaikaiset tutkimukset, mediapäiväkirja, fysiologiset mittaukset Mediavaikutukset aina median ja ihmisen vuorovaikutuksen tulos Mediasisältö Jo olemassa olevat ominaisuudet
6
Käyttäjätutkimukset:
Yleisömittaukset: Mediakilpailu – trendit, brandit Kaupallisiin tarpeisiin – miten voidaan murtaa psykologinen vastarinta, jotta kaupalliset ja poliittiset viestit saadaan perille Sisältö ja yleisö vaikuttavat toisiinsa Finpanel Digitaalisuus helpottaa laskemista Käyttäjätutkimukset: * Median käyttäjä, median mahdollisuudet
7
Tietoyhteiskunta, informaatioyhteiskunta, mediayhteiskunta, mielikuvayhteiskunta
Mediakasvatus: identiteettityö Maailman muutokset Miten ihminen pystyisi hallitsemaan mediaa, eikä media ihmistä?
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.