Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Herkkuammatti-kampanja

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Herkkuammatti-kampanja"— Esityksen transkriptio:

1 Herkkuammatti-kampanja
Suomen Elintarviketyöläisten Liitto Projektihenkilö Virpi Kulomaa Suurtalousalan yhteistyöjärjestö FIDA ry

2 HERKKUAMMATTI-KAMPANJA
Suurtalousalan yhteistyöjärjestö FIDA ry:n koordinoima ammattikeittiöalan imagonkohotushanke Kampanjaa rahoittaa maa- ja metsätalousministeriön Laatuketju Yhteistyökumppanit Blue Service Partners Oy  Electrolux Professional Oy Heinon Tukku Oy Sodexo Oy Tavoitteena kohottaa ammattikeittiöalan ja erityisesti suurkeittiötyön imagoa ja nostaa sen arvostusta erilaisin toimenpitein Kohderyhmänä yläkoululaiset ja lukiolaiset, alan opiskelijat, aikuiset ammatinvaihtajat, opot, alan ammattilaiset Laatuketjuhankkeiden painopisteet: Nostetaan ruoan ja ruoantekijöiden arvostusta julkisissa ruokapalveluissa

3 TOIMENPITEET Toimenpiteet, miten kampanja on lähtenyt liikkeelle
Ensin mietittiin ammattikeittiöihin liittyviä vetovoimaisia tekijöitä kuten osaaminen ja säännöllinen työaika. Imagon kannalta tärkeää on kuitenkin laajempi kokonaisuus, tunnelma, kuvat ja tekstit, joiden kaiken pitäisi tukea imagonkohotusta. Sen vuoksi mietittiin ja ideoitiin tarkemmin elementtejä, joita nykyajan ammattikeittiö sisältää ja joita halutaan nostaa esille. aikana halutaan nykyajan ammattikeittiöistä nostaa esille. Näihin elementeistä muodostuvaan kokonaiskuvaan viestintä ja tuotettu materiaali pohjautuvat, kuten logo, esite ja www-sivut. elementtejä mm. tuoreus, raikkaus, värikkyys, palvelu, lämpö, hymyily, teknologia, hygieenisyys, osaaminen, viihtyisyys tunnelma, nautinto, hyvä olo ja tasapaino 3. Koko kampanja positiivinen, osaaminen nostaminen esille, positiivisten mediamainintojen lisääminen koko alasta mediassa on ollut mediassa lähinnä markkinointia kampanjasta. Jatkotoimia voidaan miettiä esim. tietty pääaihe, johon kampanja linkittyisi. 4. Idea myöhemmin lisää 3

4 2010 6 kk Esitteestä kampanjan konseptin suunnitteluun
Nimi ja graafinen ilme Herkkuammatti.fi –sivusto (1. versio) Herkkuammatteja tulevaisuuden osaajille –koulutusesite Artikkelit Reseptikilpailu ”Erityisruokavalioiden taitaja” Sosiaalinen media

5 Toimenpiteet, miten kampanja on lähtenyt liikkeelle
Ensin mietittiin ammattikeittiöihin liittyviä vetovoimaisia tekijöitä kuten osaaminen ja säännöllinen työaika. Imagon kannalta tärkeää on kuitenkin laajempi kokonaisuus, tunnelma, kuvat ja tekstit, joiden kaiken pitäisi tukea imagonkohotusta. Sen vuoksi mietittiin ja ideoitiin tarkemmin elementtejä, joita nykyajan ammattikeittiö sisältää ja joita halutaan nostaa esille. aikana halutaan nykyajan ammattikeittiöistä nostaa esille. Näihin elementeistä muodostuvaan kokonaiskuvaan viestintä ja tuotettu materiaali pohjautuvat, kuten logo, esite ja www-sivut. elementtejä mm. tuoreus, raikkaus, värikkyys, palvelu, lämpö, hymyily, teknologia, hygieenisyys, osaaminen, viihtyisyys tunnelma, nautinto, hyvä olo ja tasapaino 3. Koko kampanja positiivinen, osaaminen nostaminen esille, positiivisten mediamainintojen lisääminen koko alasta mediassa on ollut mediassa lähinnä markkinointia kampanjasta. Jatkotoimia voidaan miettiä esim. tietty pääaihe, johon kampanja linkittyisi. 4. Idea myöhemmin lisää

6

7 2011 8 kk Herkkuammatti.fi -sivusto (2. versio) kehitys ja sisällöntuotanto Artikkelit Herkkuammatti-videon tuotanto ja jakelu Reseptikilpailu ”Ideoi ikäihmiselle maistuva välipala” Messut Taitaja 2011 Heinon Tukkumessut Ateria Sosiaalinen media

8

9

10 2012 12 kk Kouluruokadiplomi –hankekokonaisuus
Herkkuammatti.fi kehitys ja sisällöntuotanto Artikkelit Reseptikilpailu ”Innostu Itämeren ruokavaliosta” Messut Gastro Taitaja 2012 Sähköinen Koulun kokki –oppipeli, myös FB-versio tulossa Sosiaalinen media

11

12

13

14 HERKKUAMMATTI.FI - Opiskelu
Kohderyhmä ammatinvalintaa suunnittelevat ja alan opiskelijat. Perustietoa alasta ja oppilaitoksista sekä uratarinoita.

15 HERKKUAMMATTI.FI – Ammattilaiset
Kohderyhmä ammattilaiset ja alan opiskelijat. Tietoa ja artikkeleita toimialasta ja toimijoiden esittelyä.

16 SOSIAALINEN MEDIA

17 HERKKUAMMATTI.FI TILASTO

18 KOKEMUKSIA KAMPANJASTA
Laaja toimenkuva  Herkkuammatti.fi –sivujen rakentaminen ja tekninen tuki, sisällöntuotanto, artikkelien toimitus, valokuvaus, videon tuottaminen, sosiaalisen median hyödyntäminen, messut, verkostoituminen, sidosryhmät, kampanjaviestintä, markkinointi… Kokemuksen mukaan tärkeää kampanjan aikana on ollut Yhteistyön ja verkostojen merkitys Ihmisten tapaaminen ja tilanteissa mukana oleminen Viestintäosaaminen (tiedotus) Aito kiinnostus ja innokkuus sekä halu panostaa asiaan Vahva ilme tai ”brändi” Ennakkoluulottomuus asioita kohtaan Pohdittavaa Vaikuttavuus: mittaamisen vaikeus Resurssit, mm. verkostot Palaute: koetaanko tarpeelliseksi ja jos, niin miten ja kuka kokee Jatko?

19


Lataa ppt "Herkkuammatti-kampanja"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google