Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN"— Esityksen transkriptio:

1 VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Tämän esityksen tarkoituksena on kertoa mikä on Kokeilun paikka. DIGISOTEKOKEILUT 2018 SIRPA MUSTONEN, MOTIVA OY

2 MITEN KERROT KOKEILUN PAIKASTA?
Kokeilun paikka rohkaisee löytämään uusia ratkaisuja kestävän muutoksen edistämiseksi kokeilujen keinoin. Kokeilunpaikka.fi on verkkoalusta, joka yhdistää ideoijat, toteuttajat, sparraajat ja rahoittajat. Hankkeen taustavoimina ovat Motiva ja Valtioneuvoston kanslia. Kokeilujen on kerrottava viestinnässään, että ovat mukana Kokeilun paikan digisotekokeiluissa, jotka ovat osa Kokeilevan Suomen kärkihanketta. Someviestinnässä käyttökelpoisia aihetunnisteita ovat #kokeilut Näin huomaamme viestinne ja voimme jakaa niitä eteenpäin kanavissamme.

3 HYVIN SUUNNITELTU ON PUOLIKSI TEHTY
Viestinnällä tehdään näkyväksi hankkeen tavoitteita ja toimintaa sekä rakennetaan ja ylläpidetään suhteita sidosryhmiin ja mediaan. Ota huomioon muun muassa: Kenelle viestit: ketkä ovat hankkeesta kiinnostuneita; keihin pitää vaikuttaa; kuka voi edistää hanketta; kuka voi olla kriittinen? Muotoile sanomasi ja valitse viestintäkanavasi sen mukaan. Jos tärkeimmät kohderyhmäsi eivät saa tietoa, viestintä on epäonnistunut. Mitkä ovat tärkeimmät viestisi, jotka haluat saada läpi? Laadi hankkeestasi etukäteen muutama ytimekäs ja ymmärrettävä ydinviesti, joita toistat hankkeen aikana. Päivitä ydinviestejä tarvittaessa. Laadi alustava viestintäkalenteri, johon kootaan ennakoivasti ja suunnitelmallisesti hankkeen viestinnän kannalta tärkeitä steppejä ja toimia sekä niihin liittyvät viestintävastuut (esimerkiksi hankkeen seminaarit, työpajat, blogikirjoitukset yms.). Kuka on hankkeen äänitorvi julkisuudessa?

4 MILLOIN VIESTIÄ? Viestintää pitää tehdä läpi hankkeen elinkaaren, mutta tietyt virstanpylväät kannattaa aina viestiä. Hankkeen on tuotettava verkkopalvelussa julkaistava uutinen tai mediatiedote ainakin, kun hanke alkaa: mitä ollaan tekemässä ja mitä tavoitellaan välituloksia on saatu: mitä on tehty ja mitä saavutettu, mistä tulokset löytyvät, muista kertoa myös epäonnistumisista, niistä opitaan parhaiten hanke päättyy: mitä tehtiin ja opittiin, tulokset.

5 MITÄ VIESTITÄÄN KOKEILUN PÄÄTYTTYÄ?
Kokeilun päätyttyä raportoi kokeilun paikkaan sen tuottamat opit. Tarvitaanko mediatilaisuutta tai tulostiedotetta? Voisiko tuloksista kirjoittaa blogin? Ota yhteyttä, jos joku teistä olisi kiinnostunut kirjoittamaan blogitekstin,

6 KULTTUURINMUUTOS Valtioneuvoston kanslian ja Motivan tavoitteena on rohkaista löytämään uusia ratkaisuja kestävän muutoksen edistämiseksi kokeilujen keinoin sekä levittää kokeilukulttuuria yhteiskunnan eri tasoilla.

7 KOKEILUJEN TUKI Kokeilun paikka tukee erilaisia kokeiluja. Projektin yhteydessä järjestetään rahoitushakuja teemoissa kiertotalous, tekoäly ja työllisyys. Kokeiluja sparrataan Kokeilun paikan ja kokeilijayhteisön toimesta.

8 SEURAA NÄITÄ! MUISTA NÄMÄ!
@KokeilunPaikka Kokeilun paikka kokeilunpaikka Pysyt perillä suomalaisen kokeilijayhteisön kuulumisista seuraamalla Kokeilun paikan viestintäkanavia.


Lataa ppt "VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google