Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAino Karvonen Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala
2
T AUSTAA Tavoitteena edistää suhteita ja sen kautta myyntiä markkinointiviestinnän keinoin. Pyritään tuomaan esille yrityksen myönteisiä piirteitä. Suhteiden edistämiseen käytettäviä keinoja ovat: mainonta, henkilökohtainen myyntityö, myynninedistäminen, suhde- ja tiedotustoiminta sekä suoramarkkinointi
3
S UHDETOIMINTA Yrityksen suhdetoiminnan kohteita ovat yrityksen ulkoiset ja sisäiset kohderyhmät Suhdetoiminnan tehtäviä ovat mm. lehdistösuhteiden hoitaminen, tiedottaminen, ilmaisen julkisuuden saaminen ja lobbaus. Keskipisteessä oma yritys ja siihen liittyvät asiat
4
E SIMIESVIESTINTÄ Vaikuttamalla alaisiin mahdollistaa vaikuttamisen muihinkin sidosryhmiin. Tyytyväinen työmies on kuin kävelevä mainos. Suhteiden luominen on jatkuvaa toimintaa. Esimies voi edustaa firmaansa myös työajan ulkopuolella.
5
”Viestintäkeinojen valinnassa tärkeintä on se, miten kyseinen keino kykenee välittämään yrityksen viestisisällön oikealle kohderyhmälle.” ( http://www2.edu.fi/etalukio/yrittajyysvayla/?page=303) http://www2.edu.fi/etalukio/yrittajyysvayla/?page=303
6
Yrityksen sisäinen suhdetoiminta Mitä esimiehen pitäisi huomioida? Alaisia kohtaan Omia esimiehiä kohtaan
7
LÄHTEET Markkinointiviestintä. Saatavissa: http://www.aedu.sakky.fi/opinnet/markkinointi/1mvie stin.htm Hakupäivä 21.9.2010. Kuluttajaviraston materiaali markkinointiviestinnästä. Saatavissa: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi- FI/kuluttajakasvatus/mainonta-ja-kaupallinen- media/tietoa-mainonnasta/markkinointiviestinta Hakupäivä 21.9.2010. Etälukion materiaali markkinointiviestinnästä. Saatavissa: http://www2.edu.fi/etalukio/yrittajyysvayla/?page=30 3. Hakupäivä 21.9.2010.
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.