Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA
GOLFLIITTO Aluekierros 11/2016 Suomen Golfliitto, Radiokatu 20, Helsinki, Esityksen otsikko sivu 1
2
Rakenne Työpajatyöskentely (3 tuntia)
Rekrytointisuunnitelman laatiminen (+2 viikkoa) Itsearviointina rekrytointitapahtumien vaikutukset
3
Esittelyt ja seurasi nykytila
Millaisia rekrytointitoimenpiteitä teillä on nyt? Mikä toimii? Mikä ei toimi? Kuka toteuttaa? Mitä te haluaisitte tehdä?
4
Työpajan kulku Käymme läpi rekrytointia eri näkökulmista usean eri kysymyksen kautta Tee aktiivisesti muistiinpanoja (handout) Hyvillä muistiinpanoilla saat jo tulevaan suunnitelmaasi paljon sisältöä Jaa omaa ja opi muilta
5
Miksi
6
TAVOITTEET - konkretia
Lisää harrastajia lukumäärällisesti Seuran yleinen tunnettuus – word of mouth Mielikuva golfista – monipuolisuus, hinta… Lyhyen tähtäimen tavoitteet Pitkän tähtäimen tavoitteet
7
kenelle
8
kohderyhmät Kenet me haluamme tavoittaa ja millä keinoilla/tavoilla?
Ikä Sukupuoli Koulut, päiväkodit Seurat Vaikeat vs. helpot kohderyhmät Vanhemmat
9
mitä
10
Mitä käytännössä teemme?
Peilaa tavoitteisiin Mitä jäsenhankintatapahtumassa pitää tapahtua, jotta päästään tavoitteisiin? Aktiivisuus vs. passiivisuus? Aloittelijoiden ehdoilla Anna lapsille jotain Miten saadaan viesti vanhemmille asti? SISÄLTÖ ON KUNINGAS – 1. kerta tärkein Kuka luo teidän seurassa parhaan ilmapiirin ja sisällön? Onnistumiset ja pätevyyden tunne
11
missä
12
Kuka liikkuu – seurA VAI LAPSET
Meneekö seura kohderyhmän luokse? VAI Tuleeko kohderyhmä seuran luokse? Miten? Onko kohderyhmä jo ”valmiiksi” jossain? Kartoita eri vaihtoehtoja ja toimintaympäristöjä
13
milloin
14
AIKATAULU/vuosikello
Ajoitus - milloin ja mitä? Muista tavoitteenne! Ajattele myös kohderyhmän aikataulun mukaisesti. Tapahtuman/tapahtumien kesto Jatkuvuus – onko kaikille aina tarjolla mahdollisuus?
15
miten
16
VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI
Miten tapahtumaan saadaan osallistujia? Tapahtuman/tapahtumien markkinointi Väline, viesti, toivottu lopputulema Verkostoituminen ja kontaktointi Itse tapahtuma Kuka päättää, mihin harrastukseen lapsi menee? Miten heidät huomioidaan tapahtumassa? Mitä tapahtuman päätteeksi?
17
kuka
18
VASTUUHENKILÖT Kuka vastaa suunnittelusta?
Kuka vastaa kontaktoinnista? Kuka vastaa resursseista – taloudelliset- ja henkilöresurssit? Kuka vastaa tapahtumien toteutuksesta? Seuran parhaat Kuka vastaa viestinnästä ja markkinoinnista?
19
keneltä
20
TALOUS ja yhteystiedot
Onko toimintaan olemassa varoja? Markkinointimateriaalit Palkkiot Varmista ennen suunnittelua Keneltä saa lisätietoja seuranne junioritoiminnasta? TÄMÄ PITÄÄ OLLA EHDOTTOMASTI KUNNOSSA! VERKKOSIVUT!
21
Tarvitseeko pyörä keksiä uudelleen?
HYÖDYNNÄ VERKOSTOJASI Sidosryhmät Golfliitto muut golfseurat muut alueen seurat alueellinen liikuntajärjestö alueen tapahtumat Koulut Kulttuurilaitokset, seurakunta …
22
SEURANTA, ARVIOINTI JA MITATTAVUUS
Miten tapahtumien onnistumisia ja epäonnistumisia voi seurata ja arvioida? Kuka vastaa?
23
Rekrytoinnin esimerkki
TAVOITE – Saada lisää junioreita ympärivuotiseen jalkapallon joukkuetoimintaan Uudet ryhmät ja joukkuetoiminta alkaa marraskuussa Maaliskuu Päivisfutis markkinointi Futiskoulu markkinointi Toukokuu Koulukiertue Vain tytöille 350 lasta 1.-2. lk Heinä-syyskuu Jalkapallokoulun jatkot 1 krt / viikko 5-11-v. 150 lasta Marraskuu Uudet ryhmät F7, TF7 5-6-v. kerho Lehtimainos 15.4. Lehtimainos 15.5. Kausijulkaisu 27.5. Huhti-toukokuu Päivisfutis 1000 lasta Kesäkuu Jalkapallokoulu 5-11-v. 2 viikkoa 550 lasta Syys-lokakuu Päiväkotikiertue 3-4 viikkoa 700 lasta
24
Miten saa uusia ohjaajia / vapaaehtoistoimijoita?
Kysymällä ja pyytämällä Kertomalla selkeästi mikä on ohjaajan/vapaaehtoisen rooli – ÄLÄ VÄHÄTTELE mahdollista työmäärää Ihmisen on helpompi sitoutua, kun tietää mihin sitoutuu Pitämällä hyvää huolta nykyisistä vapaaehtoisista – ÄLÄ jätä heitä yksin Kiitä, kannusta, anna tukea, tarjoa koulutusta
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.