Markkinointi - tuote/tuotevalikoima

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Advertisements

© T 2 O Consulting Oy Liiketoiminnan tasapainoinen kehittäminen T 2 O Consulting Oy Juhani Pylkkänen Maj-Britt Rytkönen.
HRD-Kunto – tuotteen markkinointi -markkinoinnin kohderyhmät -myyntimenetelmät -myynnin välineet.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Moraalin kehitys (L.Kohlberg) Oikein vai väärin? Moraali kehittyy vaiheittain ajattelun kehittymisen mukana: 1.yksilön oma näkökulma 2. yhteisön lait ja.
MORAALITEORIAT Luku 7  Ydinsisältö. Moraaliteoriat kokonaisnäkemyksiä hyvän elämän toteutumisesta osa käytännöllistä filosofiaa eli etiikkaa edustavat.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Miten tietoa voisi kysyä vain kerran? JulkICT/ Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke Tietoarkkitehtuuri ja sisältömääritykset
Viestinnän tilanne kesä 2016
Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu
Yrittäjyys opintojen aikana
Motivaatioteoriat Julia L..
Kotitehtävä Keksi käytännön esimerkki erityyppisistä sääsopimuksista (swap, call, put). Mieti syitä siihen, miksi perinteinen vakuutusjärjestelmä ei riitä.
Inflaation lajit Petra & Natalie.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
palveluhyödyke palvelutuote tietotuote ”tavaratuote”
Henkilöstö kilpailutekijänä
AMMATINVALINTA ON mielenkiintoista PUUHAA…
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Otsikon asettelu alaotsikko.
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Kilpailustrategia LEA4LH004 SWOT – synteesianalyysi TOWS – strategiavaihtoehtojen luonti SWOTin pohjalta Riitta Rautava.
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
SISÄINEN Hanke- optimointi
Veget ja hiilet haltuun pk-ruokapalveluyrityksissä –hanke Kick off
Aineisto CANopen projektit Simulointikirjasto Prosessi RDF-malli
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Yrityskuva ja viestintä
Käyttöönoton tietopaketti
Toimiva lajittelu purkutyössä - Purkumerkki Oy
OSATA? Mitä tulevaisuudessa tulisi alalla SÄÄTYTALO
Käyttöönoton tietopaketti
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
Nimesi | Opettajasi | Luokkasi
Markkinoinnin perusteet
Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat?
Suunnittelu Vain hyvällä suunnittelulla päästään vapaaehtoistoiminnassakin tuloksiin. Suunnittelun perustana on tilanteen analysointi. Analyysin jälkeen.
Strategia: Liikeidea?.
Otsikko ja kuva -asettelu
Mistä löydämme tietoja…
Hinnoittelun kuvaaminen…
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Asiakasryhmien… …kartoitus.
Esimerkki yrityksen arvonmäärityksestä ja rahoitus-instrumenttien suunnittelusta pääomasijoitusta varten 1. päivä: Liiketoimintasuunnitelman läpikäynti,
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Onko tuotantomme… …riittävän tehokas?
Otsikon asettelu alaotsikko.
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Visio tulevasta toiminnastamme…
”Idea on siemen…” …joka alkaa itämään.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Myyntikanavien… …kaivelua.
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
…miten kilpailu kehittyy?
Markkinointisuunnitelma
Palveluohjauksen periaatteet ja kohtaamisen tärkeys
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

Markkinointi - tuote/tuotevalikoima 6.5.2019 Markkinointi - tuote/tuotevalikoima Mitä tarjoamme?

Tutkitaan tarjoamaamme tuotetta/palvelua Tuotteet ovat yleensä yrityksen ja sen markkinoinnin tärkein kilpailukeino tuote voi olla fyysinen käsin kopeloitava tai palvelutuote aineeton, immateriaalinen tuote voi olla ydintuote sen ympärille tuoteperhe 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Tuotteen ominaisuudet Tuotteen/palvelun ominaisuuksien kuvaus vahvuudet kilpailuedut heikkoudet ongelmat miten tuotteen sisältöä voitaisiin kehittää? laatu, imago, suurempi hyöty asiakkaalle jne. 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Asiakastarpeet Mitä asiakastarpeita halutaan tyydyttää? ”jokapäiväinen” status (naapurilla ei ole jne.) entisen tarpeen toinen muoto? uusi, luotu tiedostamaton tarve (mielikuva tarpeesta, vaikkei – imago?) 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Asiakkaan odotukset Mitä asiakkaat odottavat hyvältä tuotteelta? helppokäyttöisyys kestävyys/luotettavuus joustavuus, monikäyttöisyys edullisuus huoltoystävällisyys status??? jne. 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Tuotevalikoiman kuvaus Kuvaa tuotevalikoimaasi palvelut palvelupaketit tuotteet tuoteperheet Miten sitä voitaisiin kehittää? pakettien/tuoteperheiden yhteensopivuus imagon nostaminen onko oikeat tuotteet oikeille kohderyhmille? TP4_1.xls 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen