Markkinointi - tuote/tuotevalikoima 6.5.2019 Markkinointi - tuote/tuotevalikoima Mitä tarjoamme?
Tutkitaan tarjoamaamme tuotetta/palvelua Tuotteet ovat yleensä yrityksen ja sen markkinoinnin tärkein kilpailukeino tuote voi olla fyysinen käsin kopeloitava tai palvelutuote aineeton, immateriaalinen tuote voi olla ydintuote sen ympärille tuoteperhe 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Tuotteen ominaisuudet Tuotteen/palvelun ominaisuuksien kuvaus vahvuudet kilpailuedut heikkoudet ongelmat miten tuotteen sisältöä voitaisiin kehittää? laatu, imago, suurempi hyöty asiakkaalle jne. 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Asiakastarpeet Mitä asiakastarpeita halutaan tyydyttää? ”jokapäiväinen” status (naapurilla ei ole jne.) entisen tarpeen toinen muoto? uusi, luotu tiedostamaton tarve (mielikuva tarpeesta, vaikkei – imago?) 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Asiakkaan odotukset Mitä asiakkaat odottavat hyvältä tuotteelta? helppokäyttöisyys kestävyys/luotettavuus joustavuus, monikäyttöisyys edullisuus huoltoystävällisyys status??? jne. 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Tuotevalikoiman kuvaus Kuvaa tuotevalikoimaasi palvelut palvelupaketit tuotteet tuoteperheet Miten sitä voitaisiin kehittää? pakettien/tuoteperheiden yhteensopivuus imagon nostaminen onko oikeat tuotteet oikeille kohderyhmille? TP4_1.xls 6.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen