Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Strategia: Liikeidea?
2
Yrityksen strategia Yrityksen strategiassa haetaan vastausta mm. kysymyksiin: mitä tehdä, että päämäärät saavutetaan? millä keinoilla yritys menestyy kilpailussa? miten toiminta ja resurssit suunnataan? miten eri osa-alueilla edetään? jne. (c) 2007 Hannu Mikkonen
3
Mitä asiakkaille tarjotaan?
Liikeideassa tuotteet ja palvelut on nähtävä nähdä myös asiakkaiden tarpeiden tyydyttämisen kautta Kysymys kuuluukin: mihin asiakkaan tarpeisiin vastaamme? ovatko tarpeet: todellisia? luotuja (mielikuva tarpeesta)? (c) 2007 Hannu Mikkonen
4
Tuotteet, tuoteryhmät tai palvelut
Näillä tyydytetään asiakkaiden tarpeita (c) 2007 Hannu Mikkonen
5
Mitä asiakastarpeita tyydytämme?
Herkkuravintola tarjoaa asiakkailleen ”ruoan” lisäksi myös elämyksiä, samaistumista herkuttelijoiden joukkoon, ajanvietettä Kulmakunnan Ruoka & Räkälän sapuska koostuu pitkälti samoista aineksista - käyttäjien tarpeiden mukaan (c) 2007 Hannu Mikkonen
6
Kenelle toiminta suunnataan?
Kohderyhmät ja niitä kuvaavia piirteitä kotitaloudet taustavaikuttajat? yritykset ostaja, päättäjä? julkishallinto kuka on ostaja ja päätöksentekijä? (c) 2007 Hannu Mikkonen
7
Miten kohdeasiakkaat saadaan ostamaan tuotteitamme/palvelujamme?
Tämä ohjaa meidät suunnittelemaan markkinoinnin muita perusratkaisuja, kuten: hinnoittelua myyntikanavia yrityskuvan tai tuotekuvan luomista, viestintää yms. Ja niiden mahdollisimman tuloksellista hoitotapaa (c) 2007 Hannu Mikkonen
8
Miten yrityksen toiminta järjestetään tehokkaimmin?
Kirjaa ylös ne toimintatavat, joilla varmistetaan mahdollisimman hyvä toiminnan tehokkuus yrityksen toiminnan eri osa-alueilla TP6_5.xls (c) 2007 Hannu Mikkonen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.