Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Markkinoinnin perusteet

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Markkinoinnin perusteet"— Esityksen transkriptio:

1 Markkinoinnin perusteet
MAR1LK001 Tuote markkinoinnin kilpailukeinona Anna Hankimaa 1/14/2019

2 Tuotesalkku: Bostonin nelikenttä
Suuri Kysymysmerkit Tähdet Koirat Lypsylehmät Markkinoiden kasvunopeus Pieni Suuri Pieni Tuotteen suhteellinen markkinaosuus

3 Tuote Tuotepolitiikka = toimintaperiaatteet, joita tarjooman suunnittelussa noudatetaan Lajitelma = eri tuoteryhmät Valikoima = eri tuotteet tuoteryhmän sisällä POHDI PARIN KANSSA: Mikä on hiihtokeskus Levin kokonaistarjooma: valikoimat & lajitelmat?

4 Tuotteen elinkaari Erilaiset elinkaarikäyrät

5 Tuotteen kerrokset Ydinpalvelu on se, mitä asiakas on ostamassa (auto / kamera). Avustavat osat ovat vällttämättömiä ja luovat lisäarvoa ja differoitumista tuotteelle. Mielikuvatuotteen avulla lisätään kilpailijoista erilaistamista ja luodaan lisäarvoa asiakkaalle. Ydinpalvelu on se perusta, jonka tuottamiseksi yritys on alun perin perustettu. Lisäpalvelu on usein välttämätön osa palvelua. Tukipalvelulla tuotetaan kilpailuetuja muihin nähden.

6 Tuoteuutuudet Todelliset uutuudet Ei todellista uutuusarvoa
Tuotetta ei markkinoilla Brändi siirtyy uusille markkinoille Tuote-perheen laajennus ”minä myös” Sesonkituote Tuote-muuntelu Uusi keksintö, innovaatio Keksi-brändistä makeinen Uudet makuvaihtoehdot Kilpailijan rinnakkaistuotteet Kesäolut Uusi pakkaus 1,4 % 0,8% 6,1% 76,6% 12,9% 2,1%

7 Brändin rakentaminen Tutkiminen
Asiakkaiden asenteet ja arvomaailma. Kilpailijoiden tarjooma, asemointi, kilpailuedut. Oman yrityksen tavoitteet, resurssit. Brändin personaallisuuden suunnittelu Brändin positiointi Toteutus ja seuranta


Lataa ppt "Markkinoinnin perusteet"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google