Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Asiakasryhmien… …kartoitus
2
Millaisia asiakasryhmiä voisit löytää?
Jakoperusta esim. asiakkaiden; taustat (ikä, sukupuoli, tulot, ammatti, perhetilanne, koulutus, asuinpaikka jne.) arvostukset (asenteet, elämäntyyli, harrastukset) tuotteen/palvelun käyttö (jatkuva - satunnainen/vuodenaikaan sidottu, suurkäyttäjä - vähän käyttävä - mahdollinen käyttäjä jne...) (c) 2007 Hannu Mikkonen
3
Asiakasryhmien ryhmittely toimintasi kannalta?
Asiakasryhmiä, joilla on saman-suuntaiset: odotukset ja tarpeet valitse kiinnosta-vimmat ja kohdista tuotekehitys ja markkinointi näihin (c) 2007 Hannu Mikkonen
4
Hahmottele omaa asiakaskenttääsi
Pohdi omia tuotteitasi/ palvelujasi kohtaavatko ne asiakkaan tarpeet ja odotukset? (c) 2007 Hannu Mikkonen
5
Kehityssuunnan muutokset
Mitä kehityssuuntia rakenteessa on tapahtumassa; mitkä alueet kasvussa? mitkä supistumassa? Johtopäätökset oman toimintasi kannalta TP5_3.xls (c) 2007 Hannu Mikkonen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.