Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Advertisements

Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Pienten järjestöjen viestit - Kyselyn tulokset Pienten järjestöjen tapaaminen Anne Ilvonen, OK-opintokeskus & Riitta Kittilä, SOSTE.
Opettaja oman työnsä arvioijana AMK:n yhteistyöpäivä Anja Tuovila laatukoordinaattori.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Tutkimuksen huippuyksikkö OPLAA, opetuksen laatuhanke OPLAApro, opetuksen laatuprosessi.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Häirintäyhdyshenkilö- toiminta Eero Räsänen |
Arviointi osana oppimisprosessia
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
LSSAVI Valvontaprosessin vaiheet varhaiskasvatuksessa
Sähköinen avustushaku
Opeka-kyselyn tulokset
Kvinttiympyrä Kvinttiympyrästä näet kaikki duuri- ja mollisävellajit. Se kertoo myös ylennys- ja alennusmerkkien järjestyksen.
Koeviikko Jokainen jakso päättyy koeviikkoon  oma lukujärjestys verkkopenaalissa Jokaiselle kokeelle yksi ilta Koe klo 16.30–19.30 poistua saa aikaisintaan.
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
TIETOTURVA.
Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
Finský intensivní Titta Hänninen.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
Kumma nimi yrittäjyydelle…
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Kova-koulutus Marika ”Hartsa” Hella
Palautetaidot ja opponointi
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Kehityshankkeet Tietoallas toteutus
Rakenteisen kertomuksen käyttöönotto DH:ssa
Kielitietoisuus.
Koulunuorisotyön verkoston työkokous
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Mika Vestenius, Ilmatieteen laitos
Case: ”Ruoka-listalla kaali-kääryleitä”
Ympäristöriskinarviointi viranomaistoiminnassa
Seudullinen työkokous
Orientaatio -projektin satoa
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Katsaus sosiaalihuollon ammattihenkilöiden rekisteröintiin
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Oodin version 3.7 yhteenveto
Oodi versio 5.0. yhteenveto
Organisaatiouudistus Oodissa
Edunvalvonnan johtaminen
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Palautteesta Eetu-Pekka Heikkinen.
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Ajanhallinta opiskelussa
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Päivittäinen toiminta Mittarit Muutos toiminnassa
Käyttöoikeusyksiköitä koskevat tuotteet ovat seuraavat:
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Kuntoutusuudistus - miten tästä eteenpäin
Oodin, Sisun ja Opianalyzerin uusi käyttöoikeushakemus
Mitä SFX-ylläpitäjän kannattaa tietää e-aineistojen hankinnasta
Esityksen transkriptio:

Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta Laatukäsikirja opettajalle, eli Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta

1. Itä-Suomen yliopisto seuraa ISO 9001 -standardia On teollisuusstandardi Yliopisto päättänyt seurata sitä, eikä mitään toista Pääidea: Laatua valvotaan palautteen perusteella Laatua ei siis valvo kukaan ulkopuolinen, vaan yliopisto itse I johtopäätös: Yliopiston täytyy itse tietää, mitä hyvä toiminta on Viisi laatuasiaa opettajalle / E.R. 21.9.2018

2. Hyvä toiminta kuvataan laatukäsikirjassa Yliopistolla on Päälaatukäsikirja On jokaisella tiedekunnalla Kuvaa toiminnan kaikki vaiheet Kuvaukset ilmaistaan prosesseina esimerkiksi perustutkinnon koulutuksen prosessi opetussuunnitelman laatimisen prosessi II johtopäätös: Hyvä laatu on prosessikuvauksen mukaista toimintaa Viisi laatuasiaa opettajalle / E.R. 21.9.2018

3. Milloin toiminnan laatu on hyvä? Laadun mittaus perustuu palautteeseen Opetuksen palautetta saa monella tavalla 1. Suora palaute opetustilanteessa ja sen jälkeen 2. Opiskelijapalaute OODI-järjestelmästä 3. Muut kanavat - työnantajapalaute - eri kyselyjen antama palaute III johtopäätös: Seuraa palautetta, se kertoo opetuksesi koetusta laadusta Viisi laatuasiaa opettajalle / E.R. 21.9.2018

Vastauksen annat täältä 4. Reagoi palautteeseen Kaikkeen palautteeseen kannattaa aina reagoida OODIn palautteeseen on helppo vastata OODIssa Palautteen näet tästä Vastauksen annat täältä Vastaamalla palautteeseen osoitat, että Arvostat palautteen antajaa Kuuntelet Jatkossakin kannattaa antaa palautetta Älä ylireagoi, luota asiantuntijuuteeseesi IV johtopäätös: Vastaa kaikkeen palautteeseen Viisi laatuasiaa opettajalle / E.R. 21.9.2018

5. Anna itse palautetta Anna palautetta siitä, mistä täytyy antaa palautetta Laatusivulla on palautelomake Vakavista ongelmista täytä reklamaatiolomake Vaadi vastausta palautteeseesi Tarkat tiedot laatusivustolla https://www.uef.fi/intra/filtdk/fillaatu V johtopäätös: Anna itse palautetta, tästäkin Viisi laatuasiaa opettajalle / E.R. 21.9.2018

Kerrataanpa Laatu on avuksi! www.uef.fi Yliopiston täytyy itse tietää, mitä hyvä toiminta on Hyvä laatu on prosessikuvauksen mukaista toimintaa Seuraa palautetta, se kertoo opetuksesi koetusta laadusta Vastaa kaikkeen palautteeseen Anna itse palautetta, tästäkin Yliopiston täytyy itse tietää, mitä hyvä toiminta on Hyvä laatu on prosessikuvauksen mukaista toimintaa Seuraa palautetta, se kertoo opetuksesi koetusta laadusta Vastaa kaikkeen palautteeseen Anna itse palautetta, tästäkin Kerrataanpa Laatu on avuksi! www.uef.fi

Laatu on avuksi! www.uef.fi Kiitos ajastasi Yliopiston täytyy itse tietää, mitä hyvä toiminta on Hyvä laatu on prosessikuvauksen mukaista toimintaa Seuraa palautetta, se kertoo opetuksesi koetusta laadusta Vastaa kaikkeen palautteeseen Anna itse palautetta, tästäkin Laatu on avuksi! www.uef.fi Kiitos ajastasi Viisi laatuasiaa opettajalle / E.R.