Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka"— Esityksen transkriptio:

1 Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

2 Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015
Kouluyhteisön lapset ja aikuiset oppivat tulevaisuuden taidot yhdessä monipuolisin menetelmin. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

3 Pedagogiikka ja toimintakulttuuri
Tekninen toimintaympäristö Osaamisen kehittäminen Pedagoginen ja tekninen tuki Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

4 Pedagogiikka ja toimintakulttuuri
Oppilas käyttää koulun tarjoamia laitteistoja ja palveluja yhtä vaivattomasti kuin oppikirjaa (esim. O365, PedaNet ja digitaalinen oppimateriaali). Oppilas kerää osaamiseensa liittyvää materiaalia koko kouluajan ja saa sen mukaansa muuttaessaan tai perusopetuksen päättyessä. Pedagogiikka ja toimintakulttuuri Moniluku- ja kirjoitustaito ovat osa oppilaan ajattelua ja edistävät luovuutta Koulu sallii omien laitteiden käytön opetuksessa. Oppilas osoittaa osaamistaan yksilöllisellä tavoilla – opettaja arvioi yksilöllisiä tavoitteita Oppilas käyttää uusia tapoja (esim. tietoa keräävät anturit) uuden tiedon hankkimiseen. Oppilas käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa ja yhteisöpalveluja erilaisissa vuorovaikutustilanteissa oman sekä koulussa että koulun ulkopuolisten toimijoiden kanssa, myös kansainvälisesti. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

5 Tekninen toimintaympäristö
Tietoliikenne ja tekninen perusinfrastruktuuri ovat kouluilla yhtä toimiva itsestäänselvyys kuin vesi-, viemäri- ja tieverkot. Koulujen tietoverkot rakennetaan mahdollistamaan sujuva pedagoginen käyttö. TVT-välineiden määrä ei rajoita opetuksen toteutusta tai oppimateriaalien käyttöä. Verkko-, laite- ja sähköisten oppimateriaalien käyttöä, hankintaa ja ylläpitoa kehitetään tiiviissä yhteistyössä seutukunnan kanssa. Sähköisten oppimateriaalien käyttö on osa oppilaiden ja opetushenkilöstön arkea. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

6 Osaamisen kehittäminen
Kukaan ei voi osata ”tvt:tä”: jokaisen täytyy löytää omat tavat hyödyntää teknologiaa oppimisessa Osaamisen kehittyminen edellyttää: aktiivisuutta – oman osaamisen arviointi ja systemaattinen kehittäminen osallisuutta – osaamisen jakamista ja verkostoitumista Mahdollisuuksia ammatilliselle kehittymiselle luodaan: oppilaitostasolla pedagogisten tukihenkilöiden ja osallistavan toimintakulttuurin avulla kuntatasolla työväline- yms. koulutuksilla seututasolla yhteisillä koulutusohjelmilla ja verkostoitumalla - 1. kohdan ajatus on vapauttaa paineista että asian voisi "hallita" mutta kannustaa löytämään omaan toimintaympäristöön sopiva tapa - 2. kohdan funktio on nostaa esiin henkilöstön oma vastuu osaamisen kehittämisessä - 3. kohta kertoo karkeasti mitä kaikkea koulutusta on tarjolla - esimerkkinä voi poimia vaikka "pedagogisen piristysruiskeen " Osaavan tarjonnasta Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

7 Pedagoginen ja tekninen tuki
Pedagoginen tvt-tuki perustuu kunta- ja koulukohtaisten pedagogisten tukihenkilöiden toimintaan sekä opettajien täydennyskoulutukseen. Tekninen tuki järjestetään siten, että se edistää ja tukee oppimista. Pedagoginen ja tekninen tuki Pedagogisten tukihenkilöiden tehtävä: Tukea verkko-oppimisympäristöjen, pedagogisten sovellusten, ohjelmien sekä sähköisten materiaalien opetuskäytössä. Auttaa oppimisprojektien suunnittelussa ja toteuttamisessa sekä oppitunneilla. Järjestää koulutuksia ja tiedottaa. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

8 Suunnitelma tukena tavoiteltaessa
yhteisöllisyyttä Suunnitelma tukena tavoiteltaessa jakamista verkostoitumista yhteistyötä Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

9 Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015


Lataa ppt "Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google