KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Juniorijoukkueen organisaatio
Tolkkua työaikoihin – kampanjan lähtötasokyselyn tuloksia Tarja Arkio Asiantuntija.
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Kangasalan Kisa Eagles Kangasalan Kisa ry/jääkiekkojaosto Seuran organisaatio ja toimintamalli 2007/2008.
Opettaja eettisenä kasvattajana Launonen Leevi, Opettaja eettisenä kasvattajana – historiallinen näköala kasvatusajattelun muutokseen.
A130A0550 Organisaatiokäyttäytymisen perusteet Nuorempi tutkija, KTM Noora Rantanen Puh
Olisiko oppineesta rotasta astronautiksi avaruuslennolle Marsiin?
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa oppimistyyliä tai –asennetta!
Loiskeen junioritoiminta
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
Nuorisourheilun laatuseura Lähtökohtana jokaisesta mukaan tulevasta lapsesta huolehtiminen Sinetin seuralle myöntää lajiliitto Seura mukana valtakunnallisessa.
HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VASTUUALUE 1VASTUUALUE 3 VASTUUALUE 4 VASTUUALUE 2 SIHTEERI MALLISEURA RY / HALLITUS - dynaamisen organisaatiokaavion esittely.
Slideshare koonti Mervi Isola.
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Valmentajana ja ohjaajana toimiminen Erilaisten ryhmien ja yksil ö iden kohtaaminen: Vinkkejä ohjaamiseen Riikka Juntunen, Heli Laitinen, Sari Rautio,
JOUKKUEEN KAUSISUUNNITELMA
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Mitä asenne tarkoittaa?
Vertaisohjaajatoiminta - itsearviointi ja auditointi 3/29/2015Tommi Ripatti / Nuorisoasiainkeskus.
Toimitilapalvelujen tuottaminen, 2 ov
HyPS P06 Joukkueen omat säännöt 1. 2 Säännöt Kannustamme reilusti ja rehdisti kaikkia, emme arvostele toisten suorituksia Kiusaamissa ja häiriökäyttätymisissä.
Napero-ohjaajat.  Teoria + kahvi16.00 –  Malliharjoitus17.00 –
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
SundaySoup Oulu Hupisaaret.fi Rahoita: Mesenaatti.me Osallistuaksesi, hae mukaan 5.5. mennessä osoitteessa: hupisaaret.fi/sundaysoup-oulu.
NuPS T03 Pelaajapalaveri Joukkueen NuPS T03 pelaajat
Liikuntaseurat osallistamisen mahdollistajina.  Saada nuoret liikkumaan ja harjoittelemaan (15 v. uimari)  Lasten/nuorten liikunnan lisääminen ja liikuntaan.
ISB D POJAT KAUSI JOUKKUEENPELISÄÄNNÖT  Joukkueen johtaja Johanna Rajala / Kati Koski  Rahastonhoitaja Henna-Maija Pihlajaniemi  Tommi Lähdesmäki.
ILVES ry:n viestintäsuunnitelma Sisäinen ja ulkoinen viestintä Sisäiseen viestintään kuuluu seuran tavoitteiden toteutukseen suoraan tai epäsuoraan liittyvien.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
1v1 harjoitteet. 1v1 kuljettaminen ja kääntyminen Lähtee valmentajan syötöstä. Pelaajat kisailevat pallosta ja pyrkivät tekemään maalin kumpaan tahansa.
Joukkueen pelisäännöt FC KasiYsi P05 päivitetty
Koulun kehittämisprojekti
Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen omiin arvoihin sitoutumalla
Ihmisten erilaisuus Feelback OY
Vanhempainkokous.
FC Honka akatemia Avoimet harjoitukset
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
P05 ja P06 toimintasuunnitelma
Sanastoeditori-projektin periaatteet
ORGANISOINNIN PERUSTEET
Millaisia muistoja arvioinnista omalta kouluajalta?
SAK:n luottamushenkilöpaneeli 11/2016
VALMENTAMISEN ETIIKKA
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
Oppiminen oppilaan omien kiinnostuksenkohteiden kautta
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Vanhemmuus Raskaus on prosessi, jonka aikana on mahdollisuus alkaa matka vanhemmuuteen (vanhemmuuteen kasvua kuvataan myös kriisiperiodiksi, jonka raskaus.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
Luontaisten taipumusten
Arvioinnista arkipäivää
Harjoituksen ohjaaminen
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä/Tiimi – Organisaatio
Harjoituksen ohjaaminen
Täydellisen olion teologia
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen
LUONNE – Omistajuus kehittymisestä
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Auttava keskustelu
Avainresurssit ja kyvykkyydet
MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA
Esityksen transkriptio:

KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu 4. Kuvantunnistus 5. Jalkapalloharjoitus 6. Tiimiroolit 7. Asiakaskohtaaminen Tämä materiaali on tarkoitettu vain kiihdytyspäivään osallistuneen valmentajan käyttöön! Versio 27.3.2017

Jalkapallo-harjoitus Ohjesivu Jalkapallo-harjoitus HYÖDYNTÄMINEN: Lähdetään tekemään joko TF-ulottuvuuden tunnistamista tai sitten kaikkia, realistit, rationalistit, humanistit, idealistit. Vaihtoehtona voi olla myös ihan oikea päätöstilanne organisaatiossa. Yhdistäminen Z-malliin voi toimia hyvin. Tällaisia ratkaisuja on tuotu esiin. Jalkapalloharjoituksen (kognitiivinen ulottuvuus) jälkeen Z-malli (go and figure it out). 15-20 osallistujan ryhmä voidaan toteuttaa täysimittaisena harjoituksena. Tee itsellesi tyyppien talo osallistujista – jaa porukka ryhmiin rappukongeittain (heidän tietämättä jakoperusteita). "Hei te kolme kuulutte samaan ryhmään.” Anna ohje suusanallisesti. Näin otat huomioon valmennettavat. Tiedämme joskus heistä enemmän kuin he itse. TEHTÄVÄ: (realistit, rationalistit, humanistit, idealistit) Nuorten/lasten jalkapallotiimiin (24 pelaajaa) on saapunut pelikutsu Brasiliaan – joukkueesta vain 15 on kutsuttu ja pääsee matkalle. Asian äärellä ovat nyt nuorten vanhempien muodostama johtokunta. Miten ratkaistaan se, keiden pitäisi mennä ja mihin kriteereihin perustuen? (T-F) Jalkapallojoukkueesta 15 pääsee Tukholmaan turnaukseen, koska raha riittää vain siihen. Asian äärellä ovat nyt nuorten vanhempien muodostama johtokunta. Mitä tehdään? AJANKÄYTTÖ: ½h-1h.

Tyyppien talo REALISTI HUMANISTI IDEALISTI RATIONALISTI ISTJ ISFJ INFJ INTJ ISTP ISFP INFP INTP ESTP ESFP ENFP ENTP ESTJ ESFJ ENFJ ENTJ

Neljä ajattelutyylin pääryhmää Realistit (ST) kiinnittävät päähuomionsa aikaansaannoksiin, tekemisiin, ei niinkään ihmisten tunteisiin ja motivaatioihin. Tyylin edustajia kutsutaan myös toteuttajiksi ja toimeenpanijoiksi. He ovat luonteeltaan suoraviivaisia ja konkreettisia. Tämän ajattelutyylin (ST) edustajia on väestöstä noin 40 %. He hakeutuvat mielellään tuotannollisiin tehtäviin ja myyntiin. Rationalistit (NT) suuntaavat eniten huomiota asioihin, joita voisi ja kannattaisi tehostaa. Tämän tyylin edustajia kutsutaan myös nimillä tehostajat ja innovaattorit. Heidän päässään pyörii jatkuvasti uusia ideoita, jotka liittyvät menetelmiin, työprosesseihin, teknisiin laitteisiin ja liikeideoihin. Rationalistit, joita on väestöstä noin 10 %, hakeutuvat mieluiten kehitys- ja johtotehtäviin. Humanistit (SF) kiinnittävät erityisen suurta huomiota ihmisten tarpeisiin ja hyvinvointiin. Tyylin edustajia kutsutaan myös hoitajiksi ja opettajiksi. He hakeutuvat mielellään hoitoalalle, opettajiksi ja asiakaspalvelijoiksi. Humanistit ovat luonteeltaan ystävällisiä ja ihmiset kiinnostavat heitä enemmän kuin tekniikka. Tämän ajattelutyylin (SF) edustajia on väestöstä suunnilleen 35 %. Idealistit (NF) kiinnittävät luontaisesti eniten huomiota ihmisten ja organisaatioiden kehittämiseen. Tämän tyylin edustajia kutsutaan myös valmentajiksi ja kannustajiksi. He poikkeavat rationalisteista lähinnä siinä, että kehittämisen fokus on ihmisissä ja heidän keskinäisessä yhteistyössä. Idealisteja on väestöstä noin 15 %. He hakeutuvat mieluiten luovuutta vaativiin tehtäviin.