Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu."— Esityksen transkriptio:

1 KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu 4. Kuvantunnistus 5. Jalkapalloharjoitus 6. Tiimiroolit 7. Asiakaskohtaaminen Tämä materiaali on tarkoitettu vain kiihdytyspäivään osallistuneen valmentajan käyttöön! Versio

2 Ongelmanratkaisu Ohjesivu HYÖDYNTÄMINEN: AJANKÄYTTÖ:
Kun asiakkaalla on jokin polttava ongelma, joka täytyisi saada ratkaistuksi. Z-malli - Toimii takuuvarmasti, jos asiakas on neuvoton sen suhteen, minkä ääreen voisi pysäyttää. Ei ole aina kyse haasteesta tai ongelmasta, vaan tavoitteesta. Asiakkaalla joku polttava juttu, jota kohti haluavat mennä. Voi käyttää yksilötyöskentelynä ja ryhmämetodina. Asiakkaat tykkäävät LUONTAISET TAIPUMUKSET™ -mallista, mutta jos työstät jotain hänelle/heille tärkeää aihetta, tykkäävät erityisesti. (Menetelmä vastaa kysymykseen ”Miten mennään pidemmälle?”) AJANKÄYTTÖ: 15 minuuttia Z-mallin perusrakenteen läpikäymiseen. Puolesta tunnista tuntiin tiimissä oikean ongelman käsittelyyn. Pysäytetään jokaisen kirjaimen ääreen. Jos iso tiimi yli 15 henkilöä, pienryhmätyöskentely ei ole ehkä oikea tapa. Saatte asiakkaalle konkreettisen työkalun. Ongelmien käsittelymallit –dia. Ongelmien oikaisumalli -slide. Realistit, rationalistit, humanistit, idealistit.

3 Ongelmien käsittelymallit
Tosiasiat Käytännöllisyys Innovaatioita Tehokkuutta ST -TYYLI NT -TYYLI Kehittämistä Ihmisiä Ihmisiä Palvelua SF -TYYLI NF -TYYLI

4 ”Ongelmien oikaisumalli”
MIKÄ ON SINUN OIKOPOLKUSI? MITÄ UNOHDAT HELPOSTI? Suunnataan katse tulevaisuuteen Ratkaistaan ongelmia uusilla keinoilla Mitä me tiedämme? Miten viimeksi toimittiin? S =TOSIASIAT N = INTUITIO Miten päätökset vaikuttavat ihmisiin? Miten porukka sitoutetaan? T = LOGIIKKA F = IHMISET Analysoidaan + ja – Priorisoidaan ratkaisut

5 Ongelmanratkaisun Z-malli + harjoitus
Valitaan päivänpolttava ongelma tai tavoite tiimissä. Systemaattisesti viivytään jokaisessa kirjaimessa hetki. Koko ryhmä/tiimi pohtii tätä. S: Mitä jo tiedämme? Aikaisemmat kokemukset. N: Katse tulevaisuuteen. Nykyisen parantelu, uudet ideat. T: Rationaalinen excel-vaihe. Priorisoidaan faktojen pohjalta, plussat ja miinukset. Valintakriteerien määrittely. F: Miten päätökset vaikuttaa ihmisiin, miten porukka sitoutetaan? Pieniä päätöksentekopisteitä. Mietitään päätöksenteon kriteerit ruudussa. Menetelmä ottaa kaikki ajattelufunktiot käyttöön. Z-malli on konkreettinen, tiimiä vahvistava harjoite. Menetelmä on läheistä sukua on deBonon mallille. Lisää googlaamalla: ”MBTI Z-model”.

6 Henkilökohtainen ongelman-ratkaisu
Teemme pieniä valintoja koko ajan. Vain 5% ihmisistä on valmiit tekemään päätöksiä, jotka tuottavat hyvää. Jos teet systemaattisesti hyviä valintoja, kuljet kohti elämää, josta pidät. 19/20 ihmistä tekee joka päivä vääriä valintoja. Kumpaan suuntaan valintasi vievät? KIRJA: The Slight Edge Jeff Olson, John David (CON) Mann, Jeff Olson englanti, 2013


Lataa ppt "KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google